Dumle Loss
Hoppas att ni noterade att Dumle Loss vann storloppet Prix Marcel Laurent och tjänade 50.000 euro - trots en tung resa i hårt tempo.
Heja Dumle!!

nejdå det är noterat och kanonbra jobbat av Dumle, snacka om att korken ramlat av där.
//Lise-Lotte
Man kan inte låta bli och undra om det hade varit Dumle och inte Spring Ray som gick utvändigt om Victory Tilly senast, hade Victory Tilly då höjts till skyarna?

Tycker du inte att Victory Tilly gjorde ett mycket bra lopp med tanke på vad han gått igenom tillika hans ålder?
Vad det gäller Spring Ray och Dumle Loss som jag vet du gillar, så måste man väl titta på vad de uträttat och mot vilket motstånd och då ligger Spring Ray bättre till. Spring Ray har också en högre lägsta nivå. Men Dumle fortsätter ju också att utvecklas mycket positivt och han lär säkert få sitt stora erkännande.
//Lise-Lotte
Nja, där håller jag inte med dig, Spring Ray har slagit Gidde Palema en gång, när Gidde hade en dålig dag, men i övriga tycker inte jag att han har uträttat något stordåd, Dumle har utvecklats mera och är nu den bästa i 5-årskullen, även om han fick ge sig mot Giant Diablo senast.
Ja, jag var imponerad av Victory Tilly och tycket att han var strålande, min undran var bara om inte Dumle som är van att gå den tuffa vägen inte hade gett honom en bättre match än vad Spring Ray mäktade med.

Det är möjligt att han hade då han bevisligen har form och där Spring Ray å andra sidan tycktes sakna farten i kroppen.
//Lise-Lotte

I dagsläget tycker jag att Dumle är nära toppen av gräddan bland svenska hästar. Tror dock inte att han kan hävda sig i exempelvis Elitloppet över kort distans. En komplett stjärna anser jag måste kunna vinna ett Elitlopp också. Men det är ju få som kan komma ifråga då om man även ska räkna in lång distans.
Skulle Dumle Loss, Spring Ray, Giant Diablo, och Opal Viking ställa upp i samma lopp med bra förutsättningar i form av spår och 2140m auto så skulle jag utan tvekan singla Dumle Loss idag. Självklart avgör normalt dagsformen. Men om det handlade om 1640m auto så är det inte lika säkert vem jag skulle välja.
Det håller jag helt med om, Dumle Loss är inte den bästa över 1640 meter, och därför tror jag aldrig att han kommer att kunna hävda sig i Elitloppet, men däremot håller jag inte för otroligt att han inte kommer att göra bort sig i Prix D'Amerique, om Joakim Wallin väljer att starta honom där.

Men va kloka ni är ett resonemang som jag tycker säger "allt" egentligen och också problemet med jämförelsen och varför då jämföra
'
Spring Ray mot Elitloppet och Dumle Loss mot PDA låter inte det ljuvligt i öronen tänk vad vi har att se fram emot 
//Lise-Lotte