Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 330 ggr
Nijo
0

V75 25/11 Jägersro(funderingar)

Listorna finns ute nu, verkar klart intressant och lagom svårt/lätt. Några funderingar på förhand? Min ranking just nu är:

avd1) Capricon Label (skräll Impressive lavec)

avd2) Bexipop (skräll Go Juantorena)

avd3) Fama Currit, Zoccer Wadd, caramba Hall

avd4) Lapponia Knick(spik) (skräll. cacao?)

avd5) Highlite Ribb(spik) (skräll. Bowling Classic)

avd6) Mi Victor, Confidence ås, Opportunity NOX, Delshannon

avd7) In cap'n Gow(skräll Dessert classic)

Rickard007
0

Jadu… tråkiga lopp.
In Cap'N  Gown är ju stenklar iaf…

Nijo
0

stenklar? det finns inte inom trav:)

Är själv inte så säker på att In Cap N'Gow vinner, blir intressant att se hur bra Dessert Classic är, annars har väl Mack November högst kapacitet i gänget, dock bara gjort 1 start efter vila.

Helt ok omgång annars, absolut inte dålig.

Rickard007
0

Joo tråkig omgång.

brutalaccent
0

brukar bli intressantare ju närmare lördagen man kommer. så är det för mig iaf, för man vet att man kommer att spela och det medför att man måste börja sätta sig in i allt med loppen och hästarna. och då tar intresset fart igen! jag lovar rickard att det kommer att kännas bättre redan på torsdag senast fredag. (låter som en speldocktor som vill att folk ska spela) haha

Nijo
0

hehe, är väl alltid så? Trav är alltid roligt, kvittar nästan vilka som startar. Gäller ju bara att sätta sig in i det, särskilt nu när det är Jackpot. Har redan gjort mitt system så det ska bli intressant att se strecken sen.

Rickard007
0

Nej tråkig omgång !!!!!

brutalaccent
0

sluta deppa nu Rickard. luktar Jackpot och så slipper du Axevalla.

Rickard007
0

Slipper Axevalla ? Det är ju min hemmabana…
**MEN DET ÄR OMÖJLIGT PÅ AXEVALLA !
**Äsch jag hoppas att Prima Stella startar så snart så jag kan se framemot något iaf.

Nijo
0

Vi får iallafall se ett betydligt bättre Guldlopp denna lördagen, blev fan deprimerad efter guldloppet på axevalla. Sedan startar det en jäkla massa talanger som kommer klättra långt i klasserna inom kort. Såna hästar tycker jag är intressanta att se.

Kaitsu
0

#5 Angående det du sa om att du redan gjort klart systemet så här tidigt på veckan. Brukar du göra flera system? Jag menar som tar hänsyn till värmningar o dylikt eller stannar du vid första tanken?

/mvh

Nijo
0

varierar, men jag gör alltid mer än 1 system, ibland lämnar jag in ett system måndag elr tisdag under veckan och lämnar in ett senare i veckan. Ibland gör jag bara ett system för att ha något att utgå ifrån då man ofta blir förblindad av vad andra tippar eller säger(experter,tränare,kuskar,spelare).

Värmningar kollar jag i stort sätt endast på om jag står och väljer mellan 2 hästar som jag ska ha med i ett lopp eller om jag har 2 likvärdiga spikar och inte vet vilken jag ska använda som spik respektive garderingsbud.

Ska komma ihåg att värmningar har en förmåga att förblinda folk också, en del hästar värmer oftast väldigt bra men sedan i loppen så är dem kassa och en del hästar värmer alltid dåligt vilket är ett bevis för att dem sedan gör ett bra lopp.

Vad gäller tränare så lyssnar jag enbar på proffsen och de bästa, tex Stig H, Bergh, Walmann osv eftersom dem vet verkligen vad deras hästar är kapabla till. Många amatörer som övervärderar sina hästar hela tiden vilket gör att folk spikar dem sedan.

Kaitsu
0

Angående dina tankar om värmningarna. Jag håller fullständigt med dig om att man lätt blir förblindad av en bra värmning och sen när loppet väl körs så visar det sig att hästen är rent av usel.

Har tyvärr missat en hel del pengar på detta (då en häst värmt bra och jag spikat denna) innan jag beslöt mig för att egentligen inte kolla värmningar överhuvudtaget. Bra idé  det du sa om att man kan kolla värmningarna om man har 2 hästar att välja en spik på.

/mvh

ThomasH
0

För min del så är värmningarna en fingervisning om någon underskattad häst som kan få plats på kupongen

Bertil
0

Övernattningarna tycker jag är en viktig del. En storfavorit som ätit och druckit som en fastande nykterist garneras direkt eller t.om. utesluts från mitt system.

mvh
bertil

notnowjohn
0

Vad menar du med tråkig omgång Rickard? Finns väl inget roligare än när det är svårtippat och man får gnugga sina geniknölar å det yttersta?!

Rickard007
0

# 15, Det jag menar att det är tämligen ganska okända hästar, tråkig  klass i guld, 2 stycken STO lopp, helt ofattbart.

Nu kommer jag få kommentarer på att " Det är roligt med nya hästar", Men alla tycker vi olika.

Sedan får man ju räkna med sämre klass på vintern.

ThomasH
0

Smaken är olika, men jag tycker att de är mycket intressanta lopp, och vintern har sin charm, inte bara spets och slut

Rickard007
0

Nej det är sant, på vintern är det Lähderkorpi och slut.

Rickard007
0

# 4, Brutal Accent… du skriver så hära : **(låter som en speldoktor som vill att folk ska spela) haha …
**

Det vill du ju med !!! För om bara du hade spelat V75 i hela sverige så skulle ju du få 0 kronor på 7 rätt. För de hästar som skulle vunnit skulle ju vart 100 % , för bara du spelar ju ;).

Fattar du min ironi ;)

Eller någon annan som gör det ?

brutalaccent
0

klart och tydligt Rickard.

#14 - har hört en massa om det där med övernattningar/mat/dryck innan tävlingar. och när det häller just den biten så ska man inte ta för mycket notis över ifall hästen ätit dåligt på morgonen, eftersom hästar preppas flera dagar innan ett lopp så spelar det ingen större roll under själva tävlingsdagen.

rätt ellet fel?!

Bertil
0

Mycket möjligt, men jag menade hela natten och inte bara morgonen. Vidare så vi har alla våra små faktorer som ligger till grund för bedömning och det är ju härligt att vi inte tänker lika ;-)

Inom idrottsvärlden är det nog endast sådana som Klyft och Federer som kan äta dåligt och ändå vinna, i övrigt får man nog beteckna näringsbalans som en viktig del för en bra prestation.

mvh
Bertil

Nijo
0

jag är själv ett näringsfreak och pluggar det på högskolan så jag har mycket svårt att tänka mig en häst prestera bra utan bra mat och vatten samma dag den tävlar.

brutalaccent
0

jag tycker o att det låter konstigt att "om hästen inte äter riktigt bra samma dag som den tävlar" spelar mindre roll. jag fick detta från ett av tv4:s travprogram när det pratade med en av värmningsexperterna. han sa att maten var den minst viktiga saken man skulle kolla på.

han berättade även en annan intressant sak ang värmningar:

"leta inte efter starka värmningar av mindre spelade hästar, utan leta efter mindre bra värmningar på streck favoriter"

Nijo
0

men värmningar säger oftast ingenting, flesta hästarna värmer alltid lika bra eller lika dåligt. Sedan så tror jag fortfarande inte på att en häst kan prestera lika bra om den inte äter bra dagen den ska starta. Finns liksom ingenting som visar hur dte skulle gå till, de är djur och behöver näring för att ladda upp, precis som människor.