V75-4 Åby 16/12/06
**Lopp 7. V75-4. V3-2. Tvilling.
****2140:
**1 Mississippi Boss - Söderkvist S 01d01 17,1
2 Vickis Victoria - Lennartsson P 31d1d 17,8
3 Lajos Wurö - Tillman J 41031 16,4
4 Cenita T.T. - Nordström P 23613 16,3
5 Nikita Rhode - Goop B 0221d 17,2
6 Tracy Label - STRUKEN
7 Honey Karisma - Svanstedt Å pk112 17,3
8 Lilla Tisen Diablo - Untersteiner P22100 16,3
9 Winnie Ribb - Svensson C 00112 16,8
10 First Out - **STRUKEN
**11 Tori Amos - Kihlström Ö 15d01 17,7
12 Galaxie d'Inverne - Lindblom C-E 41012 16,6
Lilla Tisen Diablo spåddes väl vara en stjärna men det har tjärvat lite på slutet ( Sen jag spelade den ), men trots läget lär dne bli favorit, motiverad ? Nej men jag vet inte riktigt vad som är värst emot, form eller motståndare ?
Annars tycker jag dte är ett öppet lopp. Chansspika elller strecka så pennan glöder ?
Många streck bli're men jag tror mycket på Honey karisma och First Out
mvh
Bertil
Jag tror det står mellan 3st.
Mississippi Boss blir svårtuggad från ledningen
Nikhita Rhode rankas högt av Goop och travar den bättre nu så är den i striden.
sist har vi den starkaste och modigaste av dem alla Lilla Tisen Diablo! problem med travet i slutet, men det är fanemaj en kopia av zoccer wadd i en mindre skala.
Honey karisma tar nog ledningen, är startsnabb, om inte så kan hon vinna från dödens också då hon är stark, även travsäker och fungerar bra på dålig/tung bana vilket kan bli fallet på lördag. Tidigt streck!
Mississippi boss är en fin talang och har mycket fart i sig, men har lätt för att galoppera och det känns som att det blir dålig start och kanske blir instängd då.
First Out är en mycket fin häst och har gjort det mesta rätt hittils, tuff resa i dödens senast och var endast slagen med huvud mot mississippi boss som hade ledningen.
jag tror på en gardering här på 2 hästar 1 mississippi boss som nijo sa blir svårtugad om ledning och 5 Nikhita Rhode som är en mycket bra häst om han går felfritt
#5, Nikhita Rhode är för orutinerad här tror jag, dock hemmabana nu men ingen vidare tid, nej kanske plats inte mer, EDIT: Det är ett sto.
ah ja vet vi får se vad det blir men hon ska nog med i alla fall
alla är orutinerade här rickard så det är inget som direkt sänker Nikhita Rhodes chanser jämtemot andra.
Jag rankar dock Honey Karisma högst här när det gäller segerchans. Startsnabb, travsäker, stark och det ser ut som det blir ledningen medan värsta motbuden lär få problem. Mississippi boss kan bli fast invändigt, riskerar alltid att galoppera vid tempoökningar. First Out har bakspår som kan klydda och hon lär få göra mycket själv. Nikita har dåligt spår och det blir tappstart+galopprisk. Lilla tisen diablo har också dåligt spår och har inte fungerat senast tiden.
Lajus Wurö, värst mot? kapacitet, startsnabb, bra spår.
Men tänk på att Honey Karisma blev endast slagen med ett huvud mot Nickey Palema efter att ha dragit i ledningen med hårt tempo hela loppet och Nickey Palema bara smygit med, den har ju sedan imponerat stort i de senaste starterna.

Vicks Viktoria, Per lennartsson kör som en gud!
skitsamma om en kusk kör som en gud, hästen är inte tillräckligt bra. Vad ska lennartsson göra? springa själv med hästen på ryggen??
om C.Eriksson inte platsar på v75 så gör fanemaj inte Per Lennartsson det heller!
10 First Out - STRUKEN
Tror loppet står mellan 2 hästar nu, Lajos Wurö och Honey Karisma. Anledning: dem har bäst spår och lär komma mycket bra till från start.
mississippi boss är väldigt osäker och riskerar att galoppera hela tiden då hon är väldigt långbent, stor tappstart troligen(kanske fastnar invändigt) och varje speedryck riskerar hon att galoppera.
Lilla Tisen Diablo har väldiigt dålig rygg då och lär hamna sist från start då=svårt o vinna.
Nikita Rhode, riskerar att galoppera från spår 5 i volt, annars blir det ändå stor tappstart.
Honey Karisma hade jag tidigt och har det även nu…
mvh
Bertil
mm, fin häst, enda förlusten är efter att ha dragit i hårt tempo på tung bana och sedan blivit nerspeedad av Nicky Palema som bara smygit med, och Nicky Palema är en riktigt bra häst som troligen varit storfavorit här i nuläget.
Ett mycket öppet lopp som kommer att gräva stora hål i plånboken, om man inte väljer att spika Giant Diablos lillasyster, Lilla Tisen Diablo, men ett 8:e spår i volten är ju inte skoj
håller jag väl inte med om riktigt, med 5 hästar täcker man hela loppet ganska enkelt,,,klasskillnad tycker jag. Sedan kan man chansa bort 3st av dem 5 hästarna pga dem har usla lägen och är ganska galoppbenägna.
Ja jag önskar att trav var så enkelt, nej jag tar fram den breda pennan
6 Tracy Label - STRUKEN
Nu är Honey Karisma ensam på "springen" vilket betyder att hon får en bra start och jag tvekar inte en sekund att spika. I mina ögon dagens näst säkraste vinnare. Tvekade länge mellan att spika Karisma i detta lopp och Capricon Label i sista men efter strykningen av 6:an i detta lopp vart valet enkelt…. Dock är Capricon Label också en bra vinstchans.
Jag resonerar precis som du och jag hoppas att JAG har rätt ;-)))
mvh
Bertil
var ganska säker att Honey Karisma skulle få ledningen innan strukningen också pga urhberg ville släppa med tracy label.
Spets o slut nu
motbud: Mississippi boss vinner om hon inte galopperar. elr fastasnar invändigt elr hamnar för långt bak. Högst kapacitet. Räknar på att det är ca: 80% att dte inträffar.

Cenita T.T. har sämmsta möjliga tränare

#9 Ja, vilka körhänder han har, visade verkligen det i detta loppet;) Nej men Per kör bra, förstår bara inte riktigt varför han skulle svara spets med en häst som inte håller v-75 klass, och kör galopp istället.
hmm, var den hästen med i loppet ens? hehe, tror helt seriöst inte jag kollat på namnet ens under hela veckan :)