Reflektioner V64
Efter att ha sett V64-3 på Liven nu måste jag ösa ut mina tankar :
* Hur kör Lennartsson ? Ludde har aldrig släptt ledningen, nu var ju Min Narkisoss klart bästa hästen, bara synd om han att han inte fick vinna….
* Farfar serverades en DRÖMRESA i andra ytter när det gått snabbt, hur kunde hästen förlora, den var rent av DÅLIG
* Givetvis vinner då Örjan ett sånt här lopp ifrån bricka 12, ligger 40 meter bakom ledaren hel loppet till de kommer till upploppet, det är ju bara fakta att ÖRJAN är bäst i Sverige när dem är på upploppet, han vet EXAKT vad han har att köra med, torskar VÄLDIGT säkkan ett lopp på linjen. Vunnit 3 väldigt nyss på linjen där 3 hästar varit inblandade varje gång. _Omöjliga Örjan.
_* Sen ska vi vara glada att Ludde åker upp och gör loppen roligare, hans häst var ändå helt okej.
**V64 4:
Brutal Accent** , grattis äntligen fick Blue Chip Star vinna. Det hängde trots allt lite i luften, hoppades du lirade Vinnare då eftersom oddset var dryga 8 gånger.
Amour Ami vra kass, Ludde körde som vanligt offensivt men ala utom Nijo förstodd ju att Olimede inte skulle palla för dte.
Sen tycker jag synd om ägarna till Dream Sugar Boy, för när Ludde pressatr på borte långsidan släpper inte Goop utan gnetar på i ledningen, hade han släppt hade han undvikt galoppen och hade säkert tagit pengar. Nicholas Cake blev ju enormt överskattad här och galoppen var ju ganska väntad efter en toppprestation. Fan va skönt att inte Patricia Du Ling vann nu eftersom Jorma körde och hatar dne höästen, bara smyger JÄMNT!
Fy på dej **Goop !
**

nej du! jag tog itne ens med honom på mitt system. det är ju därför man skäms som en hund just nu. fan att jag ska läsa för mkt tidningar och så… hade jag gått på känsla hade det kanske blivit en 4:a idag. men nej! nu vart det slut redan efter 4 avdelningarn.
det var många besvikelser i detta lopp. endast Erik bakom BCS får godkänt hära. alla andra tillsammans med mig kan ju gå och dra något gamalt över sig. 14% och så spikar man inte! argh! vad jag är irro just nu.
V64 5: Vad har jag precis skrivit, Örjan är KUNG på upploppet, ytterliggare en FANTOMSPURT med denna gång Born to Dance annars var ju Special Cat ganska tapper i dödens, Elias Boy tyckte jag var ganska svag och Ricard fick en galopperandes Tornado Sund i knät cirka 300 meter kvar, hade dock inte vunnit ändå.
Örjan satt 4:e invändigt, han är KING :D
V64 6: ARRRRG, hatar jorma, hästens prestation var ju dock väldigt bra. Soutwind Wake spurtade oxå ruggigt bra, Keystone Carla var ju en stor bluff och ännu mer U.S.A Hornline som fick lucka i lagom tid. Nijo's tips angående spetsen var ju ute och cyklade inte nära att svara ut spets.
Megatråkig avslutning - Jorma får vinna V64-6.

jag vet inte hur många gånger han vinner i sista avd.vi hade ju Sillochnubbe för någon vecka sedan som vann från bakspår, med just det - Jorma Kontio! och det är många gånger innan det han lägger in riktiga slamkrypare. detta var oxo en 6%:are. det var bra av dom som spelat honom. själv trodde jag stenhårt på Quantum J. men hon var ju bedrövlig efter en rätt så okej resa i ryggar hela vägen hem.
Ja, jag var på plats när Sillochnubbe vann, helt otroligt.
Var nära att knäppa Jorma då
hahah :D
Inget ont om Jorma, ordnade en DD på 30 kr till mig…
Mer finskt (?) till Nästa Gång: Kippis
Och som ett bevis på mitt goda humör så bjuder jag på en i V65-1 i morgon på Åby: Foolish Fighter (om nu bara Dagfinn Aarum vill vinna, totalt bortkörd sist…)
Vad pratar du om Rickard? Lennartsson hade ju ledningen men valde ju att släppa! hur kunde du missa det? tyckte det var ganska solklart och sedan hade Lennartsson pratat lite om det i förhand då han var rädd för att Atle skulle pressa sönder hans häst utvändigt.
Sedan finns det ju ingen som kan säga att Nicolas Cake var överskattad då han galopperade och inte fick visa vad han kunde gå för, brukar ju inte galoppera direkt
Visst var Olimede svagare än väntat och det var tråkigt, var ju bara smygkörda hästar med klaff som var längst fram och det kanske var den vinnande taktiken? Tror knappast BCS hade vunnit från dödens.
Imponerade gjorde Special Cat, Kippis, Southwind Wake och som vanligt Born to Dance.
# 8, För mig var Nicholas Cake enormt överskattad.
U.S.A Hornlineskulle inte kunna svarat upp ledningen i något fall.
Jag har kollat USA Hornline o visst är det så att Lennartsson släpper frivilligt. Som jag ser det så kan han svara bra mycket längre men anser uppenbarligen inte att det är värt det.
Hittade även en Nästa Gång-häst till: Annies Express.
japp, bra du håller med mig Fyran, och i efterhand så kan man tycka att lennartsson gjorde det rätta också då USA Hornline fick luckan men ändå inte kunde vinna.

Min Narkissos måste gå i dödens eller ledningen, han fungerar inte annars, så det fanns inte så många alternativ.