Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 951 ggr
Bertil
0

V75-4 Dannero 16/5/09

**Lopp 7. V4-1. V75-4. Tvilling.
2140:
**1 Rabalder R.B. - Byström J 44dd3 28,9
2 William Express - Kihlström Ö dd0d0 31,1
3 Rokne Ravn - Östman J dd74d 30,4
4 Brunnsäter - Karlsson L-Å 21d30 29,3
**2160:
**5 Kvern Foss - Sandström H 4011d 29,0
6 Hibo Gumman - Eskilsson C 04052 28,5
7 Rapp Elden - Persson J-O 11011 29,9
8 Hammars Tommy - Eriksson U 0d150 27,4
9 Guli Odin - Gustafsson P 04033 29,1
**2180:
**10 Landsom Faksen - Jansson T 10005 26,2
11 Idenors Leo - Lundberg P 51304 27,3
12 Höibydrona* - Olsson R N 2dd11 26,7
**2200:
**13 Haaga Prinsen* - Nilsen P L k0043 25,4
14 Myllarbrau - Melander G 72525 27,1
**2220:
**15 Stamping - Landgren B 2dd37 25,5

electra
0

Men kom igen nu då! Jag är ju lite nyfiken på hur ni löser det här…

Kom ihåg: om handicapern lyckats med sitt jobb ska vi ha 15 hästar på linjen i det här loppet! Skrattande

Bertil
0

Jag väntar ett litet tag till, electra ;-)

mvh
Bertil

Bertil
0

OK, electra… nu drar jag igång skisserna.

Jag gör det enkelt för mig och skippar alla i den första fållan. Tycker inte att någon ska kunna hålla undan för vidundren som gläfser dem i rumpan!

Jag ser tre huvudaktörer. Jag inleder med duktige Kvern Foss, vilken trots senaste "gungan" svarat för bra insatser. Tydligen var en en frambensled som spökade och efter lite vila får man nog anse formen som varandes dunkel. Jag streckar honom ändå tidigt. Skor runt om, antyds det från tränarhåll, vilket inte ska ses som någon större nackdel. Höibydrona har fart och fläkt och form. Med lite tur kan hon vara framme och hugga rätt tidigt. Jag tror att det är viktigt att det verkligen körs på direkten, så att hon inte agerar draghjälp åt Stamping vilken kan runda hela gänget om biorytmkurvorna konvergerar. Det blir ingen rast och ingen ro, ifall Stamping tänker sig att segerstrida.

Trevliga garneringstips för er som hoppas på strul för den ovan nämnda trojkan kan stå att läsa i Myllarbrau. Han preppades senast på Bergsåker i högt tempo för att slipa formen inför just detta lopp. Men det krävs att Fru Fortuna svingar sitt spö för att Melanders hjälte ska segerstrida. Hibogumman och Rappelden ska normalt få det svårt i detta gäng, men de kar otvetydig talang för att skrälla och utgör trvliga garneringstips.

Okey då, ni får en luring från startfållan också, Rabalder R.B. Han är hygglig iväg och om det tvekas eller kivan bland bakomvarande djur, så kan han leda länge… och 2140m är ju inte såååå lång sträcka. Till sist nämner jag Lansom Faksen och då ska vi ha täckt detta lopp.

Det du electra ;-)

mvh
Bertil

electra
0

Imponerad!

För Electra återstår då bara att sympatiskrälla med Haaga Prinsen, som stabiliserat sig nu med gomtryckare och nacktöm. Försommaren är hans tid på året och tränaren är mycket positiv. Jag tror nog att han är snäppet bättre än Myllarbrau. Tänkbart scenario är väl att han följer med Stamping framåt?

För övrigt: Hammars Tommy, som kvalade via Färjestad, är bra när han är bra och tvärt om. Intressant m ny kusk, men vinner inte. Angående Rabalder R.B.: hans systrar går som tåget för tillfället så det förvånar mig inte ett dugg om han leder från start till mål, trots att det är annan tränare på honom.

Bertil
0

Tack electra för bidrag till Haga Prinsen. Han är ju också bra på att lägga under sig en massa mark de sista metrarna, meeeen han måste ju lotsas i position så det gäller för kusken att montera tändstickor i ögonlocken.

Angående Rabalder, så verkar du vara inne på en intressant teori om jag nu läser dig rätt nämligen att skulle kunna vara en genrelaterad anledning till systrarnas säsongsmönster.

Många hästar blir det…. Flört

mvh
Bertil

electra
0

Jo, men stallform finns ju bevisligen, så varför inte släktform också? Flört

Lycka till i morgon - hur ni än gör, själv spelar jag inte!