Trav iFokus

Trav

Etikettdagens-dubbel
Läst 316 ggr
ThomasH
0

DD Bergsåker 1/12

En mycket svårtippad DD på Bergsåker ikväll, det kan bli fina odds. Rivaldo var en mycket bra 4 och 5-åring som inte hade någon vidare säsong som 6-åring, skadad? Nu är Rauno Pöllänens fina travare tillbaka, han var mycket bra bakom Ågårds Nisse senast och hade han inte fuskat lite med travet så hade han vunnit, det hade varit en bra skalp. Disco Ås är en bättre häst som har vunnit ett flertal tillfällen på V75. Nu är den synnerligen startsnabbe 6-åringen tillbaka efter vila och jag tycker han ska räknas direkt. I DD2 så är det vidöppet och vi måste chansa lie. Ett styerlopp med hästar i 3 volter. Euro Victory var senast ute på V75 men hade inget med utgången att göra, han var mycket duktig på en LD på Bergsåker innan dess. Ska det bli en dubbel Rauno Pöllänen? Nja, motstånd saknas inte. Ice Spirit från första volten har mycket bra form och kan bli svår att fånga. Love For Ever har också bra form och kommer från en mycket bra LD seger och han har varit ute mot lite tuffare hästar. Enough Bitter var senast ute på Eskilstunas V75:a och gjorde det riktigt bra, Det var första loppet efter vila och han kommer att gå framåt med det loppet i benen, han kan också bli svårfångad från första volten.

DD1: 6 Rivaldo, 5 Disco Ås DD2: 11 Euro Victory, 2 Ice Spirit, 13 Love For Ever, 4 Enough Bitter

Ola007
0

dd1: 7

dd2: 2,4,8

Lise-Lotte
0

Hua denna här var besvärlig men;

DD1; 7,9

DD2; 6,11

//Lise-Lotte

Lise-Lotte
0

Hack i häl kanske inte i första men placeringsmässigt. Platsspel hade varit bättre idag med facit i handen. På´t igen … Cool

Thomas synd!

//Lise-Lotte

ThomasH
0

Ja, men nära ger inga pengar, men vi provar igen, inte ger jag mig. Skulle ha spikat Rivaldo som var överlägsen.