V75 Startlistor ? V75 tips !
Snälla Tomas lägg ut dem nu, måste få lite tips till lördag redan nu, måste redan imorgon Måndag lämna in ett system, på grund av att det är en julklapp, måste skickas TISDAG om dne ska fram i tid.!!!
Här är mina förstra tankar iaf:
V75 1: Chogo spetsar, kommer någon upp och frågar om spets, släpper han på 2140 då ? Arnie Somolli exempelvis, men sällan Örjan riskerar dödens. -Ny Kusk på Zoccer Mickey ! Persos Yankee bakspår, undrar jag om han kan vinna detta ?
V75 2: Alvena Käll blir väl stor favorit eller? Känns som ett öppet lopp bakom henne, men hon kanske är en sund spik ?
V75 3: Key To Dream har tämligen imponerat på mig på slutet, Uhrberg också, dne kusken som förvaltar favoriterna på V75 bäst.
Born To Dance's spurt är jag däremot rädd för, måste bara nämna Prestige även om jag inte tror på chans !
V75 4: Lärlingslopp, känns dock som man kan låsa det på ett par hästar ? Lass Granat, Com Poncho, Made It? Tar sig Made It till spets måste det väl vara toppchans ? Vilka svarar ?
V75 5: Safety Match har väl dne bästa dagsfromen och ärkanske dne bästa hästen ? Men Åsundens Fanny får ju i alla fall sitta i ledning i det tempot som Björn bestämmer i minst 6-7 hundra meter ? För Erik kör väl med Safety Match ? Men kommer hon i tid nu när dte är _1640 ?
_Chansspik på **1 ?
**V75 6: *Lindy Later* har vart bar på sistone men nu är det väl lite tuffare emot? Tänker framför allt på Special Cat, Blue Canoyon, Simon Starlight men det är ändå ganska stor chans att han får fuska bort loppet kanske kan vara en andra stabil spik ?
V75 7: Räser Sune snabb ut väl ? Ser ingen som lägger sig frivilligt i dödens utav d epå framspår? Camilla Highness trivs nästan bara där hon får springa emot stallet, kolla hennes facit på Jägersro enastående men här räknar jag bort henne och tror hårt på Räser Sune som är KRAFTIGT kuskförstärkt..
OBSERVERA !! Att de som vinner nu är inte med i dett meeting som har final på Valla den 30 December, denna omgång tillhör Meeting 1 2007 !
avd1: Chogo lär ta ledningen, men har ju inte hållt så bra över 2140m i v75, saken är dock den att jag tror inte tränaren vill att spetsen ska släppas. SÅ jag tror Goop får order om att kör ai ledning där hästen går bäst och Chogo är en riktigt kapable häst i ledning.
ARnie Somolli blir stor favorit och borde väl ha bra chans kanske, blivit en ny häst sedan han kom till Walmann, MEN alla loppen har klaffat perfekt och det är inte säkert det blir så här! kan bli lågt tempo och då har flera chans. Rankar Persos Yankee minst lika högt som Arnie Somolli kapacitetmässigt och Zocker mickey har bra spår denna gång och lär vara med i striden.
avd2: Aleva käll ska väl ha en hyfsad chans, spår 3 och adielsson i volt. Men Aleva har svikit lite den senaste tiden och gått ner sig tycker jag. Zero SUm game ska vara en riktigt bra häst också, fick vandra i dödens senast vilket är helt fel melodi, kommer segerstrida med minsta klaff! Kippis var ju fruktansvärt bra senast mot stenhårt motstånd, spurtade som en demon efter luckan och var helt klart snabbast över linjen mot hästar som blue star classic, se upp!
avd3: Key to dream blir nog stor favorit och visst har han imponerat, tyckte dock inte han visade något senast efter en perfekt start från springspår och sedan få dirigera i ledningen, blir betydligt svårare lopp nu från spår 4 i volt och kan fällas. Bellini är en riktigt bra stayer med grym styrka och med spår 3 i volt blir det ledning och där tror jag på bra chans, detta är asså en riktigt bra häst. Sedan får man aldrig räkna bort katapulten Born To dance, kommer bli livsfarlig och är härdad i tuffa gäng, alltid gått bra på 2640m också, se upp på uploppet! Go On Pale är också en stor talang, osäker men har stora fartresurser, värd och akta.
avd4: High Score D känns som en bra spik just nu, häst som varit skadad mycket länge och står därför mycket bra till pengamässigt i förhållande till sin kapacitet. Har verkligen imponerat i alla sina starter och besitter det mesta. Vinner från ledningen elr krossar allt från dödens. Will man wint är alltid en häst med segerchans, mycket få hästar i klassen som kan stå emot när denna travare håller sig i just trav! galopperar dock mycket ofta och hade väl annars haft mycket pengar på sig, kan vinna om ingen galopp. Lass Garant och Nec Carmela är också fina hästar med chans.
avd5: Åsundens Fanny ska ses med bra vinstchans från ledningen, mycket svårt för dem med 20m bakom att ta in dem 20m och gå runt allt. Cacao är mer stark än speedig och safety match är lite veklig av sig tycker jag, tror inte dem klarar att tåga själva i spåren. Fidusen att se upp md är Annie Laday, är en mycket fin häst när hon vill tävla, lite si och så med det, tror helt klart hon kan vinna om det klaffar lite då hon har en riktigt bra speed till slut, kul fidus vid gardering.
avd6: En sak kan lovas i dett aloppet och det är att dte blir bra tempo med special Cat, problemet med special cat är ju som alltid att han är mycket entaktad och riskerar att fastna i 3:e spår. Om han kommer fram i dödens har han segerchans! Lindy Later blir troligen favorit och ska räknas med bra chans. Min första häst är den jag skrev upp innan som lir för nästa gång, Blue Canyon! Slutade 3:a och det var först alopp efter sjukdom o ingen toppform, ska vara bättre nu, har hyfsat spår och det lär blir tempo=Örjan kommer flygandes på uploppet och plockar allt!
avd7: Hade ju hoppats att en bättrre kusk hade kört Little Big Horn, såfall hade jag spikat. Little big horn gjorde ett fruktansvärt bra lopp sedan och med en bra kusk hade han vunnit med minst 50m kan jag lova, tappade istället en 70m och slutade 3:a, precis bakom Thrust my step som nu står 20m bakom! Nicolas Cake är också en jäkla häst som helt klat kan vinna, men klara han volt denna gång? Silky Road var bra senast och har 3 lopp efter skadeuppehåll nu, skör men väldigt kapable häst, kan vinna. Camilla Highnes ska nog streckas trots 20m bakom, är bästa hästen och 20m är väl inte problemet, det är att gå runt alla hästar vilket kan bli svårt på 1640m där tempot är bra hela tiden.
Här kommer mitt spontana system, ska ju redan kryssa dte imorgon så det kommer väl vara likt detta eller exakt som dett iaf:
V75 1: 1 Chogo, 6 Arnie Somolli
V75 2: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
V75 3: **4 Key To Dream
**V75 4: 2 High Score D, Lass Garant, 6 Made It
V75 5: **1 Åsundens Fanny
**V75 6: 3 Special Cat, 6 Lindy Later, 10 Blue Canyon
V75 7: 3 Räser Sune
**180 rader / 90 Kronor
Precis lagom eftersom systemet inte får kosta me rän en hundring !**
Heyy, heyy pöjker…jag…ehe…Göte…Göte Johansson..som sagt vaaaee…har börjaet legge ut lister från pizzerian Chow Chow Bambina…heeyy…heeyy
mvh
Göte
rent spontant hade väl mitt system sett ut så här just nu:
1: CHOGO, ZOCCER MICKEY, ARNIE SOMOLLI , PERSOS YANKEE*
2: ALEVA KÄLL , ZERO SUM GAME, KIPPIS
3: BORN TO DANCE, BELLINI, KEY TO DREAM
4: HIGH SCORE D.
5: **ÅSUNDENS FANNY
**6: LINDY LATER, SPECIAL CAT, BLUE CANYON
7: NICOLAS CAKE, LITTLE BIG HORN,SILKY ROAD,CAMILLA HIGHNESS
=216kr
Duuuuurt !