Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 478 ggr
freddiv
0

EXTRA V75 - 28/7-09 JÄGERSRO

Tänkte att vi kan köra en enkel tråd denna gång, och att folk som vill lägga upp sina system eller analyser gör det här :) skriv gärna vilket lopp ni pratar om

T.ex.

V75-1: Jag tycker att blalballablabl

V75-2: Jag tycker agfjdgjagjda

Lycka till imorgon :)

Scarface
0

Funderar på att spika 3 Excallibur i V75 Avd 1. Han borde leda runt om.

freddiv
0

Kan vara rätt beslut Scarface då det knappast är någon som tar spets ifrån Excallibur

brutalaccent
0

V75-7: Här är det otroligt sällan det vinner någon från bakspår. så jag väljer att låsa på två hästar som har form. Hunter Brodda och Master Danchip.

Hans Adielsson har stallet i bra slag och det samma gäller Åke S som lät otroligt positiv på sin uppsittning.

V75-1, 3 & 6: lämnar jag åt spikar. Ludde låter sugen på att köra i spets med Excallibur, satt fast bakom Arras på Axelvallas senaste V7:a. Det misstaget gör inte Lude igen - dessutom vill han ju vinna på hemmaplan.

Walmann låter även han positiv på Swept to Victory och här tror jag på spets & slut. Örjan brukar föra respekt med sig och det är nog ingen som väljer att köra allt för länge om ledningen. Sedan får han bestämma i spets och gå lätt över mål. Närmast att hota om segen är kanske Line Sensei som visat bra form i det två senaste starterna och Dame Arrow men läget sätter ju ner chanserna rejält för henne över denna korta distans.

Sista spiken jag lämnar ut är Torvald Palema som borde ta ner dessa över upploppet. Igor Front körs mot spets och det borde inte vara några problem att komma dit, om int Jaded kan sätta käppar i hjulet, men jag tror att det kommer att bli körning mellan dessa. Colombian Necktie är ju även han rätt så kvick iväg(blivit betydligt snabbare iaf), men Johan väljer nog att ta upp hästen tidigt för att inte bärnna allt spurtkrut på hästen. Bakom Colombian N. kommer nog Torvald att sitta och mysa när Colombian N. sätter upp spurten 600 meter kvar. Sedan brisar Torvald P. förbi samtliga på upploppet.

V75-2: Tolkar jag som ett Brons/½-Siler lopp och tar hjälp av lite vanlig statistik och dagsform på hästarna.

• Normallt räcker det med att strecka 1-7 på strecken i detta lopp.
  • Spårplus normallt är hästarna 2-5 och det finns några roliga bud därbland.

Min ranking i loppet: A: 2, 11  B: 1, 4, 5  C: 6, 3, 10

Tar med första 5. borde räcka långt.

V75-4: Är det jämnaste loppet enligt mig. Det intressantaste hästarna är 4 Super Lore och 6 Mellby Sambuca.

Super Lore vet hur det är att passera mållinjen som första häst och Tränaren/kusken tror hårt på sin häst.

Mellby Sambuca med Lennart "kusken" Forsgren blev nerstrukna till ett ultimat startspår om man ska titta statistiskt. From Above-sonen är riktigt startsnabb och biter ifrån sig bra i spets samt att kusken är en riktig tjurskalle i spets (Daniel Olsson-klass)

Normallt borde det kanske räcka med att strecka Trade East som är van att möta Betydligt bättre hästar än detta. Senast han mötte någon från det är gänget var man många längder föra i mål(Mellby S den gången)

Men eftersom jag tittar i statistiken så tolkar jag detta som ett Klass II lopp - vilket medför att:

• det 10 senaste loppen som kört han 1-2 på strecken vunnit 80% av loppen. Men i detta lopp köper jag inte att andrahandaren som i dagsläget är I´m Sorry Bi har något med slutsegern att göra - platschans max (dock uppsnackad i media)
  • Statistik overll Klass II Auto/Medel: 1-3 75% 4-7 25% chans till seger. så för att heltäcka detta lågklassiga lopp kommer man långt med 1-7 på streck%:en.

Min ranking i loppet: A:10  B: 6, 4 C: 7, 3, 9, 1

Tar med mig samtliga av dessa på lappen - fick till och med plats med 1 I´m Sorry Bi ifall jag skulle ha Fruktansvärt fel. -;)

V75-5: Spännande lopp - där jag har mitt drag. In April vann ett lopp denna helg förra året under samma helg. Dock var det utanför V7:an. Tror att hon har bra chans att spetsa trots att Pandoro är startsnabb. Jörgen S kommer nog att prova en bit. För att få spet och sedan släppa till favoriten Pandoro eller för att få en lucka bakom denna. Det kan bli lite åka av från börhjan då det egentligen finns flera startsnabba från start vilket skulle gynna mit drag. Sogå Bonito är osså rapp iväg. Kanske det blir lite körning vilket skulle gynna mitt drag In April ytterligare. Är det nu så att In April blir fast i rygg på ledaren utan chans att se dagens ljus så finns det andra som kan avsluta. "Gubben i Lådan" Örjan kör en otroligt Speedig häst i Lark Kronos. 5:e rankad ikväll. Mumma!

Lindus Key var en jag var när på att ta med, men läget gjorde att jag tog bort denna då han kommer att få bakas bakåt. Om det blir någon struken innanför så kommer han med som första reser. Då kan det gå.

Detta lopp tolkar jag som ett Bronslopp och statistik tillämpas enligt följande:

• spår 2 & 5 vinner 50% av loppen
  • Ovanlig distand inom klassen. 5 körda lopp det senste året - generellt brukar kort distans i klassen vurma för skrällar. Men inte kommer det någon imon?
  • 1-8 på strecken är heltäckt för detta lopp.

Min ranking i loppet: A: 2,3  B: 9, 5, 6, 4  C: 7, 9

Här tar jag med det 6 först streckade.

freddiv
0

Håller med dig i avdelning 4 , jag tror inte heller att Sjunnesson vinner med den holländska hästen, dels för att den blir instängd. Sitter och funderar på att spika Trade East, vi får se hur det blir ,kommer med systemet imorrn :)

Kullgren75
0

Statistik jag vara ett bra hjälpmedel, men i avd 2 tror jag att Minos Vang, kommer leka hem detSkrattande

Kullgren75
0

Tvillingen 11-6 i samma lopp tycker jag kan vara värd en insats

freddiv
0

Mina spikar denna omgång blir Having Said That och Jaded , båda tar spets och jag tror de stannar där ändå in i mål. Kommer med hela systemet senare

freddiv
0

Mitt system:

1: 3,6,10

2: 1 spik

3: 3,5,7,8,10

4: 6 spik

5: 5,6,7,8,9

6: 7,8

7: 7 spik

Lycka till alla!

freddiv
0

Bara att lyfta på hatten för "Kung Åke" , ruggig häst han har och hoppas på att få se han i Prix D' Amerique =D