Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 476 ggr
Kaitsu
2006-12-09 11:54
0

Spetsbuden?

Någon som vet hur startsnabba hästarna är i respektive avdelning samt vem som sitter i spets efter säg 4-500m körda?

Mina tankar:

1) Här är väl Spoon H snabbast ut men kan hon ta sig förbi Ornellaia? Lurar på att Ornellaia körs till spets och tar emot Spoon H.

2) Här sitter Äldans K tidigt i spets.

3) Caramba Hall? Kanske inte kan ta sig förbi Home Blåbjerg dock?

4) Lobby la Marc har bra chans, men nu fick Highlite R aningen bättre spår iom strykningen. Hur snabb är Smashing Eliza ut?

5) Tror det öppnas tufft här från några håll.. Ninotchka, Black Gold och Urgent Sund är väl dom som öppnar snabbast? Tror att Goop sitter i spets, frågan är dock om han svarar dom andra?

6) Tecos Wareco sitter troligen i spets tidigt, men får se hur Åke väljer att köra från sitt 7:e spår. Har ju inte varit till sin fördel de senaste så han kanske väljer ett mer passivt upplägg??

7) Här tror jag att What a Man tar spets, men finns en del hästar jag inte är säker på startsnabbheten på.. någon insatt?

/mvh

Nijo
2006-12-09 12:38
0

1: Miriella Ås Spetsar om hon vill tror jag, sedan får vi se om Örjan vill ha ledning elr ej och hur mycket Åke pressar.

2: Äldans K

3: Home Blåbjerg eller Hövding Lavec till en början, troligt dem släpper. Kanske till Ambassador As som är hyfsad snabb ut.

4: Lobby La Marc har en liten fördel mot Highlite Ribb

5: Ninotchka spetsar

6: Capricon Label spetsar och släpper till Juvel Neo

7: Arnie Somolli ska ha en hyfsad chans o spetsa, gjort det från spår 5 i somras. Annars tror jag Luvsamust tar ledningen.

hafor
2006-12-09 13:00
0

#1 Hövding Lavec är struken i V75-3.

Kaitsu
2006-12-09 13:24
0

#1 Tror du så mycket på Arnie Somolli? Hmm.. trodde inte att han var särskilt snabb ut.. men du kan ha rätt.. Luvsamust är snabb ut, men tar nog inte en längd på What a Man..

hafor
2006-12-09 13:30
0

Även om inte Arnie Somolli kan ta spets så är fältet så litet med 4 strykningar att han med största säkerhet rundar hela gänget. Enligt uppgift är han lugn och balanserad idag precis som på Eskils. Han har klarat övernattningen bra också.

Jag tror inte någon kan stå emot Arnie Somolli idag helt enkelt. Blir en av mina superspikar idag!

Kaitsu
2006-12-09 13:32
0

#4 Okej.. det har du ju rätt i.. tänkte inte på att fältet gynnar Örjan nu med tanke på hur han gick sist samt formen! Blir nog 2 hästars lås!

Nijo
2006-12-09 13:56
0

avd7 är den svåraste helt klart då man inte vet formen och startsnabbheten på flera hästar. Jag tror Taylor Boko är den hästen med högst kapacitet och han går med helstängt+barfota idag vilket innebär satsning på ledning. Uhrberg kör också Taylor istället för Luvsamust, men han tippar Luvsamust 1:a i loppet………