V75-5 Åby 16/12/06
**Lopp 8. V75-5. V3-3. Tvilling. Auto.
****2140:
**1 Stensro Hero - Adielsson E 10131 14,8a
2 Royal Pointer - Söderkvist S 10106 14,4a
3 Fakir du Lej - Eriksson C 31d1d 14,7a
4 Gordonia Dag - Kontio J 23122 16,1
5 Ozzy Osbourne - Johansson G E 01116 15,3a
6 Baronesse B.T. - Svensson C B 02316 14,9a
7 Verdi Boko - Lennartsson P 34611 16,2a
8 Zeb Käbb - Sjunnesson J 11013 14,8
9 Good Lace - Christiansson A 32023 15,9
10 Min Narkissos - Goop B 1d212 15,0a
11 Opportunity Nox - Svanstedt Å 11430 13,5a
12 Conrads Trick - Kihlström Ö 65313 15,6
Min Narkissos gjord en ruggigt bra prestation och detta bord ehan vinna, men jag kommer gardera med formhästen Good Lace och favoritkusken Stefan på läget med **Royal Pointer.
2,9,11 mitt säkra lås?**
Min Narkissos är en riktigt bra häst och vinner dette felfritt, men går han felfritt???
ledningen tar Stensro hero eller Ozzy Osbourne och den som får ledningen där kommer att utmana om segern klart. Stensro Hero brukar ifs få smyglopp och kanske släpper adielsson ledningen? i vilket fall så är Stensro Hero en mycket fin häst och är säkert med i striden på ett eller annat sätt.
Min narkissos blir väldigt svårslagen om han är så bra som han var sist

Ta inte med good lave för gus skull. fattar inte vf christiansson ska ut på V75 och göra, visst han gör bra lopp, mendet finnns lättare pengar att tjäna!
?? Det är ju en bra häst som går bra hela tiden, problemet är att dte blivit defensiva upplägg och Good Lace inte haft någon chans att hinna fram i tid. Jag tror det finns en hel del i denna häst och med ett offensivt upplägg nu som är sagt av christiansson så varför inte?
se upp, spurten senast var riktigt bra.
Christiansson sa att han tyckte hästen kändes dunderfin sist och det blir ett offensivt upplägg. Kommer MAX vara strecka dpå 5 %, jag brukar ju hata att ha med dåliga kuskar men denna gången är ett undantag.
Opportunity Nox har ju överlägsen fart för klassen, men läget kan vara ett problem
# 7, Bättre klass än Min NArkissos ?
Fakir Du lej har också riktigt bra fart o HÖG kapacitet,, lär väl ta några galoppsteg, men han e säkert med i striden om han inte tappar för mycket.
Min Narkissos är bara stark, har inte den speed som Opportunity Nox har.
därav kräver Opportunity NOX tempo i täten och hyfsad position för att kunna vinna, medan då Min Narkissos kan gå fram och avgöra själv från dödens. Därav rankar jag Min Narkissos högre när både hästarna nu har bakspår.
Min Vinnare är annars Fakir DU Lej tror jag, C.Eriksson har kört 2 bra lopp nu med henne, 2 starter sedan galopperade hon precis innan mållinjen som 2:a(huvud efter ledaren) efter att ha gått dödens i hela loppet. Finns som sagt hög kapacitet i hästen och hon har styrka såväl som speed, tror hon går iväg från spår 3 och om inte blir det troligen bara något galoppsteg.

kuskarna säger jämt att deras hästar ser fina ut, hästen kanske platsar i v75 men inte kusken!
det är ju bara skitsnack, i stort sätt alla kuskar platsar i v75 och det får vi se bevis på hela tiden. Kusken är inte avgörande för hästens prestation och jag säger det igen, kusken står för kanske 10%, max.
Vad har det med saken att göra om kusken säger att hästen ser fin ut? förstår inte kommentaren i detta sammanhanget.
Nu får du nog snart börja motivera dina utspel annars blir det lite trist om du endast ämnar skjuta en kommentar hit och en annan dit. Vår ambition här på TIF är försöka upprätthålla en trevlig ton och god anda. Givetvis platsar även tillspetsade uttalanden men då ska det någorlunda klart framgå att de görs med glimten i ögat.
Hoppas att du tar min inlaga på ett positivt sätt, för den är väl menad…från mig…till dig…för TIF
mvh
Bertil
#13, Men nijo cyklar ju tillochmed baklänges här, 10 % inom V75 `? KNAPPAST ! Kuskar kör helt annorlunda beroende på vilka kuskar som har vissa positioner, tex om Paw Mahony har spets med en 2:handare så kommer den kusken som har 1:a handaren eller 3:e handaren eller dylikt som känner att hästen känns bra köra fram direkt och överta, medans om Erik Adielsson eller Ludde sitter i spets KOMMER ingen att köra fram. Stämmer väl till 95 % ?
det håller jag absolut inte med om att det inträffar pga det är just "den" kusken, saken är ju den att paw mahoney kör ju ofta/alltid sämre hästar och därför SKA han släppa medan tex Adielsson ofta kör de bästa hästarna och får ledningen pga det, fin rygg ju.
Vi diskuterar inte det mer, för jag vet att jag har **rätt ;).
**Och jag kommer ALDRIG ge mig :-)
Oj Oj Oj!!!
Jag tar bort denna sträng…eftersom den startades av mig får jag ta mitt ansvar…;-)
mvh
Bertil
Nu pojkar och flickor får ni skärpa er, vi ska ha en trevlig och öppen debatt på TIF, inte denna typ av argumentation som sker i denna och några andra trådar idag, vi skrämmer iväg nya medlemmar.
mvh/Thomas
argumentation är ju trevligt :),,, kanske gick lite över gränsen, men folk ska stå för sina åsikter och jag respekterar det mer än folk som inte står för sina egna åsikter.
MVH Nicklas
Jag har absolut inget emot en bara argumentation, det är då vi lär oss mera av varandra, men det kan väl ske under trevliga former och med glimten i ögat, det är adelsmärket för TIF.
mvh/Thomas
Vem syftar du på `??
Inte på någon speciell, mera på tonen i vissa inlägg
mvh/Thomas
Jaja,,,

Tänkte bara påpeka att om regnet fortsätter kommer åbys bana bli hård, vilket för med sig att Min Narkissos måste kanske tävla med skor. Och det är en stor nackdel för honom.
Japp, vädret ska vi nog vara väldigt observanta på…
mvh
Bertil
banan blir ju bara hård om det fryser till under natten innan tävlingen, men gör den det???
såfall lär jag plocka bort flera barfotahästar.
Annars blir ju banan bara tung och då kan hästarna gå barfota, brukar ändå betyda att de starkaste hästarna vinner och då ska Min Narkissos vara ganska klar vinnare tycker jag.
Finish First lär jag också plocka bort vid hård bana och barfotakörning inte går.
Mississippi boss, gillar troligen inte tung/hård bana heller då hon kräver mycket bra fäste.
Vad gäller Min Narkissos så fungerar den med skor eller bara skor bak(barfota fram), så jag tror inte den får så stora problem……möjligtvis att han också kräver väldigt bra fäste. Ozzy Osbourne vet jag annars går bra på tung bana, farlig!
SUper Odds måste gynnas av det också tror jag.
Får se om dem ska dra upp banan imorg. Men som sagt, mycket regn behöver inte betyda att barfotakörning inte går.

Åbys bana blir hård vid regn, den behöver inte frysa till, fråga mig inte varför.
Min Narkissos fungerar bäst barfota runt om, om man nu kan kalla det att han fungerar, för han har verkligen en knepig aktion.
Frågan är om de ens kan komma till banan på Lördag det är krftiga översvämningar i Mölndal.
fungerar bäst behöver inte betyda så mycket med den hästen,, faktum kvarstår att han gått 1.15 tid på bra sätt med skor runt om och sedan en del bra prestationer med skor bak o barfota fram,,,tror han kommer att klara det lika bra eller kanske ska säga "dåligt" som innan. Kapacitet har han!
är ju ganska klart att en bana kan inte bli hård pga regn, men den kan blir hård om dem skrapar bort yterlaget för att den inte ska bli tung av regnet. därför drar många alltid upp banan dagen innan tävling för att den sk abli bättre, problemet är om det sedan fryser till under natten.
Inte fryser det under någon natt i detta blidväder,

Tränaren varnar ialla fall för att Min Narkissos inte fungerar lika bra i travet och missgynnas om han måste gå med skor.
vi får se hur raporten ser ut imorg…………frågan är i såfall hur mycket Min Narkissos missgynnas.