V64-4 Solvalla 22/11-06
**V64-4. Tvilling.
**1640 A
1 Hertiginnan C.D. - Norman P G k5165 16,7
2 Hurry Tilly - Kontio J pk413 16,8
3 Magic Space - Larsson F B pk12 16,6
4 Two Oceans - Goop B 26110 18,2
5 Vånga Torsten - Pettersson T 31111 17,2
6 Global Juggler - Adielsson E 21432 18,9
7 M.T.Cheyenne - Hanné T k2021 17,0a
8 BobbyLeeBob - Ohlsson U k331d 19,3
9 Greger the Great - Andersson M L pk522 17,4a
10 Filoxenia Light - Lennartsson P 31112 16,2
11 Felicia Night - Kihlström Ö pk210 17,3a
12 Wembley Boko - Linder F d42d4 17,9
Kan inte dessa hästar men Vånga Torsten verkar ju vara i trim.
Two Ocean och M.T Chayenne var bra senast, borde ha bra chans?
Two Oceans ja.. felade väl med segern klar 400 m kvar ?
inte klar, hehe. Men han såg bra ut och har gjort en del svettiga lopp innan dess också.
Jo men då var dte den jag menade… Jo han var ju fullständigt stenklar …
Såg ju Breeder's Crown för 2-åringar senast på Solvalla och Vånga Torsten var överlägsen, spikas
kk, men har inte gått några särskilda tider, Two Ocean och MT Chayenne har gått bra tider och också vunnit överlägsna lopp……..
Oj är den bara 2 år, man spikar aldrig en 2 åring som möter mer rutinerade hästar + att han msåte rekordsänka om han skall vinna detta loppet.
Bättre kusk på värsta motbudet Two Oceans.
Nå, titta och njut av Vånga Torsten på onsdag
Japp det ska jag. Även om han vinner så är dte ingen bra spik enligt mig.

enligt mig så har nog Fredrik B Larsson bra chans med Magic Space 14%. som vann rätt övertygande näst senast och senast vart besegrad av Vånga Torsten med ett huvud på en tung bana. så för mig lutar det åt 4 streck i detta lopp.
öven Kontio kör Hurry Tilly som i nuläget är en 7%. denna Tilly var inte långt efter det två jag nämnde förut trots att han hade en rätt lång galopp och tappade många meter på det. dessutom så hade han bakspår på tungbana.
rank: 5-3-7-2 ev 4
2-3-4-5 blir mina streck och det känner jag mig nöjd och säker på!

ja M.T. Cheyenne har ju onekligen det sämsta spåret av dessa och Hanné verkade lite tvecksam till just det. men hästen besitter ju trots allt god grundkapacitet och normalt borde han inte ha 500-lax mer än någon annan i detta fält. men han vann ju trots allt mot riktigt bra hästar senast. Hanné har iaf gått ut o sagt att det kommer att bli någon form utav barfota körning. vilket hästen var riktigt bra på senast.
nja, men spår 7 räcker mer än väl för att ta bort hästen från systemet. Funderar även på att kanske låsa loppet på 2 hästar med Magic Space+Two Ocean eller rent av spika Two Ocean.

hehe. det är rätt så modigt gjort av dig med tanke på att det handlar om rätt så orutinerade 2-åringar.
jag börjar starkt fundera på att ta med Filoxenia Light på bongen med tanka på att jag tror att det hångriga hingstarna kommer att köra hårt där framma. kan hända att detta lopp blir rätt så överpaceat där framme. hon verkar gå rätt så bra bakifrån och kan dycka upp där framme.
nja, men Two Ocean går troligen en 1.16 tid och lever på sin styrka, kommer väl gå fram i dödens när dem andra kört färdigt och avgörai god tid förre mål. Tror inte så många kan klara 1.16 på 2140m i detta fältet, borde räcka till vinst. Blir säkert en mycket bättre bana än senast Two Ocean startade och därför tror jag på bra chans.
Hör mycket bra om Magic Space annars, aldrig sett den men det ska tydligen vara en bra häst?

men nog måste han allt vara bra för att säkna sitt PB på 1640 med nästan 2 sek (dom endast sprungit 1640 Volt tidigare)
han kommer onekligen att komma långt fram, kanske till med med vinna. men enligt tidningar så är han väldigt entaktad. det ser man ju om inte annat på tiderna han har. tränaren måste verkligen tro på honom och måste ha tagit gigantiska steg på träningarna sedan senaste starterna om han ska sänka till sådanan tider. men inget är ju omöjligt, se bara på Jackie I.T.:s lopp på LD:n idag. -:)
hehe,mjo. Men detta är som sagt 2 åringar och dem utvecklar fruktansvärt mycket för varje lopp och det är i stort sett bara tränarna som vet hur fort dem kan gå. Two Ocean skrevs upp fruktansvärt mycket inför förra starten som M.T Chayenne vann, han galopperade då men får kanske visa nu hur bra han är?? Personligen så vet jag faktiskt inte om han kan gå en 16 tid, men han har att riktigt fint steg när han travar så why not?
Efter att ha studerat mer så tar jag nog bort Vånga Torsten från mitt spel och lirar 2-3-4. Vånga Torsten har vunnit knappt i sina lopp och från bra spår hela tiden, nu har han sämre spår.
Hurry Tilly: har fin stam, Englund verkat uppåt på hästen, galopperade senast från spår 10 och var ändå 3:a i mål efter Vånga torsten, bättre spår nu och utan galopp är den förre?
Magic Space gjorde tydligen riktigt fint lopp där han fick göra allt grovjobb mot Vånga Torsten och var knappt slagen. Omvända roller nu(hade spår 8 innan), bra chans?
Two Ocean har jag skrivit om innan.
Stackars dig Nijo, du kan inte få sex rätt då
Eller du Tomas som inte kan få det. Jag spikar Two Oceans i mitt tips.
tror inte särskilt mycket på Vånga Torsten, kan inte förstår hur han är favorit just nu? säkert pga naiva spelare som enbart kollar på antalet vinster.
Jag tror att de som jag såg honom i Breeder's Crown senast
Men Tomas ! Man spikar inte 2 åringar som möter 3 åringar !
Du som har några år på nacken borde väl veta det 
Och du som endast ett fåtal år har…hur vet du???
mvh
Bertilusconi
Nu Rickard är du ute och cyklar, detta är ett tvååringslopp, där får inte treåringar starta
jag har sett den där fredrik b larsson häst den tappade flera meter i starten senarst sen trök han full fart framåt varvet kvar och bliv knappt slagen så det är min spik ni som va på solvalla förra starten måste väl ha sett hästern när han va 2
# 26, förlåt, menar förstås att man int eåspikar en 2-åring sådär ;)…
Oj jag vore ditt svenskläraret skulle jag inte ens kunna skriva "Syftn:" i kanten till kommentaren i #24
;-)
mvh
Bertil
haha :D
Nej men det är du inte heller !
EDIT : Har ett megastort inlämningsarbete i svenskan tills imorron, bäst jag bättrar mig då ;)