V75-3 Jägersro 25/11-06
**V75-3. V3-1. Tvilling.
**2140 A
1 Sun Protection - Sjunnesson J 52d5d 13,3a
2 Anelka - Jansson T 02111 12,2a
3 Zoccer Wadd - Svanstedt Å 04222 11,7a
4 Fama Currit - Ingves P 20021 11,6a
5 Robinson Starlight - Goop B 11041 11,7a
6 Caramba Hall* - Adielsson E 11102 10,9a
7 STRUKEN
8 Half Moon - Nordström P 20101 12,2a
9 Harlans Boogie - Zackrisson T 21532 11,7a
10 Vamos* - Kolgjini L 00323 11,5a
Ska Zoccer Wadd äntligen få sätta nosen först efter 3 andraplatser? Eller blir Fama Currit för svår att slå ? För Goop svarar väl inte även denna gång med Robinson ?
Zoccer wadd krossar Robinson 7 dagar i veckan. Caramba Hall blir farlig
Zoccer Wadd är överskattad, hon var enastående bra förra året men har verkligen inte visat framhovarna detta år. Nej, med uppvisningen senast på Solvallas leråker så ska Fama Currit spikas. Robinson Starlight vann ju bara senast för att Goop fick fuska bort loppet, han kan inte fuska bort detta lopp med Zoccer Wadd utvändigt
tror nog inte så mång ahåller med dig angående Zoccer Wadd, Thomas. Visst var hon enastående förra året men har fått många omöjliga lopp i år där hon har gått fruktansvärt bra. Flera lopp med 3:e spår sista varvet och ändå kommit top 3, sedan flera lopp där hon gått i dödens och förlorade med en nos. Troligen mött lite hårdare motstånd i år också.
Jag spikade Fama Currit senast och hon kan säkert vinna igen, men med tanke på förra loppet så vågar jag inte räkna bort Zoccer Wadd, Caramba Hall är också en mycket bra häst och kan helt klart vinna på lördag.
Men, Zoccer Wadd får alltid sådana lopp. Hon kan inte starta och är bara stark och inte speedig. Hon kommer alltid att gå via spåren till dödens, och det var så hon vann alla lopp förra året
Har ju haft problem med att inte bli nedsläpp till dödens i flera lopp under detta året och sedan har hon just förlorat med en nos flera gånger då hon kommit till dödens. Finns ju knappast någon i detta gänget som tänker svara om Zoccer Wadd vill fram till dödens då loppet inte håller någon större klass. Vinst med en nos denna gången??
Fast visst gick hon i dödens senast utanför Fama Currit?
Japp, men det var knapp seger till fama Currit och hästarna är likvärdiga. Zoccer Wadd kan lika väl vinna denna gången. Men för att Fama Currit ska besegra Zoccer Wadd så måste hon få ledningen och det är inte självklart här, kan bli strid med flera startsnabba.
Caramba Hall och Home Blåberg är 2 intressanta motbud i loppet. caramba Hall har bra kapacitet som han visade förra året och har gått helt ok i de senaste loppen, kan vinna med lite klaff. Home Blåberg har körts defensivt en tid nu och sett fin ut med sina spurter, skulla nog tro att Uhrberg satsar på ledningen här och därifrån är det klar vinstchans. Tror att det finns en hel del gömda krafter bakom den hästen :)

Caramba Hall som faktiskt har vunnit båda sina starter på tung bana, och det har inte varit några bluffsegrar. Båda gångerna har han vunnit med sparade krafter mot motstånd som kan klassas som hyggliga gulddivisionsgäng. för visst blir det något tung bana på Jägersro på lördag??
tror knappast banan blir tung, Jägersro är kända för att alltid har en bana i topskick. Inte regnat idag heller så det är stor chans till en fin bana, precis lakt på ett nytt skick också.
Home Blåbjerg struken nu, men jag tar med Caramba Hall på systemet då den har börjat komma igång nu och har fin kapacitet. Garland Lobell häst också :)

Här blir det nog kryss på många. Guld så här års tenderar till att ge oväntade resultat. Speciellt när inte Korpens hästar är favorit!
Spika Fama Currit, hon var mycket övertygande senast på Solvallas lervälling
Jag hoppas att ni alla noterade att Fama Currit kördes med ryckhuva senast för första gången, men behövde aldrig använda den, där finns ytterligare en växel
finns det säkert, men kommer Fama förbi Anelka?? kan vara lite tveksamt och får Fama inte ledningen så lever hon mycket farligt.
därav min gardering med Zoccer Wadd och Caramba Hall, Zoccer Wadd kan kanske vinna över Fama trots hon får ledningen då hon presterar lite ojämnt och att få ledningen kan kosta mycket krafter denna gång.
Vist har det gått bra för Hans Adielsson, men det är lite överdrivet att han nästan har blivit favorit i varje lopp bara för att sonen är hemma och kör
hmm,,kan väl bara se en av hans hästar som är lite överspelade och det är Herr Faust på 35%. Vem mer är överspelad? vad mig befarar så är Highlite Ribb värd minst sina 30%, borde vara streckad mer. delshannon är streckad på ca: 60% och har överlägsen kapacitet i sitt lopp. Caramba Hall är på 20% och känns väl helt ok? lapponia knick är på ca: 70% och den är ju också överlägsen i kapacitet.
så det resonemanget håller jag absolut inte med om. Hans Adielsson har 2 favoriter som verkligen förtjänar att vara favoriter.
Vi pratar om en häst som har spår 11, Delshanon. och är skyhög favorit. Nej, han är överstreckad. Dessutom så var omgångens största favorit Laponian Knick oförklarligt svag senast, sådant oroar mig.
Delshannon är streckad på 60%, är ganska lagom för en normal favorit. Sedan är det ju klart att spår 11 oroar och kort distans, men vad får dig att tro han är favorit pga Hans A tränar och Erik A kör? hade med stor sannolikhet ändå varit favorit då det är bästa hästen utan tvekan, desamma för Lappionia Knick. (som har tränat bra i veckan och verkar på gång igen).
är ju inte särskilt svårt att hitta fel på favoriter, det går alltid :)
Men, hon tränade bra senast också när hon var oförklarligt svag, varken Hans eller Erik vet varför hon var så svag, för att vara omgångens största favorit så oroar det mig