DD Tävlingen 28/11
Nijo 688
ThohasH 670
continue 0
Hafor 3303
Rickard 007 0
Fyran 650
Persot 220
Akeb 0
brutalaccent 616
Lars M 790
Zeno X 280
Kaitsu 800
Ola 007 1577
Bertil 968
chrystal_dream 600

DD1: frågan är ju om Verdi Sund är 20 meter bättre än vad Elegance Saulnier är?? eller finns det kanske ännu bättre hästar inför dagens drabbning?? det tror jag att det finns, därav kommer jag att köre med Some Gold (27%) och Quantum Classic (16%).
DD2: känns väldigt fartfylld till en början iaf. där jag tror att det kan gynna en viss bakspårshäst - mitt drag detta lopp Vilde Gral som förnärvarande är strekad på endast 6%. detta tycker jag låter och luktar degen ikväll. hästarna: 1-3-4 vet jag är rätt så startsnabba, vilket kommer att dra fram och gynna "Vilden" men jag vill vara lite modig och sticka ut näsan o säga att Mr New Dawn inte får spets utan den får Superchip och därav kommer han att vara en av segerkandidaterna. så jag dubblar min dubbel i båda avd idag.
DD1: 4-9
DD2: 3-7
4 komb x 20kr = 80 kr kvar: 616kr
Vilde Gral är ett fint drag, bra häst som är helt bortglömd, saken är dock den att han går bäst på sämre banor då motståndet också måste ha skor.
Mr New Dawn tror jag tar ledningen och om han missar så är nog Made For Vinctory den som får ledningen. Supership går nästan bara i ledningen och den blir svår att nå här.
i DD2 är mitt draf Some Gold, hästen går bäst i ledningen och den tror jag Örjan får överta här av den andra Walman hästen som Johan kör då den ska få snällt upplägg. Adielssons riskerar att galoppera, om inte blir det tapstart och hästen har vunnit sina lopp i ldeningen vilket det inte blir här. Verdi Sund med 20m efter och en dålig kusk, tror det blir svårt.
själv lirar jag ingen mer dagens dubbel så det blir inget spel.
DD1: 1-6 och DD2: 3 är väl mitt förslag annars kanske :)

Jag tror du kan ha rätt om Some Gold i DD2 Nijo. Var ju nära att hålla undan för Lindy Later i oktober.
Sedan gillar jag Hans-Owes styrningar från spets. Han är en friskus som inte skänker något väl i spets.
Min dubbel blir således en rak:
DD1: 1 Mr New Dawn DD2: 3 Some Gold
1 komb x 70kr
Kvar i kassan: 3303kr
PS Just nu kanondubbelodds = 17,70 med tanke på att vinnaroddsen samtidigt är 2,70 resp 4,90.

DD1: 2,3,5
DD2: 4
3 komber x 10 kr = 30 kr
1577 kr kvar

heh. satte Quantum Classic iaf, synd att 1 rätt på DD:n inte ger något. -:[
men han var helt okej faktist, fast Verdi Sund måste ha en lite eloge idag för sin löpning. blev iaf VG för den insatsen.
nya tag imon.