V75-7 Årjäng 11/7-09
**Lopp 10. V75-7 V4-4 DD-2 V3-1 Tvilling.
Auto.
1640:
**1 Scarlets Aino - Sundberg H-O 13020 10,0a
2 Santana Ås - Horpestad T 44210 11,5a
3 Yorktown Gunner - Goop B 32333 10,7a
4 Latitud - Olsson D 42520 11,1a
5 S.J.'s Photocopy - Ohlsson U d3340 11,4a
6 Giant Superman - Larsson F B 24424 10,4a
7 Lovely Conch - Larsen Ö 20041 11,3a
8 Standpoint - Adielsson E 12313 09,0a
9 Finders Keepers - Svanstedt Å 10001 10,3a
10 Colombian Necktie - Untersteiner J 46125 10,2a
11 Jaded - Kihlström Ö 2112d 09,7a
12 Beanie M.M. - Jansson T 11440 11,9a
Känns som Scarlets Aino runt om här eller? Då alla de "bra" hästarna fått bakspår

ja verkligen! spets slut är ju inte omöjligt. Nu när hästen lärt sig gå ända in i mål.
Finders Keepers tycker jag inte var såå fin i senaste loppet trots att han vann med 5 längder
däremot är jag rädd för S.J.´s Photocopy som har gjort några fina insatser i guld. kan vara en riktigt kantboll. Kung Uffe upp kan vurma för en skrällseger i sista och avslutande and.

Den enda som kan utmana om ledningen är väl Santana Ås, men Tom tar det nog lite lugnare efter Rex Rodneys (om han nu har något att säga till om)
Trevligt att se electra tillbaka på banan igen :-)
Vi ska nog inte negligera bra hästar som Jaded och Standpoint trots risiga spår…de är ju normalt v äldigt högpresterande djur.
Det blir garnering för min del.
mvh
Bertil
Scarlets Aino har ju en klart tendens att bli het som en stekpanna i ledningen så han blir inte mitt första val i loppet
Bertil, electra?
Svanstedt har en förmåga att vinna såna här lopp och jag tror Finders Keepers blir svårslagen. Ganska hyggligt spår också i rygg på startsnabba hästar. Det blir min tipsetta men Scarlets Aino är även den självklar.

Finders Keepers är ju "titelförsvarare" (om man kan vara det i ett sånt här lopp) och var rätt grym ifjol när han vann från dödens. Jaded gick också bra till slut då till tredje från sista utvändigt (hade 12e bakom bilen).
Om Standpoint hittar ned någonstans hyfsat bra ska inte den glömmas bort heller. Med ett lopp i kroppen efter den korta pausen borde han vara på topp igen.
Måste tycka att det var bra av ATG att låta Årjäng få köra det som sista avd - mer publikvänligt så!
Nu efter att jag läst lite experters tips , en av dom Thomas Uhrberg som tror skarpt på Scarlets Aino så väljer jag också att singelstrecka den kusen. Var på V65 förra helgen på Sundbyholm ( Eskilstuna ) och Hans Owe vann 3 av 6 V65 lopp och jag satt och grämde mig över att inte haft han med i något av loppen :) så denna vecka blir det singelstreck på Scarlets Aino
Var inne på att spika Finders Keepers men dubblar med Giant Superman. Fick lite feeling för den hästen. Jag hoppas det blir toktempo i loppet så det gynnar mina streck. Jaded är jag livrädd för men 11:e på 1640 är inte bra och då drar jag hellre två mindre streckade från bättre lägen i stället.

kan vara rätta draget. vanligtvis vinner 1-2 på streck%:en dessa lopp i 85% av fallen. så att garnera med Jaded gör att man har det heltäckt. men den som vågar spikar någon av dom. jag är fortfarande kluven. Det bli antingen spik på Scarlets Aino eller så dubblar jag med Jaded.
Läser att Hultman tycker Jaded känns finare än under elitloppet, det avgör ranken för mej… Senaste galoppen skylls på att hästen inte klarade flygresan.
Kullgren74 Örjan satt på 3 getingar på Jaded i Expressen och sa att han inte tror han slår Scarlets Aino från det spåret
Ganska sällan som Örjan sticker ut hakan och säger "detta blir troligen en enkel match för min häst"
mvh
Bertil
I en annan tidning tror han att det är näst bästa chansen i omgången efter Lome Stjernen… Och en klasshäst är det ju bevisligen.. Men visst kan det bli tufft att plocka ner Scarlet från dödens.
1640 eller inte, jag tror Jaded har god chans och den får tipset. Scarlets Aino kan ju bli lite het i ledningen men därutöver finns ju också Standpoint, Finders Keepers och Giant S.
Latidud dumpar skorna, kan vara intressant?

Stand point bubblar jag med !

även om ScAi blir het i täten så håller han förmodligen hela vägen in i mål.
men det lockar lite att garnera på i detta lopp. tror att utdelningen kan vara rätt så hög inför dett lopp. alltid roligt att sitta med några ev. utdelningar.

1 8 9 tog Shj med i aftonbladet ;)
Kör endast 1 och 9 i detta lopp.
Blir banan lite tung så är väl inte detta det bästa att göra men magkänslan får styra, spikar Jaded och har 3 spikar, sedan för fullt i de andra loppen. Spark där bak allihop.

Sjukt, öppna 09 första 500, 11 första 1000.. på en 2 sek tung bana.. :P Blahaaa för Årjängs skitiga bana… Våran kuse gillar inte skitigt, blir het när kusken tar i han, får inte luft, stannar.. å han hade lägre puls efter loppet än i träning, haha.