V75-7 Dannero 16/5/09
**Lopp 10. V4-4. V75-7. DD-2. V3-1. Tvilling.
Auto 2140:
**1 Bellini - Lundberg P 11663 13,0a
2 Gidde T.H. - Söderkvist S dk233 14,1a
3 Fortune Access - Untersteiner P 30024 11,5a
4 Junction - Olsson D 12305 13,3a
5 Victoria Sisu - Melander M 45214 13,6a
6 Khabibulin - Linderoth P 42630 12,4a
7 G.Moll - Eklöf B 10103 13,7a
8 Breezy Broline - Sjöström D 55100 12,8a
9 Jenspeter Hornline - Ohlsson U 51130 12,7a
10 Special Ås - Jansson T 01150 13,0a
11 Star Running - Kihlström Ö 33002 11,9a
12 Teaser Elegance - Svanstedt Å d1160 12,3a
Visst är läget trist, men det finns fartresurser hor Teaser Elegance som gör att han är svår att negligera. Han var hårt betrodd senast men var blek som en magnecyl om nosen, så det är svårt att veta var han står. Jag tycker att Åke borde ha satt tillbaka over drivern i växellådan och då finns han med där framme. För den vilde kan detta vara ett spikförslag.
Osäkerheten kring läge och form hos TE gör att vi letar garneringstips. Bellini och Viktoria Sisu hade en riktig batalj senast där Bellini förblev nästan oberörd. Läste någonstans att det kanske kan bli utan sandaler för Bellini för ovanlighetens skull denna gång. Körning mellan dessa två om ledningen kan mkt väl visa sig gynna spurtstarke Gidde T.H. Inga hovbeslag denna gång heller och från "Korpen" viskas det att detta ekipage är bästa chansen i loppet. Kanske har stall Lähdekorpi skrällen i form av Junction.
mvh
Bertil
Hur kan du tro att Teaser ska kunna hinna fram före de andra???
Är du dum???

ojdå, delad personlighet här ser jag…
men visst är Teaser bästa hästen, så jag tror att det kan bli några streck i detta lopp.
Skrev mest för att få igång en diskussion… och om inte med någon annan, så får man väl hoppa på sig själv ;-)
mvh
Bertil
Ingen som tror på G.Moll då? Hörde att han gjorde ett till "ruskigt" lopp i vårat grannland Finland. Eller var det Norge, spelar ingen roll..
#5 I viss mån, men jag mäktar inte med att gå igenom alla hästar som ni vill höra om. Jag har G.Moll som femma på min rank och Fortune Axcess strax bakom.
mvh
Bertil
freddiv, hehe vad rätt du fick ang. G.Moll ;-)
mvh
Bertil
Bertil - Ja =) , själv hade jag bara 4 rätt denna omgång :/ - Tar nya tag nu på lördag på valla =)
Sååå himla typiskt att vara rätt ute och ändå räcker det inte.
mvh
Bertil
#9 - mjo, faktum är att alla mina spikar satt , fast jag har alltid haft en förmåga att krångla till det hela :P