Vass eller Kass - V75 Solvalla 9/8-09
Tänkte försöka dra igång en ny tråd än en gång :) - Denna gången tänkte jag att vi tar lite ifrån TV4:s - Vass eller Kass!
Helt enkelt, jag nämner alla favoriter till V75:an här. När ni sedan svarar i en kommentar era tankar så skriver ni så här:
"Häst" - Vass/Kass
Motivering: blablaba
Vet att det finns trådar med alla v75 lopp , men här får vi en liten sammanfattning av vad ni tycker om favoriterna :) Kom gärna med vilka ni tror spetsar och var favoriten hamnar osv.
V75-1: Fama Currit
V75-2: Wood Laday
V75-3: Columbian Necktie
V75-4: Red Chili Leaf
V75-5: Indigo Broline
V75-6: Power Nap
V75-7: Staro Allentown
Dessa favoriter är de som har högst procent i dagsläget!
Lycka till :)

V75-1: Fama Currit - Kass (mest för att jag kommer att pensla på i detta lopp, tror att det finns dom som är mkt mindre streckade som har bra chans att vinna)
V75-2: Wood Laday - Kass (spåret drar ner mina förhoppningar samt att det är ett osäkert lopp där alla mellan 1-7 kan vinna,men som sagt: mest p.g.a. spåret)
V75-3: Columbian Necktie - Vass (Spitz - Zlut)
V75-4: Red Chili Leaf - Kass (har nog tuf väg till spets då jag tror att Björn & Stefan S är sugna på spets,vilket kan bäva fören lite överaskning. Tror med på Staro Capricorn,med sin patenterade långspurt som främsta vapen)
V75-5: Indigo Broline - Vass (trots att alla det främsta motbuden alla hamnade på framspår, men "svanen" ger hästen ett perfekt lopp från ett bra läge och skönjer fältet sista 700m som är hans signum)
V75-6: Power Nap - Vass (då främsta motbudet enligt mig dragit nitlotten med ett 8:e spår Manhattan Sassy.Insatsen senast var ett rikitgt paradnummer - finalen borde varaen promenad i parken)
V75-7: Staro Allentown - Kass (har egentligen redan visat att han är en Guld-häst. Men dessa finaler brukar borga för mindre bedtrodda och han kommer att få göra en massa jobb själv. Finns några som jag gärna vill ha med och ta betalt för - även fast det kan kännas onödigt!!!)
V75-1: Fama Currit - Kass ( Har haft en tendens att vika ner sig på upploppet i 1640m lopp, hur går det då på full distans?!? - Har några kantbollar ni ska få ta del av imorgon)
V75-2: Wood Laday - Vass ( Tror inte att spåret spelar någon roll för denna kuse, har visat att han kan skölja fält förut, tror på samma dilemma, men kommer ej spika han tror jag.)
V75-3: Columbian Necktie - Vass ( Spets och Slut som brutalen sa :) - Ända hotet är nog Teaser Elegance… Man vet aldrig vad åke har och köra med.. )
V75-4: Red Chili Leaf - Kass ( Hamnar utanför på min kupong denna vecka då hästen aldrig mött så här bra hästar. Tror inte att Örjan får spets och då är denna häst chanslös. )
V75-5: Indigo Broline - Kass ( Egentligen så har hästen visat att det kan vara en blivande topptravare, men jag sätter kass på den denna vecka då det finns hur många som helst i detta lopp som vill ha ledningen samt är speediga, så jag tror att Indigo får jobba för segern, men helt klart en av dom som kan vinna. )
V75-6: Power Nap - Vass ( Vass, samma motivering som Brutalen, tycker att Manhattan Sassy var den som kunde bjuda till lite motstånd, och tiden som Power Nap sprang 2640 på förra loppet är något utav RESPEKT, och sättet hästen gjorde det på också :) )
V75-7: Staro Allentown - Vass/kass ( Har svårt att välja , spåret är förstås dåligt, men loppet han gjorde förra gången var något ruggigt, och då från ett värre spår… - Den enda hästen jag tror kan utmana Allen är Iceland , ifall Örjan tar sig till spets eller någon så hygglig position . )
Där har ni :)