V75-1 Solvalla 23/5/09
Lopp 4. V5-3. V75-1. Tvilling. Auto 2140:
1 Verdi Boko - Wallin T 02156 12,9a
2 Trackstar - Goop B 22226 13,4a
3 Super Brian - Lindblom Å 51222 13,0a
4 Simb Tyrant - Adielsson E d0141 14,3a
5 Start Brodde - Kihlström Ö 0d140 12,6a
6 Sixten Tim - Eriksson H 30151 13,6a
7 Avalon Spider - Svanstedt Å 32742 12,9a
8 Juan Carlos - Bergh R 1340d 14,3a
9 Preko Bob - Pettersson R 60102 12,6a
10 Cazina - Lennartsson P 53616 13,7a
11 Jungle George - Åsberg J A 0120d 13,0a
12 Mellby Regent - Kolgjini L k0051 14,4a
Ett öppet lopp som jag ser det. Ledningen bör stå mellan Trackstar och Star Brodde. Båda har form i vardande och kan öppna i 1.11 tempo. Sixten Tim är också snabb ut ur startblocken och "Hockey" tänker inte vila på hanen. Tveksamt om han duger i detta sällskap, vilket de två förstnämnda definitivt gör.
Bra avslutare är både Super Brian och Simb Tyrant så om de bara får vettiga resor kan de vara i skarpt läge när snöret dras. Verdi Boko har bra form och kan avsluta vasst (läs Örebro näst senast). Jag stannar inte här utan plockar även Avalon Spider. Åke är ingen som spelar remi i onödan och jag tror att han kan ge hästen ett bra upplägg med tidigt avancemang. Han kan gå nedåt 1.10 sista femhundringen. Cazina har bytt ägare och Per Lennartsson verkar ha hittat de rätta knapparna att trycka på. Troligen barfota igen och med lite flax är hon med där framme. Sist men inte minst streckar vi Mellby Regent. Jovisst är läget trist, men han kan runda alla om det klaffar.
mvh
Bertil

hey! tänker på samma sätt som du, gär garneras det ordentligt. har plockat med samtliga av det du nämnt förutom Mellby Regent. läget gör att det verkligen inte går att vinna. men en platsfidus kanske?
Känns som att detta lopp bör garderas rätt bra då inte trackstar känns säker - Simb Tyrant med Örjan känns het , spikförslag?!?!

för att vara 100% täckt i detta lopp skall du polcka med 1-7 på streck&:en. statistiskt. mern det brukar räcka med 1-4, någon av dessa vinner 85% av loppen.

oj! Trackstar gått upp från klass III till klass I. såg jag först nu, statistiskt brukar detta vara ett dåligt tecken. se upp! -;]
#5 - Du fick rätt :P , Sprack direkt i första loppet…. Inte roligt, hela lördagen förstörd :(

statistik brukar inte ljuga! tråkig lördag här med, prickade in 6 rätt då jag lät bli att ta med Luddes egen uppsittning i avd.6 - fifan!