V75-7 Jägersro 25/11-06
**V75-7. DD-2. Tvilling.
**2140 A
1 Cheerful Child* - Ecce K 02114 13,3a
2 Desert Classic* - Jacobsen A 12234 10,9a
3 Finish First - Uhrberg T 21112 14,0a
4 Domain Launcher - Goop B 06315 12,4a
5 On Way Laday - Karlsson J B 14402 13,8a
6 In Cap N'Gown - Juul S 11315 13,6a
7 Mack November - Kolgjini L 55610 12,3a
8 Olly Lane - Sjunnesson J 00133 11,7a
9 Soraya Laday - Svanstedt Å 43330 13,3a
10 Magnus Advice - Söderkvist S 5d351 12,9a
11 Maxi Lotus - Nordström P 22203 12,6a
12 Flik Flak* - Friis M 01113 13,7a
In Cap N'Gown som har absolut toppform och har haft dte hela säsingen i princip borde ju vinna detta tämligen enkelt eller ? ?
En av mina favorithästar med ;)
Mack November i form vinner detta loppet, dock bara gjort 1 lopp efter uppehåll så det är tveksamt. Har högst kapacitet här annars.
Han har även hög galopprisk…
nah, är ganska travsäker, har funnits anledningen till några av galopperna och han har bara galopperat 5ggr i dem senaste 20-30 loppen tror jag. Hög galopprisk är det absolut inte.

Finish First blir definitvt att räkna med!
Rätt Hafor, han visade återigen att formen är på topp senast på Solvalla när han var den enda som var med på målfotot i loppet som Copper Beech vann. Men på hemmabana så ska vi även markera Mack November. Rysaren är gamlingen Magnus Advice som några gången per år har topform och detta hade han verkligen senast. Nu vet du Rickard vad jag tycker om In Cap N'Gown, en entaktad häst som minst behöver ett varv till för att vinna. Just nu kan han ha chans, mest för att Ludde är med och då kan det bli tempo och han står ju mycket bra inne i klassen
Finish First går upp klass nu, från brons till Silver och borde får det MYCKET svårt. Klättrat en hel del i år och har helt klart gjort det bra, men att han ska klara av Silverdivisionen mot dessa hästar direkt tror jag knappast.
On Way Laday får säkert en hel del streck på sig också, men den har också gått upp i klass utan att imponera den senaste tiden tycker jag.
Ludde på jägers ska alltid passas med alla hästar, säger han att Mack November känns bra och laddad under träningen i veckan så vinner han säkert detta, jag tycker även(precis som thomas) att In Cap N'Gow är för entaktad och kan lätt få problem då han måste göra allt jobb själv.
bevis på hur det kan klydda för en entaktad häst såg vi på jägersro v65 med Wiss Night Hawk och In Cap N'Gow har spår längre ut på vingen vilket kan betyda stora problem och sist efter start för atts edan blev tvingad att göra allt jobb i dödens då han inte kan speeda.
Garderar upp med Soroya Laday, Mack November, Desert Classic.

Hur skulle Juvel Neo klara detta motstånd tror ni? Förmodligen skulle ni säga att han haft bra chans här om han bytt plats med Finish First. Eller?
Kom ihåg då att Finish First har slagit Juvelen i båda de senaste starterna regelrätt. Visst är det ofta svårt att vinna i ny klass men omöjligt är det ju inte och jag tror nog att Finish har en riktigt bra chans om inte Steen Juul kommer till spets och får bestämma. Han verkar dock själv inställd på ett lopp bakifrån att döma av intervjun igår i TV.
Skrällspik? Ja, förmodligen på mitt system iaf.
nja, Finish First har nog hyfsat bra chans och spetschansen borde vara god. Sedan får vi se om Juul kör fram direkt till dödens eller om han backar från start, i vilket fall som helst så lär det väl bli hyfsat bra tempo?
Jag kommer låsa loppet på 3 hästar:
Finish First: Spets, fin utveckling i sig och har aldrig losat från ledningen.
In Cap N'Gow: Bra häst som tåler att göra mycket i loppet, fin fart i sig.
Mack November: Hög kapacitet och bästa hästen i detta fältet utan tvekan om han visar sin höga kapacitet. Dock bara gjort 1 start efter vila+dåligt spår¨så jag vågar inte spika.
slösa inte pengar på desert classic väl blöt sista biten
mer intressant är DOMAIN LAUNCHER 12% och
ON WAY LADAY hårt spelad på förtid sist . 8 % och sist ett lång skott MAXI LOTUS 1% dragen sist 400 kvar gick som ett skållat ollon sist , visst tufft i mot men kan sillochnubbe vinna kan alla vinna Lycka till P.s glöm inte nr 2 i v75 avd 2 BIOT VILLAGE bo falsig glömde att köra (eller räkna fel på varven ) såg snuskit fin ut innan galoppen okörd. D.s
tänker inte slösa pengar på att gardera en favorit med bra chans för mycket. On Way Laday och Domain Launcher har precis gått upp klass och har inte direkt imponerat senaste tiden heller, har troligen ingen chans här. Maxi Lotus är helt värdelös! sämre häst får man leta efter.

det är inte hästarna som kör galopp, iaf inte när det gäller Mack November - det är Ludde som är för bra för hästarna och då ställer det sig. har han häst att åka med så går det bra, bara att de på alla hans finfina giganter: brorsorna Kronos, Viking och Varenne.
tror att han skulle passa att köra i Staterna, där alla gillar sprinterdistanser och hästarna är slut innan 4 års säsongen för att det slits så fruktansvärt snabbt.
Mack November är häst nog för Ludde då den har riktigt bra kapacitet.
Se upp för Dessert Classic som sticker till ledningen och också har hög kapacitet.

jo jag vet! skojade bara lite. älskar Ludde, som kusk. han är verkligen vad sverige behöver. någon som sticker ut näsan och verkligen säger vad han tycker. det är uppskattat bland spelare - iaf för mig!
jag har sett Mack November när han sprang på Jägers lördagen den 3 september 2005, dock var det innan Ludde köpte denna finfina tysk. då var han riktigt duktig. han dock bara med två besök till under den tiden jag tillbringade i Skåne. Läste i Revinge utanför Lund.
Okej MR Nijo Head to head med Dessert classic - Maxi Lotus du får välja insats ( ha ha )
Jag sätter 1000:- på Desert Classic ! Odds ? 1,50 ?
oddset borde väl egentligen ligga på 1.20 för att det ska bli rättvist, inte en chans i denna värld att Maxi Lotus är förre Dessert Classic i mål, såvidare han inte galopperar, får punktering eller är sjuk.
annars kan du drömma vidare

3 kandidater höjer sig över mängden:
Finish First, In Cap N'Gown, Mack November (trots tveksam
form)
Utöver dessa kommer jag att fundera på:
On Way Laday, Domain Launcher och Soraya Laday.
Övriga kommer inte i närheten av min kupong!
nja, håller väl med dig där Hafor. Tänkte ha med Soroya laday som 4:e häst men ändrade mig med tanke på bakspår och den infon jag fick fram om Dessert Classic som jag jagat hela veckan!
Ska ju vara en riktigt bra häst i grunden som gick väldigt bra i usa innan, älskar Garland Lobell hästar också. Blir ladning mot spets här och då släpper inte Axel då han vet att OM hans häst visar sin kapacitet så kan han vinna mot detta gänget.

Men Dessert Classic var ju allt annat är bra senast. Nästan rent utsagt svag. Menar du att spets är så viktigt för DC, Nijo? Jag tror nog att han får svårt att freda sig även från spets (om han får behålla den) eftersom det handlar om full distans.
För mig känns det i alla fall som en utanför kupongen. Vi får väl se vem som gör klokaste valet ;-)
hehe, japp. Är trots allt bara 4:e hästen då jag helt klart rankar Finish first, In Cap N'Gow och Mack November förre.
On way laday och Domain launcher är nya i silver och har inte direkt visat något den senaste tiden och därför tror jag inte på dem direkt. Soroya laday har bakspår……
Dessert Classic fick trots allt bara stryk av 3 hästar som är i gulddivisionen, ingen skam i det då dem hade varit favoriter här.

Jag tror att om det luktar aningen form i Mackan så bränner Ludde till spets. Sen får övriga vara bra för att hänga med! MEN det är osäkert med bara ett lopp i kroppen och han har ju vinglat bort sig tidigare. Kapacitetsmässigt är det ingen annan i loppet som är i närheten. Men det ska bevisas i loppet och därför blir han inte spik hos mig (tror jag ? ;-).
Jag hade spik på Mackan när han vann Silverfinalen 1 Juli på Färjestad. Med det loppet på näthinnan ser jag ingen annan ens på upploppet när han gått i mål ;-)
F-n nu blir jag sugen på att spika i alla fall ;-)
hehe, är på samma linje, men det brukar nästan alltid krävas flera lopp innan dem kommer i form och sedan spår 7 är lite vingelrisk på. Kan helt klart vinna, men spik är mycket tveksamt då många av dem andra är i toppform nu.
Dessert Classic kunde inte följa med på upploppet senast trots invändig resa lite roligt är att Nijo dissar ON WAY LADAY och DOMAIN LAUNCHER för dom är nya i silver för dom har ju ändå sprungit in sina pengar , Dessert Classic har ju bara sprungit in 516.750 kr
Ludde själv är inte optimist, menar att Mackan bara har ett lopp i kroppen och det är nog för lite för denna konkurens, därför säger han att det blir ett defensivt upplägg
nah, 900 000 svenska kr. Visste står han hårt inne, men har som sagt inte tävlat i sverige och då är det annorlunda. Klart svårt att sätta in utländska hästar när dem startar i sverige, men hittils har ingen Garland Lobbel häst svikit tror jag av dem som startat i sverige. Dessert Classic har ändå gjort bra ifrån sig i USA och danmark med bra tider och mot bra hästar.
Hur bra hade Domain Launcher och On way Laday klarat sig mot Caramba Hall, Hövding lavec och lassiter som är hästar i gulddivisionen??? troligen inte bättre än vad Dessert Classic klarade sig och hästen kan mycket mer än den prestationen.
han har en tvångsprissumma på sej ca 400000 eller

Återigen ska man lyssna på sin magkänsla när den dyker upp. Skulle ha följt den och spikat Mack November. Nu missade jag ju förmodligen ändå, men det hade i all fall gett bättre förutsättningar. Att jag sedan slarvade bort dubbeln gjorde ju inte saken bättre. Jag hade ju Mack November singel i DD2, men borde naturligtvis ha tagit med spår 1 när det handlar om en startsnabb häst med chans på runt om och dessutom till ett mycket luckrativt odds. Nja, efterkolkhet blir man inte rik av, men förhppningsvis så blir man i alla fall visare och tar lärdom 
hehe, helt rätt :)