V75-3 Solvalla 23/5/09
Lopp 6. V5-5. V75-3. Tvilling. Auto 1609:
1 Dig for Dollars - Oscarsson J 22041 11,2a
2 Acclaim - Eriksson H 23010 11,5a
3 Latitud - Olsson D 04252 11,1a
4 Standpoint - Adielsson E 31123 09,0a
5 S.J.'s Photocopy - Melander S 1022d 12,3a
6 Lugdunum* - Takter J 02d13 12,3a
7 Giant Superman - Larsson F B 03332 10,4a
8 Turnaround* - Kolgjini L 22104 11,8a
9 Sundons Gift* - Lang C 31110 11,9a
10 Global Glide - Svanstedt Å 30141 09,7a

Dig for Dollars fick ju loppet perfekt senast. avgjorde plättlätt! kan nog spetsa i detta lopp, dessvärre så har han varit ojämn i starten vid tidigare starter.
annars, Elitloppsbiljett på spel. vilka här är egentligen sugna på ett tilltänkt Elitlopp??
Jim O , sa att han ev. skulle fundera på det ifall Diggen vinner på lördag.

annars så var de länge sedan det var en riktig skräll i Guld, tror att det var på Momarken alt. Guldspecialen när Rocket Power speedade ner C.C.
då röstar jag på Latitud som följde bra med i rygg på Jaded samt att väldigt starkt avslutande Standpoint fanns med på målfotot. kanske man skulle nöja sig med dessa tre.
haha. tänk att få se Latitud på startlistan till Elitloppet. vilken grej!

#2 Det var i V75-mästaren.
Ur ren marknadsföringssynpunkt (och ingen annan den här gången) så är det nog väldigt bra om Standpoint vinner. Publiken från grannlandet i väster behövs - och jag tror inte att de kommer bara för att se sina kallblod.

Goo Latitud! 
Tyckte att det kändes som om Latitud överträffade sig själv senast… Meeen han måste nog med på bongen, även om jag inte ser honom som ett spikförslag.
mvh
Bertil
Tror att Standpoint vinner, skulle ju ha slagit Jaded senast med rätt resa. Men , trotts vinsten tror jag inte att Stig H låter jänkaren starta i Elitloppet. Läs gärna intervjun med Stig H

ang. Latitud så är det rätt så roligt att man sitter och ens diskuterar denna häst om man ser att han tillhör silver, där han egentligen jus kommit in till. kommer nog att sluta som minst streckad när det är dags att lämna in bongen på lördag. allt annat är egentligen konstigt.
Elitloppskval… vem ska det bli. Jag tror att Global Glide blir farlig trots läget. Från stallet är det lika tyst som från Norkorea, så där får vi inga signaler. Om det blir dåligt tempo eller tvekan hos framspårsbävrarna, så kan Åke hastigt och lustigt vara i tätkänning och Global Glide kan göra en hel del själv utan ryggar.
Standpoint hade täppt till truten på Hultman senast om han som Thomas säger, "med rätt resa". Frågan är om han lyckas ta ledningen.
Jag varnar ofta för Acclaim och det med rätta. Med lite klaff kan både han eller Giant Superman snuva de två favoriterna på segern.
mvh
Bertil
Ett lopp där man tar alla eller 1 - Jag chansar på ett pricka ett singelstreck med Stig H:s Jänkare :)

#9 - halleleluja! Standpoint - Stands alone!
#10 - Får bli ett sngelstreck för mig med :) fastän jag är från Eskilstuna och håller på Acclaim =)
Fyra streck för mig. Jag vågar aldrig lämna Turnaround och Ludde utanför kupongen. Han kommer köra för seger och en elitloppsplats, var så säkra.
Vilka är de tre övriga, "Mr Pacino"… Standpoint, Acclaim och kanske Global Glide?
mvh
Bertil
Annars känns det ju "lite Ludde" över kommentarerna. "jobbade 1,14/1600 meter i långvagn på Jägersro förra veckan och kändes riktigt bra! Ska tävla barfota runt om och med halvstängt huvudlag men läget blev skit i ett lopp med flera jävligt bra motståndare. Vi måste ha mycket flyt, suckar Lutfi Kolgjini"
mvh
Bertil
Det har väl annonserats i att Lugdunum ska "köras" hela vägen, och kommer det ju gynna de bakre leden… Global Glide och Giant superman bör nog inte nonchaleras… Tveksam till att Standpoint klarar av att manglas hela vägen av "Luggen" i dödens
Jag är inne på den linjen i #8, där jag börjar med Global Glide…
mvh
Bertil
#16 Missade nog ditt inlägg där
Men när vi är så överens kan detta resonemang inte vara fel, haha
Nope, jag kör Standpoint, Giant Superman, Turnaround och sedan elitloppshästen Sundons Gift som borde få en bra rygg från start.
Acclaim och Global Glide står jag över den här gången :P

imon kommer jag sitta i soffan och hoppas på att Ludde kör en galopp på Turnaround. slipper man någon som kör slut på "min" häst. -;)
Härligt med lite hederlig fighter-anda!!! Vi får se hur loppet gestaltar sig.
Lycka till alla, måste man ju tillägga
Bertil

Jäääkligt dålig bana, våran häst gick med greppskor längst fram på varje hov, första gången på länge han inte gick barfota och grävde ner sig Totaalt så han fastnade i varje steg. Inte undra på att han inte gick så bra :/ 1.11 på den banan är braa tid, banan va ju mycket sämre än vad den såg ut var de många kuskar som sa.
Synd att Standpoint tackade nej, men rätt val att tänka på hästen, han såg liksom inte så trevlig ut efter loppet direkt, stupplig och trött såg han ut på stallbacken.