Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 437 ggr
Rickard007
0

Roliga ideér ?

**Finns det någon häst som ni alltid spelar ? Oavsett lägfen och lopp och kusk…..

Finns det någon kusk som ni alltid spelar oavset läge ?

Och tvärtom, ni kasnek plockar bort en 90%-are på grund av kusken ? Eller tat ni inte gillar hästen ?**

Rickard007
0

2 Hästar jag tröttnat på : Finish First, Mirelle Ås när de inte gick bra för dom ( D.v.s tidigare i år ) så spelade jag en dle på dom…..Sen jag jag inte spelar på dom går det bra för dom, sånt hatar jag.

Bertil
0

Jag har en stark böjelse för Lasse Lindberg, vilken tyvärr inte vinner så ofta numera även om det händer ibland. Han var år efter år mästare på Åkern vid den tidpunkt då jag började intressera mig för trav, d.v.s. 1977-78. Har karaktäriseras av oerhörd ödmjukhet mot publik, kollegor och även hästarna. Många utdömda hästar har genom hans händer fått, psyke, gnista och skavanker åtgärdade.

Jag spelar inte Lasse per automatik, men finns det en liten chans till seger, så kryssas han tidigt på mina bongar.

mvh
Bertil

Rickard007
0

Stefan Söderkvist gillar jag, så han streckar jag gärna om skrällchans.

Nijo
0

jag spikar aldrig Goop nuförtiden och jag spelar Sjunesson väldigt lite, därav aldrig spik.

annars ställer jag inte så stora krav på kuskarna, 10% som sagt.(Örjan, Uhrberg och adielsson är alltid intressanta)

hästar jag alltid spelar är många, iallafall just nu.

Coolman Crown, King Louis, Jaded,(smashing klipp ganska ofta) och det finns en del fler.

Finns säkert många hästar som jag aldrig spelar, men sånt försöker jag undvika då allt måste anpassas till vilka hästar dem möter.

ThomasH
0

Favorithästar som jag gärna spelar, då det har get mig fina pengar är Tunk Nafets, Dumle Loss och Brunton Tilly. Kuskar tittar jag inte så mycket på, även om jag oftast noterar vilka hästar Örjan, Erik och Björn sitter upp bakom. Då har heller en benägenhet att spela stall som brukar ha det väl förspänt när de startar, stall Walmann, Stefan Persson och Han-Owe Sundberg

Rickard007
0

Okej, jag spikar inte heller Björn Goop så gärna numer trots att jga gillar han, om han inte kör något alldeles etra typ) Conny Nobell !

ina-scot
0

Desert Classic startar på halmstad i kväll det är väl din favorit häst också Nijo men klokast är nog att spara pengarna till lördag och spela då FIRST OUT . DUNDER SLUT

linnrisedal
0

När jag spelar, så har jag alltid med Erik Adielsson ! Gillar Per Lennartsson ochså!

Rickard007
0

Haha om du ALLTID har med Adielsson kan du inte vunnti mycket?

Nijo
0

Ina Scot, givetvis lirade jag vinnare på dessert Classic, och den gick riktigt bra tyckte jag. Hade segerstridit om Born at last inte stannat så tidigt, fick inte möjlighet att använda open stretch. Såg annars riktigt laddat ut och hade massor kvar.

Vinst nästa lopp! och visst fan är det en fin häst dessert classic, var tydligen röd i halsen senast i v75 och därav den sämre prestationen då.

electra
0

Jag har alltid med Paw Mahony och Lutfi Kolgjini om dessa har framspår. För övrigt sympatispelar jag mest, kuskar och/eller tränare jag känner. Blir lätt många pengar i sjön men när det går in får jag oftast desto bättre tillbaka…

Bertil
0

riktigt, man måste ju ha en "sömmersketipsstrategi" i sitt tippande och varför då inte en favvo-kusk av lite lägre rang, men med potential ifall flytet infinner sig.

mvh
Bertil

ina-scot
0

#10  snälla Nijo du måste skaffa glas ögon eller såg du fel lopp dessert classic är ett riktigt blötdjur vinner inte fler lopp nu när du förlorade veckopengen ska du få en vinnare FIRST OUT v75-4 tål göra allt själva M.V.H ina

linnrisedal
0

#9 man kan inte vinna jämt, varken kusken eller jag :P

Rickard007
0

Nej men ett sådant resonemang håller inte eftersom han vinenr 1/5 lopp så går du med förlust i längden GARANTERAT !

Nijo
0

Ina-scot,,,,jag antar att du inte är blind eftersom du kan skriva här och läsa, så vad är felet? förstår inte hur man kan komma med en negativ kommentar om Dessert Classic efter att ha sett dens förra lopp där han såg lysane ut. Hade segerstridit utan tvekan med fritt snabbare eller om Born at last hållt tills in på uploppet och open strecth möjligheten kommit. Var 2:a annars och slog flera väldigt meriterande och bra hästar!

First Out är en bra häst, men långt ifrån en klaring, rankar den väl 3-4 i loppet. Honey Karisma eller Lajos Wurö tar ledningen och dem 2 är minst lika bra, men med bättre spår. Mississpi boss slog First Out senast och kan göra dte igen. Sedan blir Nikita Rhode och Lilla tisen diablo farliga  och har lika bra fart som First out.

Klaring? absolut inte. Motivera varför i såfall eftersom jag kan inte hitta en bra motivering själv och jag har sett alla First Out's lopp.

Problemet är att dem är orutinerade och har inte gjort så många lopp vilket gör att dem utvecklas hela tiden och det är svårt att hålla reda på möjlighet till max prestation.