V75-1 Jägersro 9/12-06
**V75-1. Tvilling.
**1640 A
1 Mireille Ås - Kihlström Ö d1132 12,3a
2 Ornellaia* - Adielsson E 40445 12,4a
3 Out of the Game - Sjunnesson J 23210 12,2a
4 Spoon Hornline - Svanstedt Å 14301 11,1a
5 Minnesota - Goop B 42240 12,6a
6 Irony of Fate* - Juul S 11412 12,9a
7 Go Go Hill* - Nordström P 12251 13,3a
8 Eliza's Crazy Girl - Lövgren J 16153 12,6a
9 Sara Lu Hanover - Söderkvist S 33553 11,8a
10 Camilla Highness - Uhrberg T 55140 11,4a
I och med att Spoon Hornline tar spets så blir hon mycket mycket svårslagen, bara Mirelle Ås emot?
Blir nog spik på Spoon Hornline här, hon var riktigt bra senast och är väl klassen bättre här tror jag.
Trott hela veckan att Spoon Hornline är klar i detta loppet, dock lite tveksam nu eftersom hon ska gå med SKOR för första gången på länge och det oroar mig kraftigt, samtidigt ska Miriella Ås gå barfota runt om vilket hon inte gjort på en tid.
Men vågar Örjan svara ledningen mot Åke??? eller är Adielsson förre med Ornellaia?
Varning för tre bävrar vars rader är i paritet med Fuglesangs lyckade "Jymdfärder", d.v.s. Ornellaia, Minnesota och Sara Lu Hannover…ja här finnes verkligen många uppslag till garnering av systemen
mvh
Bertil

Mireille Ås ska åter gå barfota. Det lutar åt spik för min del! Spoon Hornline kan fortfarande ta spets i och för sig, men jag känner på mig att Örjan hittar ut och MÅ spurtar ner en ledande SH tror jag.
# 5, Jag köper ditt resonemang men Spoon Hornline borde ju kunan hålla undan på kort, vore dåligt annars.

Jag tror att Mireille Ås är tuffare än Spoon Hornline och därför står inte SH emot på slutet. Mireille Ås har en ruggig spurt som rår på resten av gänget.
tuffare? herregud, Miriella har i stort sätt bara varit i årgångslopp mot en massa fegisar, Spoon Hornline har varit ute och krigat mot guldivisionshästar, därav zoccer wadd!
där har vi en tuffing!
klart Miriella Ås kan vinna från vinnarhålet eller ledningen utan press, men vilken häst kan inte det liksom? Hade Spoon Hornline gått barfota hade jag spikat henne på mitt stora system också, nu blev det bara spik på lilla. Tror dock Ornellaia är värst mot Spoon.
Stig H låter mycket positiv om Ornellaia* och menar att han håller mycket bra form och är med och krigar om segern
japp,
+är startsnabb
+är laddad för detta nu, då hon fått smyglopp och varit fast den senaste tiden.
=Blir riktigt farligt mot detta motståndet!
Har någon av er någonsin druckit Ornellai???? Ett namn som förpliktigar…
mvh
Bertil

#8 Vi får väl se Nijo ;-)
Tänk på att Camilla Highness trivs bäst på Jägersro
Ja, det är nästan min favorithäst men det blir för svårt denna vecka.

Egentligen tror jag att Mireile Ås vinner detta loppet, men jag har plockat med en häst till (jag vet Rikard ;-) som kommer att fälla många, Sara Lu Hannover som tom Stig-H är lite optimistisk för. Om det blir överpace kommer SLH få chansen trots bakspår och då kan hon spurta hem segern. Ananrs vinner Mireille Ås tror jag.

Märk också att Spoon Hornline kommer att gå med bakskor idag vilket är en nackdel för henne d hon gått barfota de senaste fem föregående starterna.
Miriella Ås galopperade, tycker hon gjort det flera gånger då hon satsat på ledningen. Spoon Hornline måste ha varit sjuk.

Spoon Hornline gick ju med bakskor och det hämmar henne. Skrev om det i #16.
jo, men jag tror knappast att det finns någon chans till att skor bak ska göra en så stor effekt på en så bra häst. Vi pratar nu om att Spoon Hornline blev kanske 100m sämre endast pga skor och det gör mig mycket tveksam.
Barfota elr skor, effekten blir inte så jäkla stor så ofta. Jag tror helt klart Spoon Hornline var sjuk, ska bli intressant o höra orsak av svanstedt.
Det är väl fan, min favrorithäst vinenr givetvis när man inte trott på den…
Camilla var ju dock väldigt bra idag…
nja, får man väl säga men samtidigt var 2 hästar överlägsna vad gäller kapacitet i detta loppet, Spoon Hornline och Camilla Highness. Förstnämda måste ha varit sjuk och Camilla gjorde ett bra lopp får man väl säga, tråkigt att adielsson fegade sig IGEN med ornaliai och satt fast.