Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 1212 ggr
Nijo
2006-12-16 20:22
0

V75 analys

överlag tråkig omgång och det slutade med 1 sexa och 14st 5:or och resultat blev ca: +50kr. (åkte på conny) Synd att DOn silvio var så fruktansvärt usel, hade annars fått någon tusenlapp på 6 rätt.

avd1: hmm, var nära att jag somnade tidigt. Tråkigt lopp och vinsten var klar redan efter en 100m i starten.

avd2: Just A joke missade starten totalt, tog något galoppsteg och sedan var vinsten klar för adielsson och florence broline. 2 hästarslopp blev 1 hästarslopp. Inget svårt o räkna ut.

avd3: Conny förlorade! man kan väl tycka att han ska klara av att öppna 1.09 och sedan vinna mot detta motståndet. i frankrike måste han gå i detta tempot 1 varv till! Å andra sidan är svanstedt ett pucko som inte kan använda sitt huvud, måste verkligen alltid jävlas. "Man ska ta till vara på sin häst chanser på BÄSTA möjliga sätt" Trodde Svanstedt att Goop skulle släppa ledningen?

avd4: Mississippi Boss galopperade bort sig, var väl en 70-80% risk till det, lätt o räkna ut. Honey Karisma bommade starten och tog galoppsteg och då var den segerchansen borta, orutinen där? Loppet tog väl slut när Nikita Rhode fick så väldigt bra start och sedan ledningen, inte många som trodde. Tyvärr så körde Jennifer Tillman riktigt uselt och valde 3:e inner istället för 3:e utvändigt och vad sade hon innan loppet? "Nu ska jag köra offensivt", jaja? nah, kvinnor kan fortfarande inte köra lopp! Valde att gardera loppet tillslut pga just hästarnas orutin och det var tur det väl. 

avd5: Min Narkissos, var väl veckans klaring om det gick o köra barfota. Vid gardering var loppet ganska öppet och det fanns väl bara 1 häst på banan. Denna hästen kan gå långt om han får ordning på travet.

avd6: Malcon Ås blev favorit och den avfärdade jag ganska snabbt och han höll inte för v75 trots ett bra lopp. Om detta var/är en blivande "stjärna" som en del sade så ska han väl bara vinna detta från ledningen med 1.17 första varvet? Efter Carolina Queen galopperat så fanns det bara 1 häst på banan och det var Bexipop, andra hästen i loppet tyckte jag. Ingves körde bort segern senast genom att försöka speeda, vilket hästren inte kan! nu körde uhrberg och då trodde jag liksom många ndra att det skulle vara bra chans. Sagt innan att denna hästen hör hemma i årgångstoppen och det står jag fast vid. (tråkigt man inte spikade, satte dock dubbeln rakt ut på 5-4)

avd7: mjo, blev väl som väntat? Super Odds flyger till ledningen och vinner VÄLDIGT enkelt. Don silvio var inte i närheten i starten och slutade senast sist tror jag. Fanns väl bara 1 sak som talade mot Super odds och det var om han skulle bli het vid laddning och sedan inte vara tillräckligt tränad för det med bara 1 lopp på 8 månader. Detta är en klasshäst som kommer att gå långt.

Omgångens prestation: Min Narkissos, Bexipop och SUper Odds lekte med motståndet.

Lir nästa gång: Lajos Wurö såg ut att ha mycket kvar, ny kusk nästa gång så är hon livsfarlig. Icy Glimmer As såg laddad ut i vinnarhålet också, pass upp. Prime var också väldigt fin, såg så fin ut så man nästan trodde att Örjan skulle svara ledningen o köra där själv, hehe.

MVH Nicklas

brutalaccent
2006-12-16 20:50
0

jag skrattade och grän nästen hela upploppet ner i avd.5. för Min Narkissos travade inte, det var väl en ny 5 gångart för hästar. det var hjärtat i halsgropen hela vägen in i mål. och han var ju som sagt ensam på banan. fanns ju ingen som hade kunnat göra något hur han än gjort.

sedan tycker jag att det betrodda hästarna i avd.6 var ovanligt bleka. galopper och andra fel på dem gjorde att loppet blev en transportsträcka för Bexipop. och ajg sokm plockade bort henne från systemet för att jag trodde att Erik och Björn skulle göra upp om detta. awwafan! bara att leta upp en stadig gren och några meter rep.

micke.i.svedala
2006-12-16 20:54
0

Lugn nu brutalaccent alla kan missa en vinnareGlad

Nijo
2006-12-16 20:54
0

hehe, tyckte Bexipop var ganska klar andra häst, spikade han senast och sade då att om någon annan kusk kör nästa gång så spikar jag, problemet var att jag hade sagt samma sak om carolina Queen om hon fick framspår, haha. :(

Vad gäller Min Narkissos så håller jag väl med, sista kurvan vågade jag inte kolla, dock sade Goop att det inte känns så farligt och Lennartsson har sagt samma sak. Ser värre ut än det är tydligen….Inte galopperat senaste 4 starterna, måste liksom ändå betyda något.

Bertil
2006-12-17 12:00
0

Nijo

Tack för den väldigt fina sammanfattningen!!!!

mvh
Bertil

Rickard007
2006-12-17 12:55
0

**Ice Glimmer As*
Honey Karisma -
Lajos Wurö

Alla dessa 3 satt med rubbet sparat !! Passas !!**

Nijo
2006-12-17 13:05
0

Honey Karisma? förklara dig, tyckte hon såg stendöd ut i mål efter ett tufft lopp.

Blue Canyone ska passas också, detta var första starten efter halsproblem och var knappast på topp, bra chans nästa gång kanske.

Rickard007
2006-12-17 13:23
0

Oj ursäkta, den satt inte fast men gjord eett br alopp, ska passas nästa gång !

Nijo
2006-12-17 15:01
0

jaja, det är en bra häst, helt klart. Trodde mycket på den inför v75. men det blir nog vinterträning nu för den hästen.