DD Eskilstuna 29/11
Baloo Skift var en mycket lovande 3 och 4-åring som tränades av Stig H, men 5-årssäsongen gick helt till spillo, och hästen togs bort från Stig H och är nu amatörtränad hos uppfödaren Kenneth Carlsson i Eskilstuna. Han har en grundkapacitet som vida överskrider resterande i detta fält, men hur är formen, då detta är den första starten sedan i april? Hercules Laser var också en mycket duktig 4-åring, och har nu gjort ett kortare uppehåll, formen verkade dock vara på gång innan upphållet och jag räknar med att han kan leda länge i detta lopp. Westgate är stor favorit och vad det baseras på vet inte jag. Hon var duktig senast på Solvalla bakom Finess C.D som fick sitt smyglopp och vann. Hon har mött lite tuffare hästar än dessa och kan kanske därför vara en motiverad favorit. Lass Formula gjorde några mycket bra lopp i somras och jag vet att Roger Walmann har höga tankar om honom, han körs ju också som vanlig av Örjan och kan därför inte räknas bort. 9 Shellstone vann ju ett V75 lopp på Bergåker i augusti som 5-åring, med Örjan i sulkyn, kapacitet finns, men han har inte presterat lika bra sedan dess. Big Mystic var dock mycket bra för ett par lopp sedan när han på sin hemmabana, just Eskilstuna vann överläget till ett skrällodds, slog Rydens Wesper. I DD2 så kommer den överlägset bästa hästen, Thrust Memphis att leda hela vägen runt.
DD1: 5 Baloo Skift, 1 Hercules Laser, 10 Westgate, 4 Lass Formula, 9 Shellstone, 3 Big Mystic DD2: 1 Thrust Memphis
Nu gick det vägen.
Hecules Laser fick fuska bort loppet i spets, men var bra. Bra var också Baloo Skift som med detta lopp i kroppen ska passas nästa gång. Sedan gjorde Thust Memphis sin plikt och ledde från start till mål, även om det blev onödigt hårt när Roger inte såg Besieged Krick MJ som sprutade stark långt ut i banan.
DD1: 1 Hercules Laser DD2: 1 Thrust Memphis
Odds: 14,50
Snyggt Thomas!!
mvh
Bertil
Tack Bertil, men det är lite klent med DD-spel just nu. Jag lyckat faktisk skrapa ihop till en V75:a varje vecka, nästan