Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 383 ggr
ThomasH
0

V75-7 Jägersro 9/12-06

**V75-7. DD-2. Tvilling
**1640 A

1 Arnie Somolli - Kihlström Ö 05031 12,4a

2 What a Man - Goop B 04452 13,1a

3 Taylor Boko - Uhrberg T 02364 12,4a

4 Domain Launcher - Goop O 63153 12,4a

5 Luvsamust* - Nordström P 40010 12,1a

6 Icy Glimmer As* - Degiorgio C 52021 13,0a

7 Olly Lane - Sjunnesson J 01336 11,7a

8 Panhandle Hall* - Kolgjini L d3041 12,3a

9 Nasdaq Boy - STRUKEN

10 Magnifik Girl - STRUKEN

11 Robis Ingo - STRUKEN

12 Flik Flak* - STRUKEN

Rickard007
0

Taylor Boko ny hos Kari eller?  OCh denne bruka rju ha hästarna i trim så här års…Ganska öppet lopp tycker jag. Minst en handfull hästar som har hygglig chans…

Typ dessa: 1,2,3,4,5,10 ?

ina-scot
0

är ARNIE SOMOLLI lika bra som senast då får dom andra åka av han slog lätt eriks i guld . vet ej hur startsnabb han är . 5-6 är snabba ut

Nijo
0

intressant o veta är varför Uhrberg valt att köra Taylor Boko istället för Luvsamust som även är Lähderkorpis.

What A Man borde ha en ganska bra chans annars om han tar ledningen, värst mot i spetskörningen tror jag att Icy Glimmer As är som också är en bra häst och ska vara med i segerdiskussionen.

ThomasH
0

What a Man är mycket snabb ut och har bra form, kan leda hela vägen runt

Rickard007
0

What A Man tycker jag vart lite dålig det sista nu men…

Bertil
0

11 Robis Ingo - STRUKEN

12 Flik Flak* - STRUKEN

JOLOS
0

olly lane till spets sen slut. klar spik?Fot i munnnen

ThomasH
0

Välkommen Jolos, Vad vet du om honom, tar han spets från ett 7:e spår?

Nijo
0

Allt talar mot Olly Lane, kusk,kapacitet,form?spår

Tror inte ens Olly Lane vinner med ett drömlopp här då flera andra hästar är så MYCKET bättre, får Olly ledningen så blir den krossad där helt enkelt.

Bästa hästen i fältet är helt klart Taylor Boko soom är en riktigt fin häst och ganska startsnabb, blir svårslagen här. Om Luvsamust får ledningen så kan den mycket väl vinna då det också är en bra häst. Tror det till stor del står mellan dessa 2, annars finns det en del med bakom där som Arnie Somolli, What a Man och DOmain Launcher.

Nijo
0

Två starter sedan möte Luvsamust, Olly Lane, med precis samma spår som nu, då tog Luvsamust ledningen och vann enkelt medan Olly Lane var 3:a.

Motivera varför det ska bli ändring nu? JOLOS

Bertil
0

10 Magnifik Girl - STRUKEN

Rickard007
0

Bara en häst kvar på bakspår nu…

ThomasH
0

What a Man håller mycket bra form, men är dock lite ojämn hur bra han startar, är jan på humör så tar han enket spets och loppet är slut. En spik, jag tror att han tar spets för Björn Goop.

Nijo
0

Om han lyckas ta ledningen så blir frågan hur mycket det kommer att kosta och om Örjan lyckas ta sig ut med Arnie Somolli. Spetstriden känns riktigt svår och syna då häst 1-5 är startsnabba(vet att Arnie Somolli spetsade från spår 5 i somras).

En Taylor Boko i form ska kunna plocka ner detta gänget från dödens tycker jag.

Spetsfavorit? knapp fördel för Luvsamust tycker jag personligen.

Bertil
0

9 Nasdaq Boy - STRUKEN

hafor
0

Inga bakspårshästar i detta Silverlopp över 1640 meter. Intressant! Det lär i alla fall bli rejäl körning redan från början. Samtidigt är det mindre risk att bli instängd.

hafor
0

Efter en del funderande så har jag kommit fram till (som staketkusk ;-) att Arnie Somolli måste vinna detta helt enkelt. Bara 8 hästar till start ger också mycket bättre förutsättningar om han inte skulle lyckas hålla spets från spår 1.

Nijo
0

tro på

ThomasH
0

Spets tar Wat A Man, och där hafor, har du vinnaren

hafor
0

#18 Vad säger du nu då Nijo ;-)

Ibland kan även andra analysera travlopp ;-)

Nijo
0

Jag analyserade ju loppet rätt..Luvsamust fick ledningen, hade dock inte räknat med han han skulle bli het där, gick undan riktigt rejält.

Men jag får hålla med om att Arnie Somolli var bra trots han fick allt serverat på ett fat.

hafor
0

Vad jag menade var att du skrev "tro på" ungefär som jag inte analyserat rätt. Jag sa ju bara att Örjan i detta lilla fält skulle hitta ut och då skulle han slå av övriga enkelt. Luvsamust kördes av per Nordström och han kör ofta tufft mot spets (med het häst som resultat), speciellt som Ludde körde mot spets också. Oavsett kan du väl inte tro att Luvsamust skulle kunna hållit undan för Arnie Somolli idag även om han fått lugna ner en aning?

Nijo
0

jag var och är nog fortfarande ganska säker på att Arnie Somolli inte hade haft en chans mot Luvsamust om den inte blivit het i ledningen och fått ta det lugnt på mellantiden.

Rankar Luvsamust högre helt klart, å andra sidan tror jag inte luvsamust hade tagit Arnie Somolli bakifrån om den haft ledningen.