V75-6 Solvalla 23/5/09
Lopp 9. V4-3. V75-6. DD-1. Tvilling. Auto 2140:
1 Derby Clipper - Söderkvist S 127k1 13,9a
2 Nouvelle Pelle - Falsig B 21013 13,0a
3 Victor Bris - Goop B 05521 11,5a
4 Black Gold - Svanstedt Å 12505 12,5a
5 Victory Power - Ohlsson U 012d3 12,9a
6 Little Rainbow* - Adielsson E 64220 12,8a
7 Leading Lantern - Lennartsson P 26230 13,0a
8 Immenso November - Kolgjini L 01131 12,6a
9 Einar Celeber - Takter J 11030 12,4a
10 He's a Gangster - Olsson D 10304 12,5a
11 Martin L.Sisu - Kihlström Ö 04541 13,5a
12 Coktail Zon - Frick J 16064 13,4a

Bosse med sin Nouvelle Pelle har läget, formen på topp och han vann nästsenast en final som dunderskräll.
Black Gold har fina meriter och nu Åke upp i vagnen. kanske helgens skräll.
är nog som du inne på Nouvelle Pelle, som dessutom står mycket bra inne i klassen

mjo! är 5:e rankad i loppet och det passar mitt lir perfa. lutar faktist lite åt en chansspik på Bosses NoPe.

hohoh. hoppas 6% på He´s a gangster håller i sig. blev mitt sista streck i detta lopp tillsammans med Nouvelle Pelle, Victor Bres och skrällen Black Gold som nu har Åke i vagnen. stort plus.
Jag har en liten feeling fortfarande för att Martin L Sisu bara flyger förbi alla någon gång snart, kan ej släppa den hästen. Men som du sa brutalaccent, black gold med Åke är inte något man släpper från bongen i första hand :)
Kanske har ni rätt när ni struntar i Victor Bris. Själv väljer jag honom tidigt. Han var stor i förlusten mot den nu klassuppflyttade Iceland i förrförra loppet. Han kan öppna under 1.10 och jag ser ingen som kan strida om ledningen och där sitter han länge. Inga tofflor blir det enligt stallet. Varning för Uffes uppsittning med en Stig H häst. Jag syftar på Victory Power, vilken också kan öppna raskt och det bör ge honom en bra position. Han är nog loppets mäktigaste spurtare med kapacitet att gå typ 1.10 sista kilometern!!! Ja, okey då, även Einar Celeber kan gå fort sista biten och nu har han ett för honom ganska passande läge och jag tycker att vi ska se upp med honom. Med detta sagt så ska väl He's A Gangster också nämnas. Ludde tror att han, med lyckan i zenit, kan vara med på mållinjen. Att Ludde sedan valt att köra Immenso November beror på att är en av ägarna. Nouvelle Pelle är beroende av hur bävrarna utanför startar upp. Om han inte målar in sig i hörnet, så finns spurtresurser som kan duga långt.
mvh
Bertil