Trav iFokus

Trav

Etikettv64-solvalla
Läst 397 ggr
ThomasH
0

V64 23/11-05

Jag tror inte att man ska markera V6 denna premiäromgång. Det ser svårt ut och 4 rätt kommer att ge bra utdelning.

V64-1: 8 Hush Money går ju in i loppet med minsta möjliga marginal, loppet stänger på just Hush Moneys prispott, 350 000. Detta är ett mycket bra sto som härjade fritt i vintras. Nu har hon fått ett lopp i kroppen, men läget blev ju inte roligt. Därför påbjuds en gardering med 7 Ritzy Hornline som har bra form och håller hon sig bara på benen så kan Björn Goop utmana Hush Money.

V64-2: 2 Roadstar var med i semifinalen i Breeders' Crown senast, hade inget med utgången att göra. Dock så fick han springa från bricka 12. Han värmde upp till Semifinalen med att vinna ett 3-åringslopp på Solvalla totalt överlägset. 11 Dynamit Loss gjorde ett heroiskt lopp näst senast när han från andra utvändigt gick undan till en säker seger. Det följde han upp med en enkel spetsseger senast. 9 Gerry Brando har presterat tider redan som de andra inte har varit i närheten av än. Var senast ute i Breeders' Crown-semifinal och hakade väl på godkänt bakom Cecena Ås och Kung Lavec. 8 Willy Marone var senast ute i semifinalen i Breeders' Crown och var duktig 4:a bakom Rite On Track. Han ska passas då Stig H har mycket bra form på sitt stall igen. 3 Uncle Sund har mycket bra form och får nu Ulf Ohlsson i sulkyn. 6 Jack Stone har nu fått ett lopp i kroppen efter vila och han avslutade i sommars med ett par fina lopp där han slog många namnkunniga årskullskamrater.

V64-3: Är ett svårt lopp med tveksam klass, där jag har svårt att ranka de främsta. 6 Iiffy blir favorit, har svårt att se att det beror på något annat än att det är en Stig H häst. 4 Icthty var senast ute i tuff V75 konkurrens men lyckades inte speciellt bra. Formen är dock god. 13 Guppie har dock mött tuffare hästar och har god form, hon kan visa sig tillräckligt bra för att plocka ner de som startar från den främre volten. 11 Nice är nog den bästa hästen i fältet även om formen är tveksam. Stig H lånar in Erik för att köra. 9 Tina Cape var duktig i somras, men sedan har Roger Walmanns 3-åring inte visat framfötterna, men hon har varit ute mot mycket tufft motstånd. Nu kör Örjan och han borde vara segersugen efter sin frånvaro.

V64-4: 1 Scarlet Ano har hittat nya växlar sedan tränaren rättat till ett ont ben. Han är hygglig ut bakom bilen och skulle Hans-Ove nå spets så är nog loppet slut. 11 Stones Capes Coon har verkligen imponerat för Lähdekorpi, men loppet senast lämnar bara frågetecken efter sig. 2 Garland Launcher har varit ute mot mycket tufft motstånd och var hyfsad bakom Orlando Karsk i oktober. 10 Glenwood är en mycket tuff herre som är mera stark än speedig, var senast ute över 4000 meter och gjorde det bra. Blir det lite tempo på detta så kommer Mästers 4-åring bli svår att stå emot på upploppet.

V64-5: Nu har 11 Maximilian O.C fått ett lopp i kroppen efter vila. Jag gillar denna 5-åring, även om han inte ännu kan mäta sig med sina mera namnkunniga kullkamrater. Läget gör dock att jag gardera med 2 Present som har varit ute mot årgångstoppen på slutet, utan att ha ett dugg med utgången att göra. Lähdekorpis 4-åring visade dock gryende form senast och Presents tid är ju under den mörka årstiden.

V64-6: Med den uppvisning som 5 James Bond hade senast i lärlingsloppet så kan man inte annat än spika honom. Jag blev imponerad, har alltid trott att James Bond är mera stark än speedig, men att han senast vann på det sättet över 1640 meter betyder nog inte annat än att den alltid så lovande 6-åringen äntligen har hittat hem och vuxit ett par klasser.

Hästar i fet stil blir ett system på 480 rader och lika många kronor

Lise-Lotte
0

Gjort ett pyttelitet ett och baserat på känsla utan någon studie inför.

Solvalla Omg 1, 2005-11-23

Avd 1) 6 Joeann Nicc spetsläge å där är hon kaxig. Bra humör nu oxå Flört 

Avd 2) 5 Caramello borde tycka att det är enklare nu och Nurmos brukar ha ordning på sina startande

Avd 3) 4,6,11 Iffy i spets, Ichtys pressar å får kanske överta och Niece hamnar väl perfekt i kön för avfyrning

Avd 4) 2 Garland Launcher nu är väl all form av besvär borta och revancherar sig

Avd 5) 2,3,4,5,11 det kan nog gå undan här och då halva Sverige spikar så garderar jag Cool

Avd 6) 2 Nightshift tvivlar på att James B är lika pigg i benen idag och vi stänger omgången med gubben i lådan från perfekt utgångsläge

15 rader x 1 x 1,00 kr = 15,00 kr billigt å bra ifall de som vanligt på Valla och V65/64 inte kör som en annan tänkt. Och varje gång säger jag aldrig mer Generad

//Lise-Lotte som kör för de lägre utdelningarna också ifall att

Ola007
0

v64

1:7

2:2,3,6,9,11

3:4,6,9,11,13

4:1

5:1,2,3,11

6:5

Lise-Lotte
0

Som våra system nu ser ut så får vi väl hoppas att jag galopperar Flört eller så får jag bjuda på middag

//Lise-Lotte

ThomasH
0

Så var premiären över, både jag och Ola plockade in 4 rätt, men Ola hade ju ett litet behagligt system som gav, om jag räknat rätt 4 4:or och 68 kronor. Grattis Ola, men även om det blev en förlust.

Själv hade jag nog 8 4:or ,om jag räknat rätt, och 136 kronor, en redig förlust.

Behållningen var dock James Bond som tydligen har hittat en enastående form. Maximilian O.C såg nästan ut att galoppera av pigghet när han fick fritt, honom ska jag passa igen nästa gång.

Lise-Lotte
0

Jag vann ju eller snarare förlorade minst - jag får bjuda gubben på lunch imorrn, matlåda Skrattande .

//Lise-Lotte

edvin
0

Mitt första inlägg här på trav, har alltid haft ett stort intresse men inte spelat på bra många år men har tagit igen det sen kompisar köpt travhäster.

Var nu inbjuden av Alexis till Solvalla och fick träffa hans häst Maximilian O.C och det var trevligt och nog trodde vi den skulle vinna den såg helpigg ut men ett misstag av Goop när han drog propparna vilket han inte behövde den hade vunnit ändå, så galopp blev det. Men nästa gång så…

Ja i vilket fall som helst var det kul att få träffa folket på stallbacken och få lite tips, så nu lär det väl bli hästar ett tag framöver.

ThomasH
0

Härligt att höra det från dig som var på plats, edvin. Precis så uppfattade jag det också att Miximilian O.C, som jag gillar skarp, galopperade av pigghet. Det var alltså när Goop rykte tussarna, då förstår jag.

Välkommen, edvin.

edvin
0

exakt, och han sa det själv att han tog på sig misstaget.