Spikmästaren V64 29/11/06
Detta är 1:a omgången i denna gren (läs V64) som lånat hela sin struktur till såväl anda som bokstav från den sååå populära tävlingen "SPIKMÄSTAREN V75" här på TIF. Vi kör denna tävlingsomgång tills vi nått 13 deltävlingar. Den observante noterar att vi tjyvstartade förra veckan, MEN det finns gott om tid att hinna ikapp.
Andemeningen är att vi ska hjälpas åt att hitta bra spikar till våra system i konsert med ett kittlande tävlingsmoment. Så kom och var med i en uppskattad interntävling här på TIF.
Tippa en enkelrad, genom att svara på detta inlägg senast 18:30 på onsdagen, där du anger två spikar (i fet stil). Du får 1 poäng för varje rätt, men för rätta spikar får du två poäng.
Exempel:
1: Lapp-Lisa
2: Klistret
3: Betsel-Hilda
4: Göken
5: **Karlssons Klister
**6: Bävern Anfaller
Vann gjorde Lapp-Lisa, Karlssons Klister och Bävern Anfaller. Således fick jag 1+2+1=4 poäng
Om en vald spik skulle strykas och man inte hinner välja en ny innan 18:30 den aktuella tävlingsdagen, så går ny häst in enligt gällande turordning.
Gnägg På Er
Bertil

1: Super Qui
2: Aggas Jazzy
3: Cezio Way A.M
4: Wästerbo My Melodi
5: Paris
6: Amour Ami
1: 7 Love For Ever
2: 3 What a Man
3: 5 **Cezio Way A.M
4: 5 Elctra Skift
**5: 2 Key To Dream
6: 2 D.J Seabrook.
- 11 fergel
- 3 what a man
- 5 cecio way a.m
- 5 electra skift
- 2 key to dream
- 12 vino camielle
**9
**1
5
5
2
1
- 9 super qui
- 6 sipper sisu
- 5 cezio way a.m
- 9 västerbo my melody
- 2 key to dream
- 2 d.j. seabrook
1. 9 Super Qui
2. 1 Red River
3. 15 Alf Eme
4. 8 Alltid V.G
5. 2 Key To Dream
6. 3 Amour Ami

1. 9 Super Qui
2. 3 What A Man
3. 1 Don Gentle
4. 3 Ecupos Bitte
5. 3 Monias Gift
6. 3 Amour Ami
Ursäkta att jag är sen, hoppas ni godtar raden i allafall.

lämnar in även fast jag är lite sen. så mitt resultat i V64 kan bedömmas av tävlingsledningen.
- 1 Limerick S.I.R
- 3 What a Man
- 8 Squirtle Countach
- 9 Västerbo my Melody
- 2 Key to Dream
- 9 Blue Chip Star
avd1: 9
avd2: 3
avd3:15
avd4: 5
avd5: 2
avd6: 2
3 stycken sena….
Hmmm om inte deras hästar vinner = inget problem.
Men annars kan det ju bli lite knivigt….
Inte för att jag tror att någon fuskar, men har man den regelN så…
Jag tror inte att någon fuskar,men meningen är att spikraderna ska vara till hjälp för andra och inte spelas i helt egna syften intill dess att startbilen vänder upp. Jag tycker att det står klart och tydligt att "snöret dras vid 18.30". Inga problem ifall någon vill ta en diskussion ang. förändringar, men det ska inte göras här utan i en separat sträng isåfall.
hafor hade en klar synpunkt ang. "sen ankomst" i V75 mästaren och jag föreslår att alla rader inkomna efter 18.30 stryks. Har vi satt en tid så har vi…
mvh
Bertil

det är rätt att man inte börjer på reglerna för någon orsak, hur illa det än kan låta. -;)
regler är till för att följas. jag menade dock inte att min rad måste vara med, utan mer att jag ville hinna synas med mina förslag innan det var försent. sedan kan man ju vara den moraliska vinnaren om man prickar in 6 rätt. dock kom jag ju inte ens i närheten så jag kan inte klassa mig som moralisk på något som helst vis.
Storsint brutal!!
mvh
Bertil

bra eller dåligt? -:]
generöst, ödmjukt, belevat, ämabelt….storsinthet är positiv egenskap :-)))
mvh
Bertil