V75-6 Jägersro 9/12-06
**V75-6. DD-1. Tvilling.
**2140 A
1 Rose Gaujard - Kihlström Ö 16121 14,9a
2 Tornado Joe* - Adielsson E 11111 13,9a
3 Tecos Wareco - Sahlg.-Fromell M 02225 14,7a
4 California Simb - Svensson C B ddk30 14,4a
5 Capricorn Label - Uhrberg T 1121d 14,5a
6 Don Silvio - Untersteiner P 31056 12,6a
7 Juvel Neo - Svanstedt Å 11223 12,4a
8 Mob Muscle - Goop B 21220 13,0a
9 Maximal Value - Lövgren J 01353 13,0a
10 Flowers Victory - Nordström P 1520d 13,0a
11 Limerick S.I.R. - Söderkvist S 13303 13,8a
12 Prestige - STRUKEN
Tornado Joe med kanonform emot Juvel Neo som är bästa hästen och sen måste jag ju bara nämna Prestige också, trots läget. Kan speeda ruggigt bra… Tänk dock på att inte Stefan kör denna gången, men Christel har lyckaats det senaste med hästen också..
Har vart 2 respektive 1.
Håller med dig. Jag kommer att krydda min bävergryta med Capricorn Label…det trodde ni inte va? Men formen är trots senaste insatsen fortsatt god och "vintern är vissa tränares moder" :-)
mvh
bertil
Hmm den har jag faktist missat även om jag inte direkt tror på någon superchans direkt..
Rysaren är California Simb som gick strålande efter galoppen senast
Charlotta B Svensson brukar dock inte infinna sig i vinnarcirkeln inom rikstoton.
loppet står väl mellan 3 hästar, Tornado Joe, capricon och Juvel Neo där Juvel Neo måste ses som favorit.
Prestige är inte ens värt att nämna som en platsaspirant.
Asså Nijo, så sa du förra gånegn den startade med. Släng dig i väggen.
Rickard vinner Prestige detta loppet så ska jag inte spela på 1 månad, kommer han på plats så ska jag inte spela på 6 dagar.
hästen kommer inte vara i närheten av top 3 här.
HAHA kan du lova detta?
I så fall är risken stor för dig att du inte spelar på 6 dagar, och skrällvarning på 1 månad.
Utan spel i 6 dagar klarar jag helt klart, missar bara lite v64 och v65 då, 1 månad kan vara svårare men inte omöjligt.
dock finns det ingen risk för detta, längesedan du hade rätt i något nu tycker jag, rickard :)
Haha tack för den "klanken", men jag varnade för Prestige sist…
Sätter dubbeln imorgon med =D.
Tornado Joe* har vunnit alla lopp hos Hans Adielsson, jag tro att denna häst kommer att klättra i klasserna mycket snabbt och spikar honom.

Limerick S.I.R. fast med rubbet sparat sist! kommer iaf jag ha med detta lopp. det är då en sak jag kommer att stå fast vid.
men för att krydda loppet med lite med några till så får jag väll gå med på Tornado Joe som varit fruktansvart bra hos Adielsson´s.
och jag funderar onekligen på att byta bort strecket på Juvel Neo mot någon annan häst. eftersom både Tornado Joe och Capricorn Label kommer att bli mkt spelade. och vem kommer att vara favorit, många på framspår av dom. kan blir körning, vilket styrker aktierna hos både Tornado och Limerick som kommer att få fina löp denna gång.
2 hästarslopp mellan juvelen och tornado
tror oxå på limerick
Tror jag Helgarderar loppet med Juvelen och Tornado Joe som står för klassen, möjligtvis chansspikar jag Juvel Neo på enna lappen då han troligen kommer att få ett betydligt bättre lopp och vara längre fram i starten än Tornade Joe, det avgör?
annars är dem säkert 20-40m förre alla andra?
Capricon Label kan ju vinna annars om den får ledningen och Tornado+juvelen har en dålig dag elr gör bort sig.
12 Prestige - STRUKEN
förvånar mig inte, insåg väl att det var omöjligt att plocka något i detta loppet och sket i att åka ner till jägersro.
Neeej, vad enormt tråkigt.

Känner på mig att Thomas Uhrberg lotsar Capricorn Label till seger här. Så jag kryssar 3 st på min rad eftersom jag inte gärna tar bort både Juvel Neo och Tornado Joe.
Håller med dig hafor, Capricorn Label är bortglömd bara för att han felade bort sig senast som dunderfavorit
Don Silvio har ju mött hela årgångseliten, men varit sjuk ett tag, vid normala vätskor så är detta motstånd inte av samma kaliber som han är van vid
mkt snack om Capricorn Label, meeeen minns att jag nämnde den redan i #2 ;-)
mvh
bertil
Om man inte tror att Tornado Joe, som är nya i klassen vinner plättlätt, så vet vi att Roger Walmann har stallet i högform och Örjan hittar säkert en lucka efter ett invändigt lopp med Rose Gaujard
tycker nästan Capricon är överstreckad, bortglömd tycker jag absolut inte då det finns 2 överlägsna hästar här, nästan 3 skulle jag kunna påstå med Rose Guijard.
Capricon kräver ledning och i eget tempo för att kunna vinna och även om han får ledning+eget tempot så lyckas hästen ändå förlora ibland, jag avstår från det. Don Silvio är ett skämt tycker jag, den hästen har jag sett hur många gånger som helst och den har fanemaj ALDRIG gjort ett bra lopp, knappa vinster och kan sedan inte göra något på egen hand. Aldrig den vinner detta lopp.
Juvel Neo är en häst för guldivisionen och med lite utveckling till kommer Tornado Joe också vara där.
Att kalla en häst som vunnit V75 ett par gånger och mött hela årgångseliten ett skämt tycket inte jag är är genomtänkt, men jag kallar ingen häst för ett skämt, trav är trav, och en van vinnare är aldrig ett skämt!
Tornado Joe är bara på lån hos Adielsson, han kommer att gå tillbaka till Holland, så om han kommer upp i guld eller inte lär vi väl aldrig få veta.
Nijo, varför tror du då inte att Capricorn Label tar spets? Han är definitivt med i spets striden, tillsammans med Tornado Joe*, Don Silvio och Juvel Neo
Tornado Joe är ALDRIG med i spets striden, den lär tappa ganska mycket från start som alltid. Sedan har jag inte sagt att capricon inte får ledningen,,,,,mitt scenario är att Capricon Label får ledningen och släpper sedan till Juvel Neo.
Thomas, vad gäller Don SIlvio så kan väl alla möta eliten om man är i samma årgång? det säger absolut ingenting om hur bra Don Silvio är då han aldrig besegrat några bra hästar. (finns kanske en liten risk att jag har fel här)
MVH Nicklas

Jag kör min trio 2-5-7 med viss känsla för att Thomas Uhrberg lyckas sätta nosen först för Capricorn Label trots allt!
Nijo, om man vinner V75 så har man besegrat många hästar, Om inte jag har fel så har Don Siilvo vunnit V75 2 ggr

Thomas Uhrberg vinner nästan alltid lopp i V75 på Jägers. Och denna gång lotsade han Capricorn Label precis som jag hoppats. Perfekt resa och sedan slog han av en hygglig Juvel Neo som inte har samma form som för 1,5 månader sedan.
nja, loppet blev som jag sade och trodde,,, kunde väl inte riktigt inse att capricon label skulle kunna spurta ner Juvel Neo, borde väl inte få luckan heller tycker man.

I ärlighetens namn måste dock sägas att Tornado Joe var mycket tapper som 4:a efter stor startgalopp och forcering till dödens och resten av loppet där.
Juvel Neo förlorade ju loppet pga Tornado Joe inte kunde hålla farten i dödens, en annan häst där så hade svanstedt inte behövt gå ifrån så capricon kommit ut.

Svanstedt kunde hållt kvar Capricorn i säcken, Tornado Joe var trots allt 4:a och det var bara ryggledarn, ledaren och tredje invändigt som var före imål, alltså ingen som kom utifrån.
nä, men han kunde ju inte det direkt eftersom Tornado Joe stannade ganska mycket, är ganska svårt att bromsa sin häst in i målet och OM något kommit utvändigt hade svanstedt haft en omöjlig uppgift att få upp farten igen och svara den hästen.

Ja, det är sant.
Men jag kan tycka att Svanstedt kanske körde bort loppet genom att hålla ett så lågt tempo med en häst som är stark och inte speedig. Juvel Neo är nog god för neråt 1.13 på medel och då hade ingen kunnat hänga med i detta loppet.