Trav iFokus

Trav

Etikettspikmästaren
Läst 562 ggr
Bertil
0

Spikmästaren V64 22/11

Detta är 1:a omgången i denna gren (läs V64) som lånat hela sin struktur till anda och bokstav från den sååå populära tävlingen "SPIKMÄSTAREN V75" här på TIF. Vi kör denna tävlingsomgång tills vi nått 13 deltävlingar. Den observante noterar att vi tjyvstartade förra veckan, MEN det finns gott om tid att hinna ikapp.

Andemeningen är att vi ska hjälpas åt att hitta bra spikar till våra system i konsert med ett kittlande tävlingsmoment. Så kom och var med i en uppskattad interntävling här på TIF.

Tippa en enkelrad, genom att svara på detta inlägg senast 18:30 på onsdagen, där du anger två spikar (i fet stil). Du får 1 poäng för varje rätt, men för rätta spikar får du två poäng.
Exempel:
1: Lapp-Lisa
2: Klistret
3: Betsel-Hilda
4: Göken
5: **Karlssons Klister
**6: Bävern Anfaller

Vann gjorde Lapp-Lisa, Karlssons Klister och Bävern Anfaller. Således fick jag 1+2+1=4 poäng

Om en vald spik skulle strykas och man inte hinner välja en ny innan 18:30 den aktuella tävlingsdagen, så går ny häst in enligt gällande turordning.

Gnägg På Er
Bertil

Nijo
0

avd1) Timjans Kap

avd2) versace Boko

avd3) Timotejs Potter

avd4) Magic Space

avd5) Prime

avd6) Black Gold

ThomasH
0

1: 2 Pinekiller

2: 1 Dream Suger Boy

3: 4 Timotejs Potter

4: 5 Vånga Torsten

5: 9 Prime

6: 2 Diamond Viking

Rickard007
0

1: **Timjans Kap
**2: Versace Boko
3: Åkerö
4: **Two Oceans
**5: Pampino
6: Black Gold

!!! Nu tar jag igen !!!

Rickard007
0

Gillar dina exempel :D:D
Exempel:
1: Lapp-Lisa
2: Klistret
3: Betsel-Hilda
4: Göken
5: **Karlssons Klister
**6: Bävern Anfaller

BÄVERN ANFALLER ! HAHAHAHHAHA Skrattande

brutalaccent
0

jaha. då var det dags att misslyckas helt igen då! urk vad jag hatar att göra bort mig, men jag gör det för er så ni får skartta bakom ryggen på mig.

1. Timjans Kap
  2. Versace Boko
  3. Inte Illa
  4. Magic Space
  5. Zoccer Mickey
  6. Black Gold
Bertil
0

Tack, min vän! Kanske finner du några lämpliga epitet som befinnes vara användbara när du blir stuterist :-)))))

mvh
Bertil

PS Minns du Lapp-Nils??? Han var stor på min tid!

Nijo
0

Vad ligger bakom spiken på Zoccer Mickey??? vore intressant att höra. Garderar loppet med 4 hästar, kanske ska ha med den då???

Bertil
0

Ingen skrattar åt dig…spiktips är till ytterst liten del en absolut vetenskap…i detta avseende är vi alla mer eller mindre kvalificerade gissanden :-)

Vinst från 5:e i senaste starterna…men visst är motståndet lite hårdare nu, men form är inget man ska racka ner på!

mvh
Bertil

Nijo
0

nja, men Zoccer Mickey har ju varit en riktigt bra häst innan, hade ju skyhög kapacitet och tävlade mot Giant Diablo, Superman och Ts D Inverne,,,var 5:a i travderbyt en gång i tiden. Så kapacitet finns och blir över. Men han har ju klyddat med skador och inte velat trava/tävla under ganska lång tid, dock 2 väldigt bra starter nu senaste tiden.

Är han tillbaka nu? inside information?

Rickard007
0

# 6,
**Västerbo Bertil ?
Oxen Anfaller ?
Sneögda Göran ?

Skrattande**

Bertil
0

Hej Matematik
Karl XII
Olof Palme Fax
Mugabe Palema
Arafat Håleryd

ja listan kan göras lång…se stuteriet som ett yrke och namngivning som en livsuppgift :-))))

mvh
Bertil

brutalaccent
0

jag drog till med 5 st i det loppet. tyckte att det vart jämt.

jag har nog mer av självironi när det gäller att tro på sig själv och varför jag spikade just Zoccer Mickey var ju för att jag vill vinna över er i spik-tävlingen. håhå!

Siggelina
0

1. 6 Hurricane Line

2. 2 Versace Boko

3. 1 Inte Illa

4. 10 Filoxenia Light

5. 9. Prime

6. 6 Black Gold

#6 Bertil. Familjen till min bästa kompis när jag var liten ägde pappan till Lapp-Nils, Lapp-Lasse, har varit mycket på trav med dom. L-L fick tyvärr inte verka i aveln så länge då han fick benet avsparkat av en annan hingst och var tvungen att avlivas.

Bertil
0

Intressant! Minns du även föregångarna inom kallbloden som t.ex. Sjunga Best och Säterbest (som var en riktig sommarhäst och gick världsrekord under 70-talets senare hälft). Var själv mkt på Bergsåker tillsammans med en klasskompis fr. Brunflo i slutet av 70-talet.

mvh
Bertil

Siggelina
0

Känner igen namnen,men kommer ej ihåg hästarna( var bara 12-13 år då). Värsta konkurrenten på banan till Lasse var en häst som hette Vibbyfuxen, jag tror dom var från Lindesberg med omnejd.

Var mest på Romme o Fornaboda på den tiden så det var ganska lokal prägel på djuren.

continue
0

1: 4 Timjans Kap

2: 2 Versace Boko

3: 11 Åkerö

4: 3 Magic Space

5: 9 Prime

6: 6 Black Gold

Bertil
0

10 Double Herman är struken vill du byta eller låter du turordningen råda?

mvh
Bertil

Siggelina
0

Bertil

Jag byter till Nr 1. Inte Illa

Jag skriver det i ett nytt inlägg så alla ser att jag uppmärksammat det och bytt häst innan tiden gått ut, har bytt ut Double Herman i min spikrad, det har ju varit en del prat om detta i tidigare trådar.

mvh Siggelina

Ola007
0

1: Hurricane Line

2: Dream Sugar Boy

3: Åkerö

4: Felicia Night

5: Ligne Droite

6: Black Gold 

Bertil
0

OK!

Det är synd att inte tidsangivelsen följer med när man ändrar i sitt inlägg.

mvh
Bertil

Ola007
0

20# kanske något att ta upp med IT proffsen på Ifokus

Bertil
0

Funkade inte, tyvärr!!!

Spikmästarens panel satte 4r idag och det är storstilat!!!
- Tyvärr körde det ihop sig ordentligt för undertecknad :-(

mvh
Bertil

Rickard007
0

HAhahahahhahahahhahahhaha 0 poäng idag igen…
Och BrutalAccent skäsm över sina tips…
**VAD BORD EINTE JAG GÖRA DÅ ?
**FAST DET GÖR JAG INTE =)

brutalaccent
0

ja en POWER spik gick in. känns gött! *drar i hängslorna*

ThomasH
0

Ja. det var en bra spik, han verkar verkligen vara på väg tillbaka. Jag satt bara ett poäng på Diamod Viking