V75-7 Åby 16/12/06
**Lopp 10. V75-7. DD-2. Tvilling. Auto.
****1640:
** 1 Bellini - Lundberg P 40641 13,0a
2 Don Silvio - Untersteiner P 10560 12,6a
3 Quito Gold - Forsgren L 24253 12,7a
4 Super Odds - Adielsson E 11k31 14,0a
5 Icy Glimmer As* - Degiorgio C 20215 13,0a
6 Graceful Glide - Kihlström Ö 41123 11,5a
7 Greve Hamilton - Jakobsson M 01401 12,6a
8 Conrads on Line - Goop O 25116 13,9a
9 Capricorn Label - Uhrberg T 121d1 14,5a
10 Titan Sund - Svanstedt Å 11123 14,4a
11 Hurricane Line* - Goop B 052d1 13,4a
12 Thuram - Lennartsson P d0321 13,1a
Graceful Glide* ?
Super Odds, adielssons verkar vara en bra häst…
spetsstriden står väl mellan Icy Glimmer As och Graceful Glide, den som får ledningen vinner???
Björn Goop valde Hurricane Line framför Conrads On Line, är värt att tänka på vid gardering.
Capricorn Label och Titan Sund…det är mina motbud
mvh
Bertil
Thuram måste nämna för sjuttsingen…
Man lär inte få något Super Oddspå <----------
spår 12 och kort distans, nah, det avstår jag från i 9 av 10 fall. ska krävas väldigt mycket.
Nijo, om du inte visste det kan jag säga till dig att bakspåren vinner OFTARE på kort än på Medel. Det är riktig statistik, inget jag hittat på själv. Man luras av att det är kort.
Så Bakspår på kort är inte alls så pjåkigt…
Vad säger du nu då ?
då säger jag att jag tror statistiken är missvisande i detta fallet, i lägre klasser kan jag helt klart tänka mig det då det skiljer väldigt mycket i kapacitet hos hästarna, men i högre klasser med bättre hästar så tror jag knappast fler vinner från bakspår på kort då det är hårt tempo hela vägen och det vanligtvis är mycket svårt att ta något i spåren.
Jo det är sanning, men du tror på tomten med ?
all statistik kan vinklas åt det håll man vill
kollar du upp skillnaden mellan vinster från bakspår på kort och medel så ska du dela in dem i lägre och högre klasser, detta loppet håller ganska bra klass vilket betyder bra tempo hela vägen och då är det mycket svårt att vinna bakifrån. Lägre klasser är klasskillnaden större bland hästarna och tempot lägre vilket gör det lättare för en bra häst att vinna bakifrån.
Visst tror jag på tomten :-)
Jo förstår ditt resonemang lite men inte fullt ut.
Bellini var mycket duktig senast, men Don Silvio kommer att ta spets och blir min förstahäst i loppet
Bellini var duktig men är inte bra på kort distans+slö från start=instängd.
Don Silvio gillar jag inte och den kommer inte få ledningen tror jag. Icy Glimmer As är betydligt startsnabbare.
Spetstriden står mellan Super Odds och Icy Glimmer as, inget snack om saken att dem är snabbast från start i detta gänget, och jag tror helt klart en av dessa 2 kommer att vinna.
bästa hästarna enligt mig.
Don Silvio kan ju bara glömma spets i detta loppet, matlapp ?
vem spetsar?
4 elr 5 spetsar. mycket startsnabba båda 2.
Jag tror inte ni har läst på Don Silvo är mycket snabb ut, och är den som gör upp om spets, Matlapp, ha
nah,, han är hyfsad ut, absolut inte mer. Hade tex ingen chans senast på spets, och mer än en matlapp tror jag ikke på. Super Odds och Icy Glimmer As är mycket startsnabba, särskilt super oddo de första 100m där jag inte tror någon tar den hästen på. Men sedan är frågan hur hårt adielsson vill köra för ledningen, kan tänka mig att Degiorgio kommer att gasa svängen igenom och satsa på ledningen.
Peter Untersteiner kommer göra som vanligt, om han svarar ut spetsen , GALOPPERA = Ingen matlapp ens.
Och det är därför som han blir champion på Halmstad för andra året i rad?
Nej men han kör inte bra, han kör ju nästan bara på Halmstad så.
Där är vi inre överens, Peter Untersteiner är en av mina favoritkuskar, inget mjäk där, lite Ludde över honom, vinna eller försvinna
Peter Untersteiner är en av mina hatkuskar framför allt efter den totala bortkörningen av Prima Stella Hatar att ha med hans hästar, man måste ibland på kapacitet men det är sååå störande när de galopperar som vanligt efteråt. Jag hara ldrig och kommer aldrig lira något enskilt spel på denne man typ, Vinnare/Plats.
Det är ju en mycket mogen åsikt! ska man man vinna på trav så måste man sluta hata kuskar och hästar. Peter Untersteiner satt ju loppet minst streckade häst på V65 nu i kväll efter en strålande styrning
Peter kör oftast bra tycker jag, inget fel på hans styrningar. Men jag håller med rickard om att Untersteiner fullständigt körde bort Prima Stella när han släppte ledningen efter halva loppet.
Tack för medhåll, Jo Tomas man kan väl visst hata kuskar eller ? Du kanske är intresserad av att träffa människor, vad vet jag och då kan du ju hata vissa ex) NAzister och dylikt. Förstår du min tanke ?
Men, är man intresserad av trav, som jag är, så kan jag inte hata hästar eller kuskar, jag kan tycka mindre bra om vissa kuskar som jag tycker kör oärligt, men det betyder inte att jag hatar dem. Jag spelar till och med Tommy Hanné ibland även om jag inte tycker att det är en ärlig kusk.
Jaja, då tycker vi olika då, tur är väl det !
Käre Rickard!
Om man anser sig att har RÅD med att ha förutfattade meningar och som dessutom tillåts att aktivt påverka ens spelande, då vill jag nog mena att med all nödvändighet också är en FATTIGARE spelare. Missförstå mig rätt kompis….
;-)
mvh
Bertil
ska vi återgå till att försöka analysera loppet? tipps och åsikter kring V75:7.
Personligen lutar det väldigt mycket åt spik på Super Odds just nu, bästa hästen troligen och hyfsad spetschans.
Sorry….men om jag ska säga som jag tror så blir din havremoppe hängandes utanför Don Silvio…och jag är osäker om någon av dessa bävrar gynnas av det och därför kvarstår mitt "klarsynta" tips om att det blir ett par bakspårskameler som drar det längsta havrestrået i denna uppgörelse…
;-))
mvh
Bertil
# 29, Jag missförstod dig nog fel för jag fattad eingenting :D
Kan försäkra er alla om att Super Odds är MYCKET snabbare från start är Don SIlvio, och det kan jag sätta mitt rykte på(om jag har något),hehe.
Första 100m är SUper Odds mycket startsnabb medan Don SIlvio bara är hyfsad snabb ut,,, missar SUper Odds så lär ändå Icy Glimmer As vara förre DOn SIlvio ut.
Men egentligen är detta av mindre vikt då jag inte tvekar på att Super Odds har kapacitet nog att krossa detta gänget från dödens,,,det ska vara en riktig kanon som skulla haft mycket mer pengar på sig utan skadorna. Tror på tid omkring 1.13, kan gå under om det behövs. (inte startat så mycket på kort och därför inga riktiga tider där, dock gått 14.0 på medel)

Kanske Don Silvio tar spets, han är ju startsnabb som sagt. Men kan dock inte vinna. Har ingen form, den hade han på sensommaren då han vann ett billigt lärlingslopp som stor favorit. Bra mkt tuffare nu och frågan är om han inte till och med släpper spets till första bästa. 6, 8, 10 nöjer jag mig med.
Glöm ej Thuram !
Loppet DOn SIlvio vann höll mycket låg klass och han vann endast med en nos, övertygade absolut ingenting. Mycket svårt att tänka mig att han vinner eller kan ta spets här.
Thuram vinner aldrig från spår 12 så den glömmer jag ganska snabbt rickard, han vann från andra utvändigt sedan och fick loppet i halsen. Någon att se upp med trots uselt spår är Hurricane Line, den har riktigt bra fartresurser och med minst alilla överpace så blir den att räkna med.
Intressant o veta är om hästen kan gå i dödens och avgöra där? å andra sidan kör Goop så det lär väl inte hända då.
I maxkapacitet är Super Odds och Hurricane Line bäst här, inga tvivel om den saken enligt mig. Frågan blir ju hur lätt super odds får ledning och hur sakta adielsson får köra i ledningen, Icy Glimmer As kommer troligen att laddas också(även en fin häst med bra kapacitet).
Graceful Glide vill inte gå i spets, läs gärna intervjun med Roger Walmann "Walmann jagar vinst i 3 länder"

enligt det starter jag sett så är det Super Odds som är snabbast ut av dessa. Men det är även Greve Hamilton (7%) som kan få ett bra lopp om han hittar ner i en lämplig rygg i andra spår.
Dessvärre tror jag mest på Capricorn Label i detta löp och med tanke på att han är streckad på endast 12% så verkar det som om han faktist kan lämnas ensam på min "bong" hästen verkar gå mkt bra i ryggar och skall smygas. det är min lilla vinnare i detta lopp!
Ingen nämner Thuram någon gång. Var beredda på en makalös spurt !
varken thuram eller caprcon label är i närheten av Hurricane Lines kapacitet, klasskillnad. Capricon kräver maxlopp för att vinna och Thuram från spår 12 på kort kräver väl att halva fältet galopperar och att det sedan blir bra tempo?
Super Odds är fruktansvärt startsnabb, mot är att denna klasshäst endast gjort 1 start på 8 månader och i normalt fall hade jag aldrig funderat på att spika, men kanske blir så. Icy Glimmer As är också en fin häst+väldigt startsnabb. Minsta tempo och klaff eller att super odds har en dålig dag/eller den rätta formen så borde ju bara Hurricane Line flyga förbi dessa hästar
till thomas kan jag väl säga att visst har Don Silvio chans att vinna här, jag är dock mycket tveksam till dennas häst vinnarinstinkt. Tycker hästen viker sig lite väl ofta, kapacitet finns där säkert annars att vinna detta loppet. streckad på ca: 8-10% gör mig faktiskt sugen.
Första gången Untersteiner säger han ska köra offensivt med Don SIlvio?? bara sett defensiva styrningar med den hästen, kan bli intressant då Don går ner i klass kan man säga. Har ju mött årgångstoppen hela året och gjort det bra utan något extra.
streckar hästen också får vi se om det finns någon vinnarskalle där!
Don Silvio , vinner bara ine V75, det ska bara inte gå i detta gänget.
varför inte? flesta av dessa hästarna hade inte haft en chans att hänga med i de årgångslopp som Don Silvio har varit med i och gjort relativt bra ifrån sig i. Han lär inte ta spets, men får troligen ett fint lopp och hans kapacitet är hittils ganska osynad med tanka på att det alltid varit defensiva upplägg.
Peter Untersteiner har meddelat att formen är på väg och han kommer att ladda med allt som går för att nu spets med Don Silvio

Erik tycker att Super Odds är hans bästa chans denna vecka. 4 guldskor fick an.
Och när Rickard säger att han inte kan vinna V75, då spikar jag honom, för han brukar ha fel.
hafor, det programmet som adielsson betygsatte sin hästar på var innan nesmile will ströks och florence broline hade spår 4 i volt. Nu när Florence Broline har spår 3 i volten så anser han att hans bästa chans är FLorence Broline vilket han även spikar på sitt system.
Untersteiner kan väl ladda så mycket som han vill för spets, hästen har aldrig spets förr och har haft bra spår ofta. är fortfarande bara hyfsat snabb ut.
men Don silvio är väl med på en 2-4 hästar om man garderar.
Detta är dock inte Peter Untersteiners åsikt, han tror att Don Silvo tar spets ,och från den positions så blir han svårlagen
Titan Sund gör debut nu hos stall Svansted och rapportena om träningarna går i dur, pass upp!
Titan Sund är f.ö. första rankad på min ram…Don Silvio är fyra efter Capricorn Label och Super Odds
mvh
Bertil
Titan Sund har ju aldrig direkt visat något som gör att mans ak tro på honom här. Varit ute i svaga gäng och vunnit på hyfsade tider.
tror inte kan håller här, särskilt inte från bakspår.