V75-3 Åby 16/12/06
Lopp 6. V5-5. V75-3. V3-1. Tvilling. **Auto.
****2140:
**1 Home Blåbjerg - Uhrberg T 00200 11,3a
2 Favorit - Jansson T 03553 12,7a
3 Andaloux - Söderkvist S 40200 12,9a
4 Taylor Boko - Lennartsson P 23644 12,4a
5 Prime - Kihlström Ö 11233 12,8a
6 Conny Nobell - Goop B 02d51 09,9a
7 Gatemouth Brown* - Antonsen C 64200 12,2a
8 Tag The Devil* - Svanstedt Å 24322 10,6a
Inte snyggt med bara 8 hästar….
Conny Nobell övertygande inte i förra starten direkt enligt mig men nu är det en seriös uppladdning inför det stora målet i Februari.
**Conny är Conny !
SPIK !**
första starten på 2 månader senast, borde gå uppåt mycket till denna starten.
ska bli kul och se om uhrberg vills läppa med Home Blåbjerg
Taggen och Conny ska sopa havreåkern med övriga klister!
mvh
Bertil
rankar home blåbjerg minst like högt som tag the devil, bättre läge nu också så jag tror blåbjerg är förre i mål.
Ääähhh, blåbäret skickar jag till lingonskogen…här är det granit som gäller ocga "pölsebävrar" från lerans förlovade land ;-)
mvh
Bertil
Om Home Blåbjerg inte släpper till Goop om han provar ordentligt ska jag sluta med trav.
hehe, jag vet iallafall att Uhrberg rankar blåbäret mycket högt och nu är det mer lagom distans. Conny har inte formen inne riktigt så varför inte dra en rövare?
Goop gör väl som vanligt o lägger sig i vinnarhålet,hehe
hejdå rickard :)
HAHAHAHA om du tror att Björn Goop lägger sig i vinnarhålet med Conny Nobell så ska jag aldrig mer lyssna på dian ideér, du kan inte mena allvar?
givetvis tror jag inte det, men låt oss säga som så att jag blir absolut inte förvånad om han gör det.
Goop är Gopp, det vill säga en fegis.
Hmm han har fegat lite mera med tiden, men han lägger sig inte i vinnarhålet med sin egenägda topphäst CONNY NOBELL.
Jag tar med alla här!!
Ne skämta klar spik på conny nobell

Conny är conny, men jag anser inte att ni ska spika honom! Goop snackad om att han skulle få ett lungt lopp sist, men det var knappt så att han vann och det fanns inte mycket sparat efter mål!
Conny Nobel är minst lika bra bakifrån, Uhrberg får gärna ta spets, men Conny vinner, veckans bank!
WORD !

CONNY ÄR SLUT
Conny lär få överta ledningen och Conny lär vinna med hela uploppet
punkt slut. Inte garderar man järvsöfaks? då garderar man inte Conny i detta loppet heller, han är överlägsen.
Det var hårda ord, men vilka tecken ser du på detta? Tränare, hästägare och körsven verkar inte ha uppmärksammat detta utan väljer helt sonika att ge sig ut i Europa med honom.
mvh
Bertil
# 16 .. Bara att instämma.

#15 Att avsluta ett lopp i 1.08 tempo som Conny gjorde senast, dessutom efter uppehåll, kan väl knappast signalera att hästen är slut…
#15, läs gärna artikeln "Adieu Conny" Där spekulera kretsen kring hästen att starta i Prix D'amerique, är en sådan häst slut?
Hon cyklar ju bara, kommer me didiotiska kommentarer som är så fel.

Själv är jag rätt imponerad av Cato som dels ska köra gulddivisionen på Åby, SAMTIDIGT som han ska köra flera lopp på norska V75 (på Forus)! Snacka om simultankapacitet… ;)
Hehe okej, vilka lopp kör han först? Norge eller Sverige ?

i norge kör han avd 4 & 5. Blir intressant att se hur han gör, han har åtminstone närmare till åby än vad han har till forus. Och det är dessutom mer pengar i andra pris i gulddivisionen på lördag än vad det är i ett första pris i norge!
HAha okej !

tror inte på Conny tror Tag de devil vinner
Tror du det trots det senaste loppet som de möttes eller såg du inte det???
mvh
Bertil
senaste loppet hade Tag The Devil ledning =maximal löpning mot Conny + conny gjorde första starten efter uppehåll och vann ändå efter en svårare resa.
Hur ska Tag The Devil vinna denna gången när han inte kunde göra det senast? Nu har Conny bättre läge och lopp i kroppen, nä det finns inte.
Alltså Conny Nobell klockades på 1.09 sista 500 i senaste loppet och han komemr med all säkerhet vara ännu bättre i dnena starten, får också ledning denna gång. _Hur ska han kunna förlora ?
_Ni som påstår att Tag the Devil ska tugag ner honom som aldrig kan sätta nosen först, snälla spara era streck, detta är en säkrare spik än Järvsöfaks. Jag tror nog tillochmed att Conny kan hålla en jämn 11 fart om Goop så vill, och dte kanske Tag the Devil tar med en klackspark ?
GARDERA INTE !
Garnera inte!!!
;-)
mvh
Bertil
Applåd till dig bertil :D

varför ens bekyram sig om att besudla en massa "grå" föra tt försöka kämpa ner Conny. enligt mig så finns det inte, det är en spik lika säker som Järvsös…

försten gott folk: tror gör man i kyrkan! hoho
Hatar kommentaren " Tror gör man i kyrkan "
Svar på den : Nej för jag går intei kyrkan :D
Tro är bara något som den late tar till när han inte ids ta reda på hur det ligger till
- en liten travesti på "Pistvakt"
;-)
mvh
Bertil
Jag sa ju det , Tag The Devil tog inte ens pengar.
Men allvarligt talat, jävla idiot styrning av ÅKE. Var ju enbart därför Conny förlorade, också så ÄKTA Örjan att vinna istället.
Ja, vilket skräp…skulle loppet köras om direkt, så skulle segraren ha ett annat namn
mvh
Bertil
Haha ja egentligen ;)

Vill egentligen inte säga det, mne va vad det jag sa? Conny vann inte!
nu gick du för långt asså, var ganska lågt.
ingen bra spelare kan ha garderat conny, och det står jag fast vid!
En kusk ska förvalta sin hästs chanser på bästa möjliga sätt! Svanstedt har inte något jäjkla skit att tjäna på det han gjorde! vad tror han? ska Goop släpp aledningen med Conny till svenstedt???
skulle nästan tro att Svenstedt spelat mycket pengar på att conny skulel förlora loppet, han körde i allafall så.
Nej, du hade rätt men ändå så fel !
Prime fick ett drömlopp, du påstod att Conny var slut. Han förlorade för att han inte kunde speeda på upplopept, de har tränat honom på ett annat sätt, han var inte tom imål !!
enligt stellan så var han inte så trött, fanns krafter kvar, hade väl kunnat gå ett halft varv till i det tempot? Prime var dock riktigt bra, såg lysand eut hela loppet.

det må vara ett av sveriges kanske 3 stora hopp till nästa år denna Conny Nobell. men han stärkte inte sina aktier hos mig. att förlora mot ett sådant här sop-gäng ska ju inte gå, även fast tempot var 09,6 första 500 metrarna. över dessa 2140 metrarna så var han fortfarande 1 sekund sämre än sist på Åby. 1.15,0 det är faktist dåligt! och som Björn sa efter loppet att han inte var besviken, har har just svikit alla 93% som spelat på honom och Conny. det var ju endast några få med Harry Boy som fortfarande hade kvar chansen till 7 rätt efter lopp3. vad jag blir arg!
hmm, du ska inte jämför tiderna från senast och nu eftersom denna banan var ganska tung och krävande. Jag tyckte faktiskt Conny såg bra ut, men blev nerspeedad bara.