V75-7 Hagmyren 25/7/09
Lopp 10. **V75-7 V4-4 DD-2 V3-1 Tvilling.
**Auto **2140:
**1 Vulcan Sund - Widell K 60603 13,5a
2 Master Växus - Frick J k2310 10,9a
3 Lion Crown - Jakobsson M 13355 12,1a
4 Meadow Zoot - Jansson T 54036 13,6a
5 Fraternity Party* - Olsson D 04502 12,3a
6 Paper Moon - Adielsson E 10233 12,1a
7 Access Tooma - Hanné T 4d1d3 12,8
8 Lindy Later - Ohlsson U 4022d 12,4a
9 Totti Boko - Melander M 32033 12,4a
10 Victoria Sisu - Kontio J 04430 13,2a
11 M.T.Cherokee* - Bergh R 31256 12,1a
12 Staro Allentown - Lennartsson P dkd11 12,3a

Totti Boko avslutade ju finfint senast. är ju rätt så snabb ut och kommer att få ett fint lopp i utvändigt led. gjort riktigt fina insatser på slutet. kanske dags för en 1:a i resultatraden?
Master Växus gjorde det riktigt bra i Gävle vid ett sprinterlopp. kan ju leda hela vägen, om ni inte Hanné har annat i görningen med Access Tooma. men den hästen har galopperat(fråntagits) bort mkt pengar på slutet. kanske redan borde vara uppe i Guld vid det här laget!?
Meadow Zoot har ju bra form men verkar inte ha turen i loppen. kanske är det dags denna helg?? spåret går ju inte att klaga på, bara han skullehinna ner till 2-3 utvändigt då kan det bli åka av under det sista 400m.

Statistik:
Detta är ett varnligt lopp inom V75 Auto Medel i Silver.
Det 22 senaste loppen har slutat med följande resultat streck%:en på vinnaren:
- 1:a handare 23%
- 2:a handare 23%
- 3:e handare 23%
- 4:e och upp till 10:e på strecken 31%
Vi ser därför att det är jämt skägg mellan det 3 förststreckade i loppet. samtidigt täcker dom även nästan 70% om man väljer att gå kort.
för att komma upp i vad man kan kalla ett heltäckt lopp brukar det räcka med det 5 förststreckade som i detta fall täcker 90% chans till seger.
för dom som är intresserade av Favoritstatistik kommer här en lite summering:
- Medelstark Favorit (ca 55%) = 33% chans till seger
- Stark Favorit (ca 69%) = 65% chans till seger.
Personligen är detta loppet svårt. Det finns många som jag vill ha med, med tanke på att man bevakat dom ett tag. Däribland Totti Boko, men enligt statistiken hamnar han utanför (7:e rankad på strcken idag)
Skulle man vara modig så plockar man bort favoriten helt (Kasst utgångsläge) och alltingen sparar ett streck eller utökar med att ta med en skräll (Totti Boko då)
Paper Moon verkar bli mkt spelad. men det är ett sto. i Silver är det tufft för Ston att vinna. Där har vi kanske tagit bort det 2 mest streckade hästarna. -:)
Nu får i andra fylla i lite era tankar…
Jag släpper inte M.T Cherokee =) , Men de som letar skrällar så kan ju Meadow Zoot vara en bra skräll, fått lite lopp i kroppen och perfekt utgångsläge, SE UPP!
Bra och intressant statistik "BrutalAccent". Keep up the good work =) Sånt här önskar jag det fanns mer av :P
Stig H menar dock att det är bra form just nu på Paper Moon, s hon åker min på min kupong