Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 302 ggr
Bertil
0

V75-1 Åby 16/12/06

Lopp 4. V5-3. V75-1. **Tvilling.
****2640:
**1 Finish First - Uhrberg T 11122 15,2
2 Onceanight - Sjunnesson J 60611 15,7
3 Domain Launcher - Goop O 31532 15,4
4 Magnus Advice - Söderkvist S d3510 13,5
5 On Way Laday - Karlsson J B 44020 14,9
6 Wiss Night Hawk - Juul S 1413d 15,3
7 Airstrike - Jansson T d0531 16,1
8 Dominik O.H.* - Jensen F 01311 16,0
9 Mr Shimmer - **STRUKEN
**10 Aggas Jazzy - Kihlström Ö d31d1 15,6
11 Pampino - Adielsson E 32625 14,9
12 Soraya Laday - Svanstedt Å 33305 15,1

Rickard007
0

Finish First kommer med all säkerhet att bli favorit här, men jag anser som vanligt med denne att dte är en favorit i fara.

Airstrike svarade för en kanonprestation sist och om spets nu så ska han verkligen inte nonchaleras.

Domain Launcher varit lite kort i rocken inom V75 men gick bra sist, kan vara dags nu, rysare.

Aggas Jazzy gått väldigt bra det senaste och kan få ett fint lopp om kan fälla allt på upploppet.

Mr Shimmer är förmodligen kanske dne hästen med mest kapacitet, i alla fall en utav dem, Björn Goop upp på hemmabanan, Passas!

On Way Laday Johnny kanske kan servera ett fint lopp och kanske spurta bra tillslut.

Dominik O.H* vet jag inte så mycket om men verkar ha gått bra på slutet. Flemming vinner antingen med 5 längder eller är hela upploppet bakom, top eller flopp ?

Ett roligt men öppet lopp där Airstrike får mitt första hands tips tror jag.

Nijo
0

Jag tror inget på Airstrike då det är lång distans, svårt o tänka mig den håller hela vägen och det lär INTE bli något lustempo här med Wiss Night Hawk i loppet.

som jag ser det så spikar jag Finish First eller WIss Night Hawk då det är dem 2 bästa, säkraste hästarna på lång distans. Får Finish First ledningen så är loppet över.

Värst mot bakom dem 2 är Mr Shimmer som har högst kapacitet, galopperar dock ofta och är trött på den hästen nu.

Rickard007
0

Du trodde inte på Airstrike sist heller.

Nijo
0

nope, visste var han bra, men han fick ju allt serverat också. I ett normalt silverlopp på 2140m med tempo så tror jag inte airstrike håller undan, nu är det 2640m och med en del starka hästar som inte har något emot att lägga sig i dödens o pressa.

jag står fast vid att airstrike är en sprinter. inte ens säkert det blir ledningen nu, finish first kan ta den.

Nijo
0

Har följt och sett nästan alla lopp Airstrike sprungit detta året, vet att det är en häst med bra kapacitet men jag tror inte han klarar låg distans, möjligtvis om han får fuska bort något varv.

Rickard007
0

Jag kommer iaf ha med Airstrike !

ZenoX
0

tar finish first ledningen här så kommer han vinna det lopp hur enkelt som helst jag öppnar med spik

Nijo
0

herregud, något sådant finns inte , "hur lätt som helst". Finns väldigt många bra hästar med i loppet och flera som är bättre än Finish First egentligen när dte gäller kapacitet. Men om ledning så blir finish svår att plocka ner. Dock tveksamt om han når den med airstrike på springspår. Räknas ändå med sina fina spurt.

Mr Shimmer är bästa hästen? flyger väl runt allt om han fungerar.

Wiss Night Hawk är väl också en av de bästa, troligen starkaste hästen i loppet och Juul värderar den högt. Kan plocka detta gänget från dödens om en bra dag.

linnrisedal
0

Tycker inte at ni ska ha med On way laday, men ni gör som ni vill. Han har inte kommit upp sig än.

ThomasH
0

Normalt skulle jag spika Finish First, men nu är det lång distans och där blir formtoppade Onceanight livsfarlig

Rickard007
0

Hmm klurade en lång stund men trodde inte att Onceanight skulle kunna rå på detta motstånd, vart ute ot enklaregäng innan elr hur ?

ThomasH
0

Men älskar lång distans, har ju vunnit V75 tidigare om jag inte minns fel, Man ska inte föringa hästar som trivs över lång distans, tänk bara på Closed Case senast!

Nijo
0

japp, håller med. Tror helt klart Oneanight är förre Airstrike i mål när det nu är 2640m. Tror dock Onceanight helst skulle vilja ha 3140m för bäst chans, men med bra lopp segerstrider han säkert.

problemet är väl dålig kusk(sjunesson) och sedan tappstart från spår 2 i volt, troligen.

Nijo
0

är inte Dominik O.H ganska intressant här? ä startsnabb och har rygg på Finish First som troligen tar ledningen, får vinnarhålet då och på 2640m brukar det nästan alltid blir luckor.

Dominok O.H ska tydligen vara lika bra som Wiss Nigth Hawk och har salgit denna några gånger, den rankar jag väldigt högt här. Kollade senaste starten Dominik gjorde i sverige, satt då sist och spurtade mycket vasst till 2:a pris på 14.2 över medel, mot bra hästar då också. Efter det 2 vinster i danmark på lång distans och det ska vara toppform!

intressant på 6%, särdkilt om det blir hård bana och finish first måste gå med skor.

Tyfon
0

Mr shimmer vinner

Bertil
0

Visst kan man säga så och visst är det möjligt…men hittills finns ytterst få tecken på detta och det vore intressant att höra vad du har sett :-)

Ja, jag har också Mr Shimmer på ramen, men före honom rankar jag Finish First och Aggas Jazzy

mvh
Bertil

Nijo
0

Med ganska stor säkerhet så har Mr Shimmer högst kapacitet i detta fältet, men jag är lite trött på den hästen nu efter att ha streckat den i ca: 5 starter i rad och varje gång galopperar han. Jäkligt osäker tycker jag, spår 9 i volt är ganska dåligt också vilket kan innebära galopp.

Jag tror inte direkt att Goop vill gå fram i dödens för att sätta upp tempot heller, och det finns en risk för att tempot blir lågt och att det blir långt fram för Mr Shimmer OM han nu lyckas hålla sig i trav.

Aggas Jazzy går upp i klass nu och borde få det svårt, han kräver bra tempo där framme och sedan bra ryggar in på uploppet för att kunna vinna detta, ska troligen klaffa en hel del. Möter svårare motstånd än normalt nu. 

känns väl som att Finish First ska ha en mycket bra chans om det går med barfota körning.

WIss Night Hawk har också en enorm kapacitet, precis som Mr Shimmer, får se om han lyckas hålla sig i trav och om han ännu en gång måste göra allt grovjobb, annars tror jag han vinner.

Dominik O.H är intressant bud annars.

Rickard007
0

Min ranking:

1-9-7-11-5-3-8-2

Rickard007
0

Tror jag xD

Tyfon
0

Mr Shimmer har galoperat mycket det senaste så nu borde det vara slut på det. kapasitetet är det inget fel på om jag inte är helt ute å cyklar e han väl bror med shim sala vinn

hafor
0

Mr Shimmer kommer inte att vinna idag eftersom han är struken.

Bertil
0

9 Mr Shimmer - STRUKEN

Nijo
0

:(