Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 543 ggr
ThomasH
0

V75-1 Bergsåker 2/12-06

V75-1. **Tvilling.
**2140 A

1 On the Beach - Carlsson O 24321 14,6a

2 Brand New Model - Månsson C 22214 15,4a

3 Chip Chop - Ohlsson U 43231 14,7a

4 Västerbo Younameit - Kihlström Ö21102 15,7

5 Simb Skyrocket - Kontio J 22111 15,8

6 Gomatic Berich - Lindqvist O A 11035 14,3a

7 Conrads Trick - Goop B 46531 15,6

8 Copper Coin - Melander M 11155 13,9a

9 Timotejs Potter - Larsson F B 00122 15,9

10 Best Defence - Eriksson U d2521 15,2a

11 Charles de Gaulle - Bergh R d5k14 15,7

12 Lollys Star L. - Adielsson E 02101 15,0a

Nijo
0

klyddigt lopp, 1-5-9-11 blir nog A hästar. Väljer bort Västerbo Younameit och Best Defence pga Bergh valde att köra Charles de Gaulle, har väl även högt kapacitet.

Timotejs visade bättring senast och är på väg tillbaka nu igen, borde räknas trots spåret. SImb Skyrocket är kapable häst, och ska räknas med.

PÅ grund av spåret så rankar jag nog On The Beach 1:a, övertygade senast och har gjort flera bra prestationer detta året, lyckas han hålla ledningen så är det bra chans till seger.

Rickard007
0

Men Nijo, jag hatar när folk håller på att väljer bort efter vad kusken/tränaren väler att köra. Västerbo Younameit har mycket bättre chans än  Charles de Gaulle här tycker jag.

ThomasH
0

Bergh är delägare i Charles de Gaulle och har ingen valmöjlighet, måste köra honom. Tycker att Västerbo Younameit har bättre chans även om den senast insattsen inte övertygade

Tyfon
0

om ni bara spelar så varför kritiserar ni tränarens/kuskens sätt att köra träna välja häst etc ni har ingen anning hur dom jobbar å sliter

ThomasH
0

Så vem ska då få ha åsikter om hur kusken kör och hur hästen verkar vara tränad?

Nijo
0

den kommentaren var konstig från Nae_91……………ingen har pratat illa om någon kusk/tränare.

Säkert att bergh är delägare i Charles?? såfall kanske man får fundera om, men jag tror fortfarande att han har bäst chans av alla berghs hästar då den har riktigt hög kapacitet och har börjat komma igång nu. Enligt Bergh så skulle det vara en topphäst för årgången men har haft en del problem och därför inte kunnat tävla.

Annars väljer ju alltid kusken/tränaren den häst dem tror mest på, självklart och därför är det smart att välja bort de andra hästarna, har klarat mig i 2 år på att spela så. Tränaren och kusken vet ju alltid bättre än spelarna vad hästarna kan.

ThomasH
0

Ja, slå upp honom på Travsport: Ägare:

Robert Bergh Travstall AB, m fl

Tyfon
0

spelare är likadana å det är väl ändå tränarens och kuskens uppgift å köra/träna hästen å spelare verkar som om dom kan det mycket bättre

ThomasH
0

Föstår fortfarande inte var du vill säga, vi har bara kommenterat att Robert Bergh måste köra Charles de Gaulle. då han är delägare i hästen

brutalaccent
0

precis samma sak som med Cromwell som han körde i den avslutande avd. av V64. skulle nog tror att han kört D.J. Seabrook annars. men det stämmer, ägare av hästen i detta fal måste köra egenägd/delägs häst.

Bertil
0

Skippar debatten ovan och nämner Simb Skyrocket. Här finns form och spårkänsligheten är inte alltför accentuerad hos denne bäver.

Ni får en bubblare i Gomatic Berich

mvh
Bertil

ThomasH
0

Jag har dock min vinnare i Olle Carlsson nya stjärna, On the Beach , läs gärna intervjun med honom "Carlsson nya förmågor"

Rickard007
0

Njae. Tror inte på honom. Bara en förklaring som jag får skit för ändå sen så ingen idé att skriva den ens.

ThomasH
0

Motivera dig Richard, att bara säga att man inte tror på honom hjälper ingen.

Rickard007
0

Haha okej, ingen V75 vinst på 2,5 år….

ThomasH
0

Men, han har ju inte haft några hästar sedan Top Guard och Candle Light. Tycker att du lite väl mycket litar dig till statistiken Rickard, om det är 2,5 år sedan så är ju vinsten närmare och närmare

Rickard007
0

Där kom kritiken ;), eller så är vinst bara längre och längre bort.

ThomasH
0

Men, har man en så liten rörelse i Östersund så kan man inte vänta sig att vinna V75 varje år.

ThomasH
0

Bergsåkers segerrikaste kusk, Ulf Ohlsson tror att Olle Carlsson tar en dubbelseger på V75. Läs gärna intervjun med honom "Bergsåkers Boss"

Fyran
0

Öppet lopp men efter att ha läst lite "travguro" så anser jag 5 Simb Skyrocket som en stekhet segerkandidat… Jag har dock aldrig, mig veterligen, sett hästen vilket känns mindre bra. Men kuskförstärkt med Jorma  (tycker nog de flesta utom Rickard…?).

Rickard007
0

Haha ja, alla utom jag tycker väl dte =).

ThomasH
0

Men, vilka var det han slog Simb Skyrocket? Inga man skriver hem till mamma om. Han står dessutom lite trångt inne i klassen

Fyran
0

Ärligt talat, inga större djur… Men 12,13-tider sista 7-800 e inte att förkasta. Jag är dock inte lika kategorisk som i sista avd. men jag tycker nog att Skyrocket är värt ett streck, om man nu inte har en brakidé själv…

hafor
0

On The Beach med bra spetsläge, Copper Coin som nu troligen körs barfota för första gången (tränaren optimiskt om klar fördel) och gör sin sista start för året (siktat på detta V75-lopp) och Best Defense (Bergharns bästa häst i loppet vad beträffar form) ser jag som mina första val. Kanske någon till kan komma på tal.

brutalaccent
0

fattar inte att On The Beach var rankad till 9:e plats i Travronden?!

ThomasH
0

Det säger allt om Travronden!

Nijo
0

kul min spik satt, åkte dock i andra avdelningen på Defi Trizz så det är väl skitsamma, hehe. Antar Rickard inte hade On the Beach med? detta om något bevisar väl att det inte är särskilt viktigt om kusken inte vunnit på länge eller ej.

Rickard007
0

nijo Nijo…jag hade faktist med  On The Beach på 4 hästar….tyckte trots allt på läget attt den var värd ett streck.