V75-2 Åby 16/12/06
**Lopp 5. V5-4. V75-2. Tvilling.
****2140:
**1 Peli Wareco - Sahlg.-Fromell M 13144 17,1
2 Patsy Index - Svanstedt Å 14245 15,9
3 Nesmile Will - **STRUKEN
**4 Florence Broline - Adielsson E 0d011 16,1
5 Lajos Ufo - Tillman J d2210 16,5
6 Just a Joke - Kontio J 45510 17,5
7 Tintomara Hornline - Kihlström Ö 01361 16,6
8 Tetris Laday - Jepson C J 26452 16,0
9 M.T.Angel - Jansson T 20352 15,0
10 Forina C.D. - Uhrberg T 12153 16,2
11 Jackie I.T. - Goop B 06112 15,7
12 Requiem Buttler - Romlin K 11d46 17,5
Patsy Index har jag tjatat om en del nu, men denna gången känns väl vinst ännu närmare till hands än föregående starter.
Florence Broline lär bli tuffast emot, och med kusken som vinner mest på V75 så….
Patsy står väl på tur för vinst nu, Florence Broline är bästa hästen i fältet annars. M.T Angel spurtade riktigt bra senast, kan få loppet här.
Nesmile Will är en fin häst och dessutom mycket startsnabb, se upp!
Kanske den jag tror mest på annars är Just a Joke som har springspår nu, kapable häst som ständigt gör bra lopp och ALLTID får usla lägen, blir livsfarlig vart den än hamnar. ledning=vinst?
Jorma Bläääääääääääääääääääääää !
Jorma är ju het som faaaan, 8 vinster idag och därav 4st på v65. Han har flytet nu, så varför inte vinna en massa på lördag också??
känns mycket intressant här. särskilt då Nesmile Will lider av en dååålig kusk HK Persson, fegaste av dem fegaste!
Nijo, nu cyklar du lite, ja Jorma är i flytet men han vann 6 lopp idag och 2 inom V65.
jo, det stämmer, jag cyklade lite där,, fått konstiga siffror i huvudet.
dock fortfarande 6 vinster :)
Haha ja just det… Var mer påläst ;)
skulle tipps Just a Joke tar ledningen här, spetsade från just spår 6 i springspår, lätt för några starter sedan. Höll sedan bra från ledningen och besegrade Alvena Liston som fick dödens position, dock slagen av smygkörda hästen sedan(dawn cheval). Tror det var lite för lång distans med 3140m då Just a Joke gjort bäst lopp på kort distans.
spets och slut, tack o hej!
2,4,7,9 kan det räcka här ??
aldrig, pga nummer 6 vinner :), 3 är också bra.
# 9, Akta favoritspelarN ;)
3 Nesmile Will - STRUKEN
= Florence Broline får spår 3 i volten och det är mycket bättre. Florence blir livsfarlig, favorit också ser det ut som. Ganska så motiverad favorit också med tanke på dens kapacitet och senaste prestation.
På grund av strykningen vet jag inte om jag vågar spika Just a Joke längre, har stor respekt för florence broline och med spår 3 i volten lär det bli bra position.
Patsy Index tror jag inte man ska undvika heller…
mvh
Bertil
Jag tycker loppet håller låg klass när Florence Broline har fått ett besvärlit 3:e spår, jag kommer att strecka hela fältet
???3.e spår är ju mycket bra i volt och det lär blir en bra start därifrån. Senast gick Florence Broline iväg mycket bra/snabbt från spår 2 i volten vilket är betydligt svårare/snävare.
Jo visserligen, men hästen är inte att lita på,så en spik blir det inte. 3:e spår i volt ger inte spets, där kommer Örjan att sitta med Tintomara Hornline
Högst troligt och Jorma m. Just A Joke kommer inte att släppa fram vilken bäver som helst heller…detta kan bli lite "hur-som-helst"..Garnering är den vises devis..
mvh
Bertil
Jag tror helt klart att Just a joke är snabbare är Tintomara från start och Jorma får säkert order om att INTE släppa, därav min troliga spik i loppet då jag tror Just a joke har näst högst kapacitet i loppet efter florence broline.
låt er inte luras av tintomaras fina start senast pga då var hon ensam på springspår och det är betydligt lättare då, Just a Joke är minst lika snabb från start och då ska sedan Tintomara ta en längd på denne?? tror inte det.
nope, detta blir spik på Just a joke, mycket underskattad häst som dragits med usla spår en lång tid nu, fin kapacitet, bra form och fin stamm(express ride)
När du pratar om stam Tintomara Hornline är ju efter Pine Chip, det förpliktar. Men, du kan ha rätt Roger menar att hon ska ha ett typiskt Örjanlopp för att duga på V75, men Roger brukar ju inte gör full reklam för sina hästar
Mig gör det inget för detta är inget "spiklopp" för mig..och då finns det plats även för "Vino Tinto Tin Tiralla"
mvh
Bertil

nu tar alla förgivet att loppet är slut efter 150 meter. det är lite farligt! suttit o kollat igenom det starter som finns att tillgå på ATG. och det känns som att just detta lopp är hur öppet som helst. många av hästarna här har gjort riktigt bra prestationer det 5 senaste starterna. så en stor gardering skulle inte sitta helt fel enligt mig. speciellt 8 Tetris Laday (6%) och Jackie I.T. (12%)
Är ganska säker på att Florence broline eller Just a joke vinner detta, Brutalaccent, när du kollade up de hästarna och loppen så undrar jag om du lade märken till just loppen?
Sämre motstånd och bättre lägen för de hästarna. Är en helt annan sak att gå ut i V75 från ett dåligt läge och vinna, de hästar du nämnde kan knappast göra något själv i loppet och kräver tempo och bra ryggar, tror knappast det blir så.
Många hästar i detta loppet står ganska hårt inne i det, tex tintomara hornline som egentligen inte bevisat något, vann senast efter ett maxlopp.
Vad gäller kapacitet är florence broline och just a joke helt enkelt bäst tror jag, patsy index är bra också bra,men har ett dålig spår och lär tappa från start.
ca: 90% chans att det blir ett lågt tempo i loppet och ledaren vinner, vem ska dra upp tempot?? ingen har häst nog för att göra det!
Lajos Ufo höjer jag ett varnade finger mot, lär gärna intervjun med den duktia Mantorps lärlingen Jennifer Tillman, "Tillman lägger ribban högt"

men nog har Tetris Laday varit ute i okej motstånd ändå och verligen övertygat. jag gå mer på känsla över att det kan bli skrällar i dessa lopp som på förhand känns lite osäkra. alla i detta lopp är enligt mig lagom-hästar inga som verkligen sticker ut mulen för att övertyga. då får man börja leta efter överaskningar.
Carl Johan Jeppsson - Njae.
Ingen som nämt nr 9 M.T Angel (5%) !?!??!!?. slog Patsy Index, Just a Joke senast och med Tobbe i jollen är detta en rysare av stora mått. Glöm inte heller bort att hon slagit Prestige som var helt överlägsen vid en V75 vinst för ett tag sedan….Prestige slog då Herr Faust med 5 längder!!!!!!, jag ser inga djur av den kalibern i detta lopp…….
M.T Angel
men det har varit olika lopp som haft andra spår och andra förutsättningar, kan inte jämföra det. Troligen hamnar M.T Angel bland de sista här då Patsy index tappar från start.
klasshästen är florence broline som ska ha bra chans, bakom den just a joke. sedan är det vidöppet.
Absolut, du kan inte jämföra lopp mot lopp då det är olika förutsättningar, men det ger ändå en indikation att hästen har en viss kapacitet.
Du har säkert rätt Nijo i att Florence är bästa hästen, dock tror jag att Tintomara H har lika bra kapacitet, men rysaren i loppet är defenitivt M.T Angel.
Tintomara har absolut inte visat någon särskild kapacitet,, maxresor alltid, snälla lopp och sedan vunnit pliktskyldigt.
Jaja Nijo, vi får väl se… är väl inte speciellt imponerad av Florence heller, rygg ledaren senast och lucka 450 kvar, övertog ledningen men stum 100 kvar…!?!?!?. Gången innan satt hon i ledningen och öppnade första varvet efter 21.0,,, ååå då är det ju svårt att vinna????!?!?. Njaaa, jag är inte lika övertygad som du….