Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 756 ggr
ThomasH
0

V75-3 Jägersro 9/12-06

**V75-3. V3-1. Tvilling.
**2640 A

1 Zoccer Wadd - Svanstedt Å 42221 11,7a

2 Home Blåbjerg - Uhrberg T 30020 11,3a

3 Ambassador As* - Adielsson E 54042 12,6a

4 Triton Sund - Kihlström Ö 01330 11,7a

5 Caramba Hall* - Sjunnesson J 11022 10,9a

6 Hamble Crown* - Goop B 21143 11,7a

7 Hövding Lavec - STRUKEN

8 Tunk Nafets - Widegren D 02612 12,3a

9 Palermo Mail - Nordström P 55011 12,3a

10 Good as Dollar - Forsgren L 02625 13,1a

Rickard007
0

Hamble Crown är inte här för en matlapp….
Omgångens bästa spik `?

ThomasH
0

Långt lopp och, inte oväntat för er här på TIF, så tror jag att Tunk Nafets spurt blir svår att stå emot

Rickard007
0

Haha allvarligt alltså, jag hatar Tunk Nafets.
Hamble Crown gick väl i dödens senaste loppet eller ?

Skall inte kunna gå att slå Hamble Crown nu ?

ThomasH
0

Hur kan man hata en häst om man spelar på trav?

Rickard007
0

För att du har tjatat sönder den i allas öron på TIF Flört

brutalaccent
0

inte mina ögon. jag tror att Rickard får stå för det där uttalandet själv. -;)

Bertil
0

Men ser du Tunken som en spik??

mvh
Bertil

brutalaccent
0

det är en HELT annan fråga. -:)

och i det där sällskapet så skulle det vara ett väldigt roligt vad. bra eller dåligt. dåligt, med tanke på spåret givetvis, med tanke på spåret, är man inte så himla rädd, ingen utav de där hästarna har presterat enorma insatser på sistone. förutom kanske Zoccer Wadd. Men hey! hon lär ju vara härmetiskt insluten i detta gäng. så det känns rätt så öppet och vi vet alla att Trav är trav. för mig känns det som att nästan alla har lika goda förutsättningar att vinna detta lopp, det är ju det som gör det så kul och därför man ser fram emot att se vad ni andra skriver om detta lopp under veckan som kommer. håller du inte med mig om det?! -;)

Nijo
0

spik på hamble crown? är den ens i samma klass som de andra i loppet?

Zoccer Wadd blir farlig igen, på lång distans och med få hästar kan Svanstedt backa ut.

Triton Sund blir farlig och särskilt Ambassador As som ska vara en väldigt fin häst.

Home Blåbjerg har spetsläge nu och kan leda hela loppet, fin kapacitet.

Rickard007
0

Skönt att ingen annan verkar tycka som mig då, jag spikar Hamble Crown och känner mig ganska trygg…

ThomasH
0

Lycka till då Rickard, jag garderar då Zoccer Wadd kommer ta en tappstart och backa loss, trivs utmärkt på distansen, vilket man med stor tveksamhet tror att  Hamble Crown gör. Sedan vet vi att det blir tempo på loppet då Ludde är på hemmaplan och kommer inte att spara på krutet med Hövding Lavec, kan ge Tunk Nafets ett fint drag i ryggen, men det draget kan bevisligen formtoppade Palermo Mail också få. Vad kan Ambassador As? och kommer inte Uhberg sitta i spets med Home Blåbjerg ?

Nijo
0

japp, svårt lopp och en helgardering hade varit befogat.

Rickard007
0

HEhe för dom som vill slösa streck är en helgardering ju kanon :D

brutalaccent
0

trotts att Caramba Hall är ute på ny distans för honom så tror jag att han kommer att vara där. det verkar ju onekligen som en väldigt stark häst som tål att göra lite och dyker nog upp i segerstriden.

annars så är detta lopp väldigt svårt att lösa på en handvändning. skrev det tidigare och jag säger det igen, helgardering hade inte varit helt fel. årstid, slitna hästar och lång distans. mkt som kan hända. synd att inte Kontio kör, kanske man hade kunna luta mot hans 4% - axel. då läser han löpet. -;)

Nijo
0

du är inne på precis samma linje som mig brutalaccent, tycker väl bara att palermo mail inte har en chans här, men man lämnar aldrig 1 häst utanför när man streckar 9st, hehe. Losat på det någon gång och lär inte hända igen.

Mest intressanta är Blåbjerg, Ambassador As och Hövdingen som faktiskt besitter hög kapacitet och är streckade väldigt lite. Blåbjerg vann ju danska derbyt innan(även på 2640m), Hövdingen var ju en unghäststjärna och har gått bra utomlands i år, Ambassador As var också en stor unghäststjärna i Tyskland och är hos STig H nu vilket måste betyda att det inte är en bluff, om inte så är det iallafall en mycket vacker häst att kolla på,hehe. (såg dens förra lopp)

Annars kanske så enkelt så att Zoccer Wadd kan prestera EN GÅNG TILL! krossar allt från dödens igen? om så blir fallet så kommer jag aldrig gardera den ironladyn igen för att det brukar inte gå att prestera så bra och vinna 2 sådana lopp från dödens i rad.

Tyfon
0

zoccer wadd vinner detta hon utklassar dem andra!

Nijo
0

tror faktiskt inte särskilt mycket på zoccer wadd, varför?

1. Det är bättre motstånd nu och det blir mycket svårare att plocka ner dessa hästarna från dödens.

2: Tror inte Zoccer Wadd klarar av att runda alla och sedan tror jag inte hon blir nersläppt i dödens så lätt, blir säkert något varv i 3:e spår här eftersom flera andra hästar inte har något emot att gå där.

3. Klarar hon verkligen att vinna från dödens igen? blivit många hårda lopp senaste tiden och liten vila.

Min vinnare? bestämda mig för att spika Ambassador As på lilla systemet till v75ligan här jag bor. Stig H+Reijo+Adielsson tror en del på den och säger att den börjat komma igång nu efter sina 2 startar som varit ok, problemet var att han kom i uselt skick och det har varit mycket arbete. Annars kan jag lova er att detta är en riktig killer häst som klart kan krossa detta gänget om den fungerar.

*Vann Tyska derbyt

*Vinst i BC finalen 2004

*Vann sedan från dödens på Vincennes med ca: 1miljon kronor i pris.

Detta räcker väl för att motivera en chansspik? (hamble Crown ska gå med skor för första gången på 2 år, triton sund har osäker form och zoccer wadd har jag nämnt =värsta motbuden)

ThomasH
0

Ambassador As* kommer nu att provas med Murphybländare, vilket kan vara mycket intressant på denna starka häst. Och Hamble Crown måste gå med skor denna gång, vilket är ett klart minus och han åker ut från min kupong

ThomasH
0

Däremot så ska Ludde rycka skorna på Hövding Lavec. Lude vinner ju oftast minst ett lopp på sin hemmabana, ska det det bli med en barfota Hövding Lavec?

Bertil
0

Jag har grunnat några dagar nu och haft Hövdingen första rankad på mitt system…nyss plitade jag ner min spikrad och där finns han också med. Han har ju varit ute i Europa och härdats med bra resultat. Han har nu vilat någon vecka extra och jag tror att det gjort honom gott. Just nu står han i dryga 13ggr pengarna och jag anser att han därmed även utgör ett attraktivt VP-alternativ.

mvh
Bertil

Bertil
0

7 Hövding Lavec - STRUKEN

hafor
0

Nu blir väl i alla fall upplägget på loppet annorlunda då Hövdingen är struken. Ludde hade ju mer säkerhet dragit framåt för att ta spets.

Bertil
0

Tycker att det bäddar för Tunken…inga luckor till Wadden tror jag…

mvh
Bertil

Tyfon
0

Zoccer Wadd tar Ledningen å dom andra har inte en chans

Nijo
0

hehe, fin dröm :), tror många drömt så av dem som spikat zoccer wadd.

hövdingen struken?? herregud asså, trodde ju lite på den!

Ambassador As ska kanske gå barfota för första gången!!!!! hoppa på tåget gott folk! (Värst mot tror jag triton sund är)

hafor
0

Jadu Nijo, jag har hoppat på tåget å det vildaste idag. har chansspikat Ambassador AS som kör barfota och har möjlighet att ta över spets. Kan bli Eriks V75-seger idag då jag befarar att han inte vinner med övriga favoriter.

ThomasH
0

Zoccer Wadd tappar ju alltid från start, och Åke råkade ju avslöja att Hon bara kan springa i dödens, hon tar i extra hon för den positionen. Ambassador As* är ju ett oskrivet kort, har bara gjort en start för Stig H, fågel eller fisk? Jag har dock själv garderat Zoccer Wadd med honom, även om det värker i mitt hjärta att lämna Tunk Nafets utanför kupongen

brutalaccent
0

jag tog faktist med Tunken detta lopp. tycker att han har bra egenskaper och klarar distansen med bravu. tror att han med rätt ryggresa och slutspurt kan fixa segern i detta lopp.

Nijo
0

Rankade Triton 2:a och det ser väl ut som han är tillbaka nu igen i fin form. Lirade ett mindre system där jag hade Triton+ambassador As på lappen.