Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 332 ggr
hafor
0

V75-3 Jägersro 10 Dec 1640m auto Guld

COM KARAT* h 9 Schmid Michael (Gri HA)

1640:1 

999 

BUCK CROWNLINE v 9 Sjunnesson Jörgen (Pur Pe)

1640:2 

999 

SUGARLESS v 9 Untersteiner Peter

1640:3 

999 

CARAMBA HALL* (US) h 5 Adielsson Erik (Adi Ha)

1640:4 

999 

FAVORIT v 6 Uhrberg Thomas (Läh Ka)

1640:5 

999 

DIGGER CROWN h 8 Johansson Stig H

1640:6 

999 

NOA SAVOY* (FI) v 7 Goop Björn (Läh Ka)

1640:7 

999 

TIPI* (DE) h 7 Lövgren Joakim

1640:8 

999 

EL CABALLO* (DK) v 8 Jacobsen Axel

1640:9 

999 

10 

NAPOLEON TIM v 8 Berntsson Christel (Sel Mi)

1640:10 

999 

hafor
0

Hej och hå vad det kommer att gå i starten av detta Guldlopp. Här kommer det att gå undan och vi får se vem som får ta spets. Som 7 Noa Savoy har visat startsnabbhet hittills har jag svårt att se någon hålla undan för honom, dock har han visat ojämn prestationsförmåga. Kan i alla fall löna sig att kryssa på eller möjligen vrålchansa

ThomasH
0

och dessutom har en visat en form på slutet som de andra inte är i närheten av

Bertil
0

Håller med om Noa Savoy. Varnar dock för Mästers form och Digger Crown räds jag faktiskt en del.

En annan tuff konkurrent, nämligen Napoleon Tim har fått ett trist läge och får därför harva på i "dyngspruten" efter övriga och hur glad blir man av det på en skala?!?!

mvh

Bertil

Lise-Lotte
0

Vem ger sig först av grabbarna Erik eller Björn? Eller laddar man inte med Noa för att undvika dödens och dessutom finns ju Digger Crown mellan dessa två och den startar ju riktigt snabbt också. Vet man svaret på detta så vore det enklare. Med tanke på Digger Crown så undrar jag om det inte är dags för vinervila där ffa för psyket. Har gjort en del tuffa lopp och dessutom varit mycket svårt sjuk.

Noa tror jag dock inte på form eller ej och det är mera känslan jag baserar det på. Caramba Hall är given dock då jag förstås hoppas på att han slipper toköppning.

Sedan så är Peter i farten även här i skallen alltså Flört och Sugarless kan ju få för sig att gå som ett skållat troll på upploppet.

//Lise-Lotte

ThomasH
0

Nej, jag tror att Digger Crown blir för tuffa för alla här, den tveksamma insatsen senast glömmer vi.

hafor
0

Om Björn vill ha spets med Noa Savoy så får han den! Varken Caramba Hall eller Digger Crown har en susning för spets om de inte släpps dit av Björn.

Noa Savoy har en kraft att öka i kurvan precis som Gidde har visat ibland som ingen annan häst har. Spelar ingen roll vilket spår vi pratar om. Däremot betyder det ju inte samtidigt att han vinner eftersom han är ojämn och viker ner sig ibland med för tuffa lopp. Jag är dock inte helt övertygad om att Björn väljer att satsa på spets eftersom han aldrig har kört Noa Savoy tidigare och vet hur startsnabb han är. Däremot har han kört andra mot Caramba Hall och Digger Crown. Därför tror jag han väljer att försöka komma ner i banan så snabbt som möjligt tyvärr.

Det öppnar för CH och DC beroende på vem av dessa som tar spets och är bäst för dagen. Kanske någon annan med smyglopp kan få chansen, men det tror jag mindre på.

Om Björn trots allt väljer att dra till spets så öppnas loppet upp för fler hästar.

ThomasH
0

Säger fortfarande att Digger Crown är ett par klasser bättre än övriga, oavsett om han får spets eller ej, DC vinner från dödens om så behövs. Men, då krävs det att insattsen senast bara var en engångsföreteelse. Osvuret är bätt och en garnering med Noa Savoy och Caramba Hall är att föredra. Resterande bör inte vara med på målfotot.

Lise-Lotte
0

Enligt intervjuerna i ronden idag säger man i alla fall så här - Caramba Hall tänker man inte ladda med av just den anledningen att dessa tre nämnda är så pass startsnabba allesammans att det oftast bara är positionerna och formen som avgör vem som tar den - spetsen alltså.

Därmed är Caramba för mig än mer stenklar.

Med Noa säger man precis som Hafor påtalar att de har en möjlighet att ta sig förbi startkatapulten Diggern då Noa även kan accelerera efter en bit MEN hur Björn lägger upp det är upp till honom. Personligen så tycker jag mig sett fler än en gång att Björn "gärna" kör mot Stig H så jag blir nog inte förvånad om Björn gör att försök trots allt. Och då blir det antingen dödens eller kanske som ett trött byte i spets.

Men oavsett så är jag fortsatt bekymrad över Diggerns "uppträdande" och man finner heller inget fysiskt fel på honom. Och Noa som Hafor nämner är ojämn och om de väljer att inte ladda med Noa så vart ska de ta vägen? Caramba lär som det verkar således få den bästa positionen med tanke på sitt bättre spår redan i starten.

Och som sagt sk.ter sig det helt för dessa så har jag ju Sugarless Cool 

Bla bla bla Skrattande

//Lise-Lotte

Bertil
0

Två häsatr räcker för att täcka detta lopp: 7.Noa Savoy, 6.Digger Crown