Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 453 ggr
Bertil
0

V75-6 Åby 16/12/06

**Lopp 9. V75-6. DD-1. Tvilling.
****2140:
**1 Malcon Ås - Svanstedt Å 5d111 16,4
2 Deimos K. - Kjaersgaard P 02d31 15,2
3 Carolina Queen - Adielsson E 16502 17,0
4 Gentle Way - Persson S 10011 15,8
5 Bexipop - Uhrberg T 41012 15,1
6 Cacao - Goop B 51402 15,8
7 Elias Boy - Söderkvist S 01110 17,3
8 Oh so Good - Wester L 15d21 15,6
9 Ricard - Goop O 51406 16,4
10 Blue Canyon - Kihlström Ö 1d510 16,3
11 Foolex - Sjunnesson J 32255 16,0
12 Belafonte - Jansson T 11663 16,0

Tyfon
0

Elias Boy vinner!!!!!!!!!!!!

Bertil
0

Du får ett motbud…Gentle way

mvh
bertil

Rickard007
0

Trots min favoritkusk så Nej, väldigt blek senas, här tror jag mer på Carolina Queen som är kraftigt kuskförstärkt. Cacao kanske, en match mellan dessa 2 förväntar jag mig.

Preben
0

Det blir nog klafsigt och tungt man får leta hästar som sprungit i de djupa skogarna till veckans kupong

Tyfon
0

#3 vilken är din favoritkusk?

Nijo
0

Tror malcon Ås tar ledningen och blir svårtuggad, krävs nog en pansavagn för att knäcka han utvändigt. Sånt tur är så finns det 3st pansarvagnar här! nästa zoccer wadd i form av Carolina Queen, en av våra bästa 4 åringar enligt mig, Bexipop och sedan har vi en kämpa av guds nåde till avslutning, cacao!

till gardering finns "talangen" som även har bästa kusken kanske(örjan), Blue Canyone, tror nog bara att det är Walmann som vet hur bra den hästen egentligen är elr kan bli.

Bertil
0

preben, du har en fråga att ta dig an…seså…lägg i från dig luren nu och stilla svärmor med en liten stänkare eller något…

mvh
Bertil

Rickard007
0

# 5, Eftersom du sa att Elias Boy skulle vinna så svarade jag ; Nej, trots min favorit kusk så tror jag inte på seger…
Alltså bör det vara Stefan Söderkvist ? Flört

Preben
0

vad menar du bertil den var väl till rickard

Tyfon
0

och då har vi samma favoritkusk då. Stefan är en jäkel på å köra häst men en jäkel på å retas åsså å jag e jäkel på å lägga bandage enligt BO Falsig:PRäcka ut tungan

Bertil
0

Sorry preben…läste snabbare än min kapacitans ;-)

mvh
Rödluvan

Rickard007
0

HAha okej :D   Han kör ju Prima Stella ibland oxå.

Tyfon
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ok han kör ganska mycker hästar han träna min häst när hon tävla i sverige

Rickard007
0

Okej hehe, dock får han köra många lik med, därav den låga segerproenten.. Typ 9.80 %

Tyfon
0

om han skulle få köra lika bra hästar som Björn Goop Erik Adielsson mm  så skulle han någ vinna med mer av dem än vad han gör. men det är nästan "små" tränare som anlitar honom så

Rickard007
0

Ja det ligegr en del i det du säger, han skulle nog inte vunnit mer än dom men iaf ha en segerprocent på runt 15-17 ? Ja han kör väl ganska neutralt och är väl ganska billig så du tycker småtränarna att han är bra.Han är klart Top 10 i Sverige, men det är jag nog ganska ensam om att tyck här på forumet tror jag.

Tyfon
0

du har mig med dig om att tycka Stefan är bra han kör mest åt amatöreer han har ju kört Arras Galne Mad Roder är ingen AMötör men ingen stor tränare Med Marke åsså Liten tränare Fridhems Ambra åsså liten tränare Prettys Lisa träna han självRäcka ut tungan

Rickard007
0

Jo men alla dessa hästar är ju amatörägda om du inte vet det, han anlitas väldigt sällan av en proffstränare ex) Stig H.

Tyfon
0

Nej inte Galne Mad å Mad Marke å Prettys Lisa för henne äger jag:P

Rickard007
0

MAd MArke - Christer Schelin  ?  Proffs ?

Tyfon
0

han heter Mikael Selin å han e proffs vet du ens Vem ROger z är?

Nijo
0

tveksamt om mikael selin räknas som proffs, har en del bra hästar men hans verksamhet är väl fortfarande på amatörnivå?

dock möjligt jag har fel.

Tyfon
0

han är proffstränare i alla fall

Rickard007
0

Definera proffstränare och proffstränare.
Olle Goop VS. Mikael Selin ?
Hans Adielsson VS. Mikael Selin ?

Hannna
0

Proffstränare är man om man har en viss travtränarlicens, inte hurvida man som tränare är "proffs" eller inte. Mikael Selin har proffstränarlicens.

Rickard007
0

Jo, men det finns ju skillnader i de som har proffslicens, Kent Knutsson har inte proffslicens ? Men är grymt mkt bättre än Mikael Selin.

ZenoX
0

malcon ås kommer jag att spika här spets o slut!

Nijo
0

tror inte malcon ås är alls lika bra som cacao, bexipop, carolina queen,,,,malcon ås måste kräva ledning och fuska bort en del av loppet troligen.

linnrisedal
0

Ricard akta han!

ThomasH
0

Ja Bertil, jag håller med dig, Stefan Persson har verkligen snurr på allt just nu, passa Gentle Way

Rickard007
0

Ricard har jag blivit lite besviken på dte sista, tror inte han pallar att går runt alla dessa….

Min rank : 3,6,5,1,7,9,10,11,4,2,8,12

Nijo
0

tror loppet står mellan 4 hästar, Carolina queen, bexipop, cacao och blue canyone.

Hur kan Malcon Ås vara favorit? den fattar jag inte, kan knappast tänka mig den hästen är lika bra som de andra jag nämnt. Varit ute mot skithästar och fått bestämma i ledningen, ska man bli imponerad av det?

Chansspikar Carolina Queen på lilla system eftersom hon har bäst läge av de jag tror på och kan få ledningen. cacao tappar säkert en del från start o får säkert en dödens position annars, Bexipop hamnar väl även en bit bak? iallafall bakom Carolina.  Blue Canyone har bakspår+var sjuk senast= formen????

ThomasH
0

Malcon Ås var strålande bra i senaste starten, det är en mycket motiverad favorit och dessutom en av mina spikar

Nijo
0

strålande bra? möte dåligt motstånd som inte är i närheten av det han ska möta nu, fick bestämma i ledningen och vann sedan hyfsat enkelt(pliktskyldigt) utan att imponera.

Är lite småslö från start och jag tror att carolina Queen spetsar, ändå svårt att se Malcon ås vinna om han får ledningen.

bara för att mina vinner 3 segrar från ledningen i eget tempo mot dåligt motstånd så betyder inte det att man kan gå ut i V75 och vinna direkt. streckad på 60%? nä den blir det avslag på.

ThomasH
0

Malcon Ås en en blivande stjärna hos stall Svanstedt, och han tror mycket om honom, jag spikar, det blir spets och slut. Nu var det ju inte bara senast som han var bra och är inte heller beroende av spets, kantade runt hela fältet i 3:e spår näst senast, det imponerade.

Bertil
0

Jag garnerar…appropå näst senast så blev det ju lite lättare att vinna då utmanaren galopperade…men Malcon kanske hade vunnit ändå…

mvh
Bertil