DD Axevalla 25/11
DD1 är ett lopp där de med över 210 000 lottats till spår 7-8-11-12. Royal Will ströks senast när han skulle visa upp sig på V75. Han var ju strålande när han vann utan att anstränga sig på Örebro innan dess, jag vet inte varför han ströks, men är han frisk nu så är det hästen att slå. 10 Fancy Victor blir lite oförklarligt favorit, det är en bra häst med en härlig löpskalle, men Åkes 4-åring tror jag är vassare på 1640 meter, men favorit blir han då det är hemmabana. 11 Perfect Hornline däremot har varit ute mot tufft motstånd och skött sig med bravur. Han var senast med och högg lite i Klass II-finalen bakom Jaques Brodde och Nyby Bengan. Manus Jakobsson verkar ha fått fint snurr på stallet. Överlägset bästa hästen är dock Eiffel Broline som nu har fått ett lopp i kroppen efter vilan, en välförkänt vila då han inte var som bäst på slutet, men i somras så visade Untersteiners 4-åring mycket hög kapacitet när han vann V75 just på Axevalla över ett mycket namnkunnigt sällskap. I DD2 så kommer Tag The Devil att leda hela vägen runt
DD1: 6 Royal Will, 11 Perfect Hornline, 12 Eiffel Broline, 10 Fancy Victor DD2: 1 Tag The Devil

Sista chansen att skrapa ihop lite deg inför Kalmar.
Jag gör det genom 6. ROYAL WILL, 7 CHEROKEE QUEEN
I DD 2 Finns bara en häst 1 TAG THE DEVIL
Helt otroligt var bra Royal Will var. Tänk att han skenade senast på valla. Jag var där och räknade att han travade själv 8 varv innan någon lyckade fånga in honom. Det verkar han varit bra träning för honom, han var ensam på banan nu. Däremot så var Tag The Devil inte bra, något fel? Noa Savoy däremot visade att loppet senast i Köpenhamn inte var en tillfällighet. Han var strålande idag och ska nog passas nästa gång. Nu under vinterns så är ju Guldloppen lite ihåliga.
DD1: 6 Royal Will DD2: 8 Noa Savoy
Odds 21,87