Spikmästaren V64 13/12/06
Detta är 1:a omgången i denna gren (läs V64) som lånat hela sin struktur till såväl anda som bokstav från den sååå populära tävlingen "SPIKMÄSTAREN V75" här på TIF. Vi kör denna tävlingsomgång tills vi nått 13 deltävlingar. Den observante noterar att vi tjyvstartade förra veckan, MEN det finns gott om tid att hinna ikapp.
Andemeningen är att vi ska hjälpas åt att hitta bra spikar till våra system i konsert med ett kittlande tävlingsmoment. Så kom och var med i en uppskattad interntävling här på TIF.
Tippa en enkelrad, genom att svara på detta inlägg senast 19:00 på onsdagen, där du anger två spikar (i fet stil). Du får 1 poäng för varje rätt, men för rätta spikar får du två poäng.
Exempel:
1: Lapp-Lisa
2: Klistret
3: Betsel-Hilda
4: Lucias Lucifer
5: **Karlssons Klister
**6: Bävern Anfaller
Vann gjorde Lapp-Lisa, Karlssons Klister och Bävern Anfaller. Således fick jag 1+2+1=4 poäng
Om en vald spik skulle strykas och man inte hinner välja en ny innan 19:00 den aktuella tävlingsdagen, så går ny häst in enligt gällande turordning.
Gnägg På Er
Bertil
1: Lucky Moment
2: Rambo Rollax
3: Amazing Ribb
4: Yes Tomorrow
5: Portland Mail
6: Oden Boy
Tidig du…
Inte alls!! Nijo slantade in första V75 systemet till 16/12 redan i söndags……………..denna spikrad är ju inkommen så sent dan före dan ;-)
mvh
Bertil
hehe, gäller väl o vara ute i god tid??
jag ändrar min spikrad lite då och då,, tror dock jag håller fast vid den nu såvidare det inte blir strykningar.

1: 6 Handy
2: 12 Monias Gift
3: 2 Lotus Lavec
4: 1 Mister Sigel
5: 8 On The Beach
6: 2 Oden Boy
1. 3 El Nino Broline
2. 5 Rambo Rollax
3. 4 Novitet November
4. 2 Yes Tomorrow
5. 6 Lindy Later
6. 6 Staro Teaspoon
1: 6.Handy
2: 5:Rambo Rollax
3. 11.Clara celeber
4. 8.King Oran
5. 6.Lindy Later
6. 6.Staro Teaspoon
mvh
Bertil
- 1 LUCKY MOMENT
- 6 DESIGN KEMP*
- 11 CLARA CELEBER
- 5 FEFFE CARRE
- 1 ON THE ROAD HOSS*
- 10 KEY TO DREAM
Handy
Rambo Rollax
Clara Cleber
**Feffe Carre
Lindy Later
**Alvena Liston

1: Unique Love
2: Ringside
3: Lotus Lavec
4: Feffe Carre
5: Portland Meil
6: Key To dream

- Handy
- Monias Gift
- Clara Celeber
- Feffe Carre
- Alf Eme
- Staro Teaspoon
Det var precis på havret som det tipset kom in ;-)))
mvh
Bertil
4 poän giaf, chansade fle i sista såklart !
Och Johan var ju en nos ifrån att ge mig 2 poäng till.