V75-6 Jägersro 25/11-06
**V75-6. DD-1. Tvilling
**1640 A
1 Groucho - Lövgren J 45112 14,6a
2 Mi Victor - Bergh R 10101 15,7a
3 Baronesse B.T. - Svensson C B 10231 14,9a
4 Apollo Gull - Lindegren E 23321 13,6a
5 Confidence Ås - Jansson T 10001 12,4a
6 Opportunity Nox - Svanstedt Å 21143 13,5a
7 Magics Life - Sjunnesson J d5317 15,9
8 Ohio Launcher - Goop B d0141 15,8
9 You See Dusty - Stjernström M 11034 15,8
10 Ultimo Håleryd - Uhrberg T 24310 15,4a
11 Delshannon - Adielsson E 12111 12,3a
12 Kingpin la Marc - Persson S 1d201 14,5a
Delshannon är en klasshäst, trots kort distans och spår 11 kan dte helt klart bli vinst här, är säkert med i striden. Confidence ås har varit ute mot kulltoppen i några starter, har kapacitet. Opportunity NOX var riktigt bra senast och kommer han bara ner i ett bra läge så blir han livsfarlig
Hmm. motståndet han har mött imponerar, nej här ska nog den breda pennan fram och utan att ranka inbördes så plockar jag just nu med You See Dusty, Opportunity Nox , Ohio Launcher, Confidence Ås, Kingpin la Marc, Mi Victor och Groucho, förutom högkapabla Delshannon
jo, håller med om att man troligen borde gardera en hel del, just Ohio launcher tar jag inte med då det är kort distans och han har spår 8, tror inte han klarar av det.
delshannon kan annars vara en rolig chansspik då jag tror Adielsson går fram tidigt till dödens vilket denna hästen ska klara av med sin klass. Lovade dock mig själv att spela Opportunity NOX nästa gång den skulle starta, imponerade under förra V75 starten!
Torbjörn kör Confidence Ås ! troligen bra vinstchans om den presterar lika bra som den senaste tiden, ledning och sedan en 1.13 tid? Delshannon är troligen en lite bättre häst med har spå 11 och då krävs den en del klaff för att komma till.
spika en av dem eller låsa loppet på 2 hästar.

Favoriten Delshannon har radat upp segrar i enkla sällskap, men det gjorde ju Lillen Eklund också, innan han åkte över Atlanten och åkte i backen som ett ton tegelsten
Lillen Eklund förlorade väl mot en krum ungrare och blev nominerad till fredspriset i samma veva :-)
mvh
Bertil
Opportunity Nox är ett givet val i detta tämligen öppna lopp.
mvh
Bertil

jag har då plockat med honom iaf, tillsammans med Confidence Ås och Ultimo Håleryd. borde ha detta lopp heltäckt då.
Spikade Confidence ås på enna systemet, får han ledningen så förlorar han nog inte detta loppet och Torbjörn är en riktigt bra startkusk.
På stora systemet måste jag ha med Dalshannon som är uten tvekan loppet bästa häst, kommer gå upp i guld och det är jag inte tveksam om, vann på 1.12 med krafter kvar för ett tag sedan, vem kan det här??? kommer väl 20m efter från start med spår 11, kan ändå vinna på kapacitet.
Intressanta bud är annars Groucho som kanske tar ledningen och är en helt ok häst, Apollo Guld är dock en väldigt fin häst med bra kapacitet, problemet ligger i vinnarinstinkten och att han är skör. Börja Apollo kriga nu så blir han riktigt farlig!

Jag håller med Nijo om ett möjligt scenario för detta lopp. Torbjörn brukar inte vika ner sig heller och kör han för spets så blir det så om inte hästen hoppar.
Samtidigt har dock Erik Lindgren aviserat spetsintresse för Apollo Guld. Troligen dock utan att göra allt för spets, men absolut till varje pris undvika dödens.
Även Robban Bergh har spetstankar med Mi Victor.
Dessutom finns en rejäl rysare i Ohio Launcher som gör debut över 1640m. Med vinklad vinge behöver inte spår 8 vara så uselt. Björn måste ladda med samtliga sina tänkbara chanser om han ska stå emot Erik.
Opportunity Nox visade en enorm spurtförmåga på Romme också då över 1640m. Annars är han dock missgynnad av den korta distansen.
Min kupong kommer nog att bestå av:
2-4-5-6-8-10-11
Mi Victor tror jag inget på, verkar inte ha någon bra kapacitet och har inte visat något alls för v75.
Opportunity NOX är slö från start och kommer hamna bland dem sista, mycket svårt att vinna på kort distans då.
Apollo Gull, lindegren har väl inte sagt han ska satsa på ledningen? vad jag har läst och hört så kommer han försöka öppna bra för en fin position och absolut inte dödens, kanske blir ledning.
Ohio Launcher är en bra häst men är ju inte särskilt startsnabb och lever mest på sina styrka, får svårt på kort distans och sedan spår 8, känns mycket svårt.
Erik Adielsson verkar ju annars väldigt säker på Delshannon som är en riktig kanon, men spår 11 är spår 11 och kort distans, inte så länge sedan vi såg Baron Rols förlora från spår 10 på kort distans och då var han ju egentligen "stenklar" enligt många. blir ju tappstart på 20m från bakspår och sedan är det svårt att ta något ute i spåren när alla går i slutet, klarar Delshannon dödens? bara sett han i ledningen.