V64-4 Solvalla 6/12/06
**V64-4. Tvilling.
****1640:
**1 Kippis - Kihlström Ö 11304 17,1
2 Southwind Vennae* - Lennartsson P32350 19,6
3 Swoppe Vint - Hanné T 52440 17,0
4 Invergordon* - Jansson T 2162d 15,8
5 Dream Sugar Boy - Goop B 2d002 16,5
6 America's Dust - Untersteiner J d4005 18,8
7 Kentucky Booze - Sjunnesson J 25030 17,7
**1660:
**8 Olimede - Kolgjini L 40070 13,6
9 Nicolas Cake - Persson S 61d11 15,2
10 Patricia du Ling - Kontio J 10301 17,6
11 Blue Chip Star* - Adielsson E 63020 17,2
12 Amour Ami* - Svanstedt Å 1d215 11,0a
Roligt lopp….3 åringar mot 4 åringar och 4 åringarna på 20 m tillägg…
Amour Ami komme rju givetvis köras offensivt och lägga sig i dödens, tror inte en 3 åring kan hålla emot då.
Gillar egentligen inte Amour Ami men han borde ha bra chans här…

Nicolas Cake var grym senast, hans spurt kommer bita bra om han är lika bra som på jägersro.
Amour Ami ser jag med stor chans även om det är en hel del hyddor att runda.
mvh
bertil
Patricia du Ling är oerhört vass om hon får gå i ryggar, men Dream Sugar Boy måste ses med stor chans den den främre volten

Kippis betyder skål på finska.
Nicolas Cake är inte i samma klass som de andra 4:a åringarna här och 3åringarna känns väldigt tveksamma i detta loppet, ingn större klass på dem och 20m lär nog inte hålla när det är så få hästar till start.
tror loppet står mellan Olimede, Blue Chip Star och Amour Ami. Ganska svag för Olimede annars och det blir nog min vinnare.
#5, kan du flytande finska?
Missää on Suomen laiivaa?
mvh
Bertil
Hmm … Betyder : Rickard är bäst ?
Nä, nä innebörden är mkt viktigare än så :-)
mvh
Bertil
HAha okej.

var är finska båten? eller båten till Finland.
Patricia du Ling, Blue Chip Star och Nicolas Cake kommer då att vara med på min lapp. och jag tror att jag kommer att stanna där oxo.
Patricia du Ling för att nu vågar man ju inte lämna bort henne, Blue Chip Star för att han är bästa hästen i fältet enligt mig(nu med lopp i kroppen och Nickolas Cake efter senaste prestationen. kan få fina ryggar att gå i lixom Patricia.
Amour Ami borta på 3 ? Lever farligt då tror jag.
"12
Bra där!!!
med risk för felstavning så menade jag: Var är Finlandsbåten?
- Taxfree och allt hägrar
Kunde en gång: - Jag är förtvivlad och skall låta prygla mina tjänare
kan du hjälpa mig med det…
mvh
Bertil

nu sitter du och ljuger där igen Bertil, du vill bara lära dig det så du kan säga det åt dig fru så hon inte vet vad du säger. så elak är jag inte så jag lär dig det.
#13 menar du Rickard att jag lever farligt eller att hästen gör det?? -:]
ljuger igen…hur skulle jag kunna ljuga igen, jag som inte ens lyckats ljuga en första gång…
mvh
Bertil
# 15, Båda delar :D

måste våga chansa bort favoriter oxo. var inte så imponerad av Amuor Ami´s senaste start. men det har jag varit av andra hästar i detta fält. väntar dock bara på att Blue Chip Star ska krossa motståndarna i något lopp, kanske är det just detta?! hoppas på detta, med tanka på att han bara är spelad till 8% idagsläget, stiger kanske till 12-13% till imon. och då kommer många kuponger att brinna.
Blue Chip Star var väl inte så övertygande sist heller direkt.
Det sa ju inte brutal heller…han väntar på att BCS ska krossa…och det är ju en helt annan sak :-)
mvh
Bertil
Haha ursäkte då ;)

det är ju jus det att det var länge sedan man såg en så drä grundkapabel häst vara streckad på 8%. spelarna verkar ha tappat förtroendet för honom. men inte jag!
Nicolas Cake var grym senast och upprepar han det loppet så kan 20 meters tillägg över 1640 meter vara möjligt. Läst gärna intervjun med Stefan Persson "Bara att hålla i sig"
# 22, Det är väl förståligt, även om jag tycker du har delvis rätt eftersom den är kraftigt understreckad.
# 23, Jo i sina goda stunde rhar dne en ruggig spurt..
Tror mycket på Olimede här, blir min spik troligen.
Amour Ami och Olimede är dem 2 bästa hästarna och sedan Amour ami är så överspelad och inte imponerade senast så jag tar jag bort den.
Vad gäller Blue CHip Star har den väl bara vunnit lopp från ledningen i stort sätt??? den hästen har aldrig imponerat på mig direkt.

men han gick otroligt bra bakifrån näst senast mot kulltoppen i denna årgång. så helt dålig är hen ej heller bakifrån. *hehe*
tyckte inte han gick något bra då heller som 3:a, långt efter dem 2 första som var amour ami och columbian, nah jag tycket BCS är överskattad. Tydligen lite seg på volten också och det finns dte inte rum för i detta lopp.
Detta lopp vinner Olimede.
Där stack du ut hakan för långt. ;)

jag har inte varit inställd på att detta lopp går i Voltens vecken. nu får jag lägga om tänkandet lite. slarvigt av mig.
perkele. kör med hela bakvolten jag, alla 5 st. känns som en helgardering. -;]
får inte ordning på detta! *urk*
När det är auto så står det "auto", men när det är volt så står där ingenting…jag borde kanske lägga till det näst gång jag lägger ut listor…sorry…
mvh
Bertil
# 29, "Perkele" betyder väl : 'En slang till kvinnans könsorgan' ?
Då vet vi vad du skrive rnär du skriver på finska :D
# 30, Ingen Fara.
Är det nordiska språk på schemat???
:-)
mvh
Bertil
PS Slang är annars något som jag rekommenderar att diskuteras med brandchefen…..

hehe. nu får jag komma med lite mer åt er grabbar.
Perkele = fan, satan, osv.
och jag måste lyfta fram att jag är brandman, såg att det var så att någon nämnde brandchef. behöver inte diskutera slang med honom, ta det med mig. -;)
Hehe då var jag på rätt spår i alla fal ;)…

PERKELE varför håller jag inte till min första ideé. han var ju bara bäst. och jag hade inte ens med honom. fan ta mig själv. gud vad jag hatar mig själv just nu. och fan ta er alla andra som säger att han är dålig. jag både skrattar och gråter samtidigt.
PERKELE ta dig Brutalen !
Tycker synd om dig, men du hade väl med han ? Alla på bakspår sa du ju ? Läs i Reflektioner tack :D Och skriv du med :D

tog med alla på bakspår, förutom BCS! ironiskt vah?!
Haha Brutalen din sopa !
Haha nej jag vet ju att du tar illa upp eftersom du ibland tror att vi skrattar påt dina tips, men denna var bedrövlig !!
Lita på magkänslan !
Men du kommer igen med nya tag !

känns som att det hade inte spelat någon roll om jag satt den, för en 3:a ger ju inget ändå. måste se det roliga i de hela. eller ursäkte, hade kanske fått en 4:a. eftersom jag iaf satte Blue Zorro så jag kanske får skämas som en hund after-all.
Hehe !