V75-3 Bergsåker 2/12-06
**V75-3. V3-1. Tvilling.
**1640 A
1 Regent Royal - Lindqvist O A 45211 12,4a
2 Criks Hurricane - Goop B 01531 12,1a
3 Brunton Tilly - Kontio J 61525 11,5a
4 Bar Code* - Adielsson E 00d31 13,4a
5 Palmer Zonett - Bergh R 00522 12,0a
6 Ace Broline - Melander M 1d120 11,1a
7 Shogun Wind - Eriksson U 30510 12,9a
8 Alex Broline - Ohlsson U 41504 13,1a
9 Vamos* - Malmqvist R 03230 11,5a
10 Saddle Brook - Kihlström Ö 03150 12,5a
med tanke på att det är 1640m måste Ace Broline räknas då han har framspår nu, får han ledningen är han inte lätt o plocka ner.
Brunton Tilly och Bar Code är dock dem 2 bästa hästarna och är säkert med där framme. Formen på Brunton Tilly är dock ganska dålig…………
Regent Royal kan få en fin invändig resa, bra spurt. Kanske inte räcker här dock ?
Bar Code favorit och en ganska bra vinstchans, Brunton Tilly ska laddas och en del ändringar på huvudlaget ska göras. Om form kan han helt klart vinna detta lopp.
Brunton Tilly är en av mina favorithästar som ständigt är underskattad.Han tar spets och många tror att han ska släppa till Bar Code, det tror inte jag och strecka bägge, mot mina principer
Streckar fan aldirg Jorma numer.
Kanske klokt ibland, men att ha det som princip verkar vågat…
mvh
Bertil
Sämre lopp än för två veckor sedan när Robinson Starlight vann… Men guld e guld och spets e ofta guld värt… Så vem spetsar? Brunton tror jag, men Robban B kanske har andra tankar…? Ace Broline… i så fall historiens sämsta guldvinnare…
? Vamos…? Hårt spelad på nätbolagen för närvarande…
Håller inte med, Brunton Tilly var med förra året i Frankrike och vann stora pengar ,Bar Code är en stjärna som kan blomma ut hos Stig H, nej jag har sett mycket sämre Guldlopp i detta år.
Lägg av…;-) Hade Robinson Starlight varit med me framspår hade han varit veckans spik, med rätta…
Oj, kallar du Robinson Starlight som en guldhäst av rang? han kan bara vinna guldlopp när det saknas profiler
Nej, jag kallar inte Robinson Starlight en guldhäst av rang, var har du läst det? Jag säger att detta guldlopp är så kasst att om Robinson startat med ett framspår så hade han varit en spik.
Och där håller jag inte med dig, han hade inte haft en susning mot Bar Code eller Brunton Tillly.
Du ser hur olikt man kan se loppen… Kan du övertyga mig bättre? En formlös Brunton känns inte het, vinner inte lopp jätteofta ens med form. Dock spöar han nog Robinson om han (Brunton) har form. Bar Code är kanske bra men att slå ett gäng trötta f.d. silverhästar imponerar inte på mig, ännu… Som jag sagt tidigare, spets har jättechans, vet bara inte vem det är…
Brunton Tilly har behövt de två loppen han fått efter vilan, han har inte sin storebrors löpskalle, men han håller en betydligt högre klass han de flesta i detta lopp. Bar Code är ju ny i Stig H Johanssons Regi, men den forna finsk tränade hästen har en kapacitet som kan bära väldigt långt
Men du ser, vi är ju nästan överens… för jag tycker att Brunton är bästa hästen i loppet, kanske inte just idag bara… Bar Code är ett frågetecken för mig än så länge. Men jag hävdar fortfarande att klassen inte är bättre än ett normalt snabblopp i Norrland en veckodag på V65… Spets=spik?
Ace Broline måste väl spetsa ?

Ace Broline tar inte spets från Brunton Tilly om Jorma vill till spets. Annars ska vi inte heller underskatta startsnabbheten hos Regent Royal. Han har spets förut i guld, men släppt för att få vinnarhålet.
Intressant att läsa om Shogun Wind där tränaren Steven Karström anser att det bara är Bar Code som kan utmana. samtidigt blir Vamos lite intressant då han förra året tände till å det kraftfullaste nu på senhösten.
Kan aldirg tänka mig att Ace Broline missar spets i detta sammahang.
blev väl som jag sade då, match mellan Bar Code och Brunton Tilly som är klassen bättre än motståndet, och Brunton Tilly fick även ledningen vilket inte var särskilt svårt att lista ut tycker jag.
klasskillnad var det i dagens guldlopp.
HAde Fel angående spets … Men trodde inte något på SOP JORMA !