Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 358 ggr
Velikij
0

Så tänker jag ta V75-potten!

En liten dagbok från dagarna före och efter morgondagens vinst:

Söndag: Analyserade inte lördagens resultat

Måndag: Kollade inte startlistorna inför kommande omgång

Tisdag: Köpte inte Ronden, läste inte tidningstipsen

Onsdag: Värmde upp med en liten Harry på V64

Torsdag: Vilodag

Fredag: Köpte inte Ronden eller Guiden, läste inte tidningstipsen

(Samtliga dagar: Kollade inga nättips!)

Lördag: Går till Tobakisten och köper en Harry Boy för 200:-

Söndag: File Mignon Black and White, ett gott årgångsvin, kaffe och konjak. Tittar på gårdagens lopp på video och njuter.

Måndag: Skrattar hela vägen till banken!

Tisdag: Vaknar och fattar att det bara var en dröm. Köper Ronden, läser tidningarnas spelförslag, kastar mig över nättipsen…

Bertil
0

Hehehe, ja en liten lögn för sig själv gör ju ändå att hoppet möjliggör en njutningsfull söndag!!!

Att ta potten psykiskt är inte att underskatta. Det kan göra att man orkar fortsätta sitt stångande.

mvh
Bertil

brutalaccent
0

ja, skulle man sluta spela helt om man vann 47 mille. eller skulle man spela bort MKT av det man vunnit?! man hade nog tror att man vart oövervinnerig!

Rickard007
0

Om man slutar spela när man vunnit massa pengar tyder det på att man BARA spelar för att vinna pengar. Jag skulle givetvis fortsatt spela !

Nijo
0

jag hade nog förlorat alla pengar inom 1 månad, hehe.

eller erbjudit Sjunesson 1 miljon för att sluta köra häst och lägga av med trav, tror ni han hade tagit emot det?

brutalaccent
0

han satte djupa sår i dig från förra styrningen??

Rickard007
0

Om vi skall betala olika tjänster så…
Hade lejt en mördare på Peter Untersteiner…

_JAG SKÄMTAR NATURLIGTVIS !!!! _Hade jag inte sagt det hade det blivit hemskt tjat ;)

Bertil
0

Vi behöver väl inte ondgöra oss över vissa styrsvenner i så starka ordalag. Alla har vi ju ett val när det gäller vilka ekipage som ska spelas…själv överdriver jag inte min aggression gentemot Rödnäsan…det blir lite trist stämning då och det är ju detsamma som att låta den man ondgör sig över få rätt!!

:-)

mvh
Bertil

Rickard007
0

Haha jo sant !!
Vi får väl bättra oss Bertil :D
Jag komer i alla fall aldrig mer spela Untersteiner.

notnowjohn
0

Helt rätt Richard! SPELAR gör iaf jag för att vinna pengar och enbart därför.

TITTAR på trav, på bana, tv eller internet gör jag för att jag älskar sporten…

Velikij
0

Roligt att mitt premiärinlägg gav sådan respons, och att det dessutom gav anledning för mig att tänka till! Spelar jag för "att ta potten", eller vad driver mig som spelare? Låt mig säga att om jag vann fem mille på Lotto skulle jag aldrig spela på den spelformen igen - dels för att oddsen att lyckas ännu en gång är mikroskopiska, och dels för att spelformen inte ger mig något. Men om jag - rent hypotetiskt - gjorde mig ekonomiskt oberoende genom en storvinst på travet så skulle jag ändå med nöje ta en tur till Årjäng en julidag och spela en femma plats här och där! Känslan av att vara närvarande, att känna lukten av häst och se andra människor som har travsport som livsstil är för mig något bortom alla tankar på snöd vinning - det handlar om kultur! Ändå skulle jag inte känna mig som en förrädare om jag verkligen tog potten genom en Harry Boy och inte genom skicklighet - slumpen tar inte hänsyn till sentimentalitet…

Rickard007
0

# 9, förstår vad du menar, är väl samma för mig i princip.

Rickard007
0

# 10, Ja om man vinner på Lotto är chanserna mycket mycket små, emn travet är det känsla och dylikt man inte mäta samam chans där… Förstår du vad jag menar ?

Nijo
0

jag ser dock trav som en chans att kunna livnära mig på i framtiden. Om inte dte går så lirar jag väl för att jag tycker om sporten.

Velikij
0

Ja visst Rickard, vi har nog samma åsikter om skillnaden mellan Lotto och travsport! Men om vi skall leka vidare, så tänk dig den här konstruktionen: Going Kronos är favorit att vinna Elitloppet, som samtidigt råkar vara V75-7. Av någon märklig anledning (Harry Boy?) så får jag 20.000 om GK vinner, medan min chansgardering Passionate Kemp ger mig 150.000. Är jag då travfantasten som håller på Going Kronos, eller gamblern som hoppas på Passionate Kemp?  Där har vi samvetsfrågan som skiljer oss från lottospelaren - kanske…

Bertil
0

Gott gry i er kära vänner och ett stort VÄLKOMMEN till velikij!!

mvh
Bertil

Siggelina
0

#10 Velikij

Vilket härligt inlägg, det sammanfattar allt varför man håller på med detta!

Rickard007
0

#14, Utan tvekan håller jag på Passionate Kemp* om det skiljer 130.000, MEN inte om  Jorma kör.