V64-1 Solvalla 29/11-06
**V64-1. Tvilling.
**2140 V
1 Limerick S.I.R. - Goop B d1330 14,3
2 Bowie Mant - Sjunnesson J 41023 14,5
3 Pinekiller - Jansson T 54040 15,7
4 Augusta Bell - Lennartsson P 43033 14,8
5 Lucky Miracle - Kontio J 01340 14,5
6 STRUKEN
7 Love for Ever - Kihlström Ö d1246 15,7
8 Pine Yankee - Hanné T 23400 15,1
9 Super Qui - Franck T 110d1 15,9
10 Bohica - Frick J 52430 15,1
11 Fergel - Adielsson E 3d260 15,7
12 Brian Hebro - Johansson J-O 02326 14,6
småsvårt lopp här, Super Qui blir nog rankad 1.a me dtanke på formen och kapaciteten, kan v'ldigt mycket och var bra senast.
Adielsson väljer Fergel istället för pinekiller som har bättre spår, också en bra häst som helt klart kan vinna detta. Limerick S.I.R har gått bra en tid nu och kan nog vinan det loppet om det blir ledningen här.
Mest troligt är väl att Roi d'Inverne eller Love for Ever tar ledningen, förstnämde har tveksam form men högst kapacitet, sistnämde har bäst form.
Super Qui överlägsen i kapacitet, dock är kusken inte direkt överlägsen i kapacitet !
Limerick S.I.R kanske tar spets, och då blir han farlig.
Skräll Augusta Bell ?
Roi d'Inverne - Bergh R 42040 15,2
struken
mvh
Bertil
Jag vill väl inte påstå att Super Qui är överlägsen i kapacitet, den besitter Fergel och Pine Yankee precis lika högt, Pine Yankee har dock inte fungerat alls i år. Love for ever missar knappast ledningen med Örjan nu när dem är enamma på springspår. Spets och slut?? Finns en klar chans till det då det är en bra häst och bra kusk.
Som du säger Nijo!! Love For Ever, spets o slut! Galopp innan bilen släppte senast, tappade minst 30 meter och bra som sexa till slut, Timjans Kap vann på Solvallas leråker. Veckans spik!
Nja, spik vet jag ej fasen asså, hehe. Så mycket vet jag nog inte om jag tror på det, Super Qui och Fergel är fortfarande bättre hästar och dem kan man aldrig räkna bort från segerdiskussionen, sedan hänger väl allt på vilket tampot det blir. I Vilket fall så tror jag nog att Erik ser till att det blir tempo på tillställningen då Fergel klarar dödens.
möjligen chansspik för dem som vågar på Lover for ever.
Fergel från bakspår, njae.
Super Qui är ju tillbaka med Thomas Frack i jollen, läs gärna intervjun med honom "Franck tillbaka i hetluften - lite gråare"