Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 400 ggr
ina-scot
0

Örjan K

Vilken körning av örjan k i v75-4 en riktig kuskseger det fixar bara toppkuskarna. lite imponerad. hade en topp 5 kusk kört J.R BOY hade nog resutatet blivit bättre. därför spelar kusken stor roll ( minst 75% )

Rickard007
0

Hahaha nej aldrig 75 %, även om vissa styrningar som proffskuskarna, framför allt Örjan vid upploppet är han Sveriges bästa kusk vad gäller känsla…

Nijo
0

ina-scot, måste bara fråga om du var seriös nu? hoppas verkligen inte det för att isåfall kan jag aldrig tänka mig att du någonsin vunnit en krona på trav. Kusken står ju knappast för 75% av segern, mer sannolikt är väl att kusken står för 5-10% av prestationerna.

Nijo
0

Jag kan dock hålla med om att segern med Tintomara var till stor del Örjans förtjänst.

Tror nog de flesta kuskarna håller med om att dem står för en 5-10% av prestationerna och det är vad dem brukar säga i intervjuer med.

Rickard007
0

Båda 2 har fel:
Kusken har INTE BARA 5-10%
Kusken har INTE SÅ MYCKET 75 %

Sanningen ligger emellan….Jag skulle tro att kusken har i alla fall 25-30 %.

hafor
0

Igentligen är det väl ganska ointressant hur storprocentsats som en kusk kan påverka hur bra en häst presterar. Däremot är det naturligtvis så att vissa är skickligare än de flesta andra. Som tur är så handlar det om människor med olika typer av kunskap, erfarenhet och färdigheter.

Precis som vilken idrottsprestation som helst så påverkas alla av dagsform, självförtroende och i viss mån tur.

En viss procentsats är ju bara som vilken statistik som helst. Med ett visst resonemang kan man bevisa vad som helst.

ina-scot
0

vilka kuskar vinner mest och varför visst dom får köra dom bättre hästarna men det är väl inte bara tur. okej kusken gör bara 68% ha ha ha

ina-scot
0

jag är seriös nijo och jag har vunnit på trav inga miljoner men det har nog inte du heller med ditt resonemang varför har vi då catchdrivers om inte skillnaden är större vem skulle du välja till din häst örjan k eller sonja b ?

Tyfon
0

kusken har inte så stor betydelse en jätteskilig kusk kan inte vinna med en jättedålig häst å den kan inte vinna med en häst som inte är väl tränad heller

Rickard007
0

Nu har du fel Nea, kolla bara på V64 idag.

Tyfon
0

vem har vunnit med vilken häst på v64 idag?

ThomasH
0

En ny kusk kan ge en extra växel. Dessutom så kan en vänsterhänt kusk, som Björn Goop få fart på normalt tröga hästar. Örjan har en förmåga att alltid hitta ut från omöjliga lägen, så visst har kusken en stor betydelse, jag menar nog att det för vissa hästar kan vara upp till 50%, men för andra hästar som är enkla att köra och kloka i övrigt så spelar kusken nästa ingen roll.

Rickard007
0

WORD !

linnrisedal
0

Ingen häst är enkel att köra. kusken är 20% och hästen 80%.

De bra kuskarna kör bara de bra hästarna.. Titta på Björn Gopp en vanligt travdag på Åby tex. Han är uppsatt på minst 25 % av alla hästarna. Då är det bara att välja och vraka för honom. Självklart kör han då bara de som har bra spår och som han vet att han har stor chans med. Sen tar/får de andra kuskarna "det som blir över".