V64-2 Solvalla 13/12/06
**Lopp 4. V64-2. Tvilling. Auto.
****1640:
**1 Boudica - Wallin T 30444 14,8a
2 Aston Hamp - STRUKEN
3 Interference - Oscarsson S 0010d 14,3a
4 Freedom Margunn - Larsson H 2300d 13,6a
5 Rambo Rollax - Karlsson J B 22603 13,5a
6 Design Kemp* - Koskela J 23263 14,0a
7 Ringside - Sjöström C 545d1 12,8a
8 Major Flip - Norman P G 52260 13,7a
9 Pointblank - Redén D d4420 13,7a
10 Simb Mirage - Aikio P 00316 13,5a
11 Upsize Boko - Gustafsson T J 6k143 12,9a
12 Monias Gift - Gustavsson E 12d50 12,8a
Johnny B !! eller ?
Svaga kuskar och "sällanvinnarbävrar"…det betyder måååånga streck :-)
mvh
Bertil
"sällanvinnarbävrar" kan jag hålal med om men Svaga Kuskar;
**Johan Untersteiner, Johnny B Karlsson, Daniel Redén , Tony Wallin, Claes Sjöström är väl inte dåliga?
**De tre förstnämnda är ju *KANON* i dessa sammanhang.
Ja, du har rätt…uttryckte mig lite oförsiktigt…ang. körsvennerna…Här finns ju ingen "Tommy Hanné" att ta rygg på…om man nu skulle våga ;-)
mvh
Bertil
Haha Tommy Hanné är ju sämst.
känns som att 2-5-6 ska täcka loppet?
bäst kuskar, bäst hästar, startsnabba och bra form elr hyfsad.
Aston Hamp är väldigt startsnabb och en typisk frontrunner, blir nog inte streckad så mycket.
Rambo Rollax är nog bästa hästen i fältet kapacitetmässigt.
Deseign Kemp är alltid farlig på kort distans.
#6, Precis de 3 jag tänkte på framför allt.
Vaaa…Är ni två eniga?????
Här ska garneras…;-)))
mvh
Bertil
Jaaa, kors i taket :D
Tycker nog att Interference är den bästa hästen, med tveksam form
tror jag chansspikar Aston Hamp, är mycket startsnabb och går altlid bäst i ledningen. Har en missvisande rad pga fått svåra lopp som hon inte trivs med den senaste tiden.
svårt o se någon ta en längd och det ser intt ut osm det finns någon som vill gå fram i dödens här för att dra upp tempot o syna ledaren. Spets o slut?
Ja jOHAN kör ju så varför inte? :D
Kanske har du rätt, men en som också är snabb ut är Rambo Rollax och han har ju mått många gangsterbävrar men ändå uppnått nästan 65 platsprocent. Jag tror att han sitter i ledning i första sväng, men det beror ju givetvis på hur hårt Johnny B Karlsson vågar köra…där är nämligen mitt lilla "aber"… meeen jag ska ju garnera ordentligt, så egentligen är det inte så kinkigt för min del :-)
mvh
Bertil
Rambo Rollax måste vara den hästen med högst kapacitet, problemet är dock att den går bäst i ledning och den är mycket svår att nå här, mycket svårt att se någon tar en längd på Aston Hamp.
Rambo Rollax lär liksom inte vinna detta från dödens, kan få bra position, men vem ska trycka upp tempot?
2 Aston Hamp - STRUKEN
Atttans !
lutar åt gardering nu.
Ringside och Upsize boko kommer med på systemet tillsammans med Rambo Rollax och Deseign kemp. Troligtvis hård körning mellan deseign kemp och rambo rollax här och sedan den bästa kusken försvann i ett lärlingslopp så får man gardera lite.
Ringside är en bra häst i grunden och har varit ute i stenhårda gäng detta året, många årgångslopp. Kan helt klart vinna detta med lite flyt i positionerna.
Upsize boko, gillar som sagt garland lobbel hästar och denna var lovande förra året, tyvärr stagnerat i år men har fart i sig. Uselt spår, men med lite tempo så kan det går.
Tänk på att detta lopp ingår i guldklockan, så Johan U får väl köra en reservhäst utom toton.
Mjo förmodligen, hehe.