V75-1 F-stad 15/8/09
Lopp 4. V75-1 V5-3 Tvilling.
Auto **2140:
**1 Jamiro - Jansson T 5023d 12,7a
2 Joel Cortina - Takter J 52255 11,7a
3 Skully Gully* - Adielsson E 1k521 10,2a
4 Fraternity Party* - Kihlström Ö 45024 12,3a
5 Italiano* - Goop B 11262 13,0a
6 Leffe Blanche - Kontio J k1214 11,8a
7 Nicolas Cake - Uhrberg T k3413 12,1a
8 Bring Me Luck U.S. - Persson S 13313 11,6a
9 Thuram - Lennartsson P 40dd5 12,0a
10 Global Mind - Norman P G k1353 12,8a
11 M.T.Cherokee* - Svanstedt Å 25620 12,1a
Bästa spiken i omgången, och det är inte Skully Gully , ag blundar lite för dens prestation förra loppet då det var på Jägersro och en hypersnabb bana. Jag tror inte att Skully Gully kan stå emot M.T Cherokee då den sistnämnda mött betydligt bättre hästar på sistone och gjort det strålande bra. Föra loppet fick han stryk av självaste Iceland.
Ska jag vara ärlig så är den enda jag är lite skraj för är Joel Cortina men jag tror att M.T Cherokee vinner tämligen enkelt :)
Skully Gully gickm rekord senast på 10.2, vilket krävdes för att slå fantastikse Minos Vang. Inget i detta säckgäng bör vara i närheten av Skully Gully och detta toppsto får segertipset utan tvekan. För den som ändå garnerar tycker jag ska ta en titt på Italiano, vilken visserligen har vilat ett par månader nu men sägs vara inriktad på detta lopp. Vidare nämner jag Joel Cortina och Leffe Blanche för er som tvivlar på mitt spiktips :-)
mvh
Bertil
Håller med Freddiv. Åkes häst ska med på alla lappar och han får mitt tips i loppet.
#3 sen brukar det vara lite så att förra veckan var Åke storfavorit i alla lopp och kammade hem noll typ, och denna vecka blir hans hästar lite bortglömda och det är då han brukar sätta dit 2,3 stycken

tror att jag kommr att välja 3 hästar i loppet. Joel Cortina, Skully Gully och M.T.Cherokee som borde vara första hästarna.
ser att strecken talar för dessa djur med.
ska man kolla statistiskt på denna typen av lopp, vad ser vi där då?
Favoriter Skully Gully är streckade på 70%, brukar vinna denna typen av lopp ca 2 av 3 (65%) så egentligen är det motverat med att spika favoriten eftersom denna är streckad på 80% och dessutom har ett riktigt bra utgångsläge.
annars så häller det 1-5 på streckan och då har man täckt 95% av loppet.
Läste precis i Aftonbladet att Ludde har sagt att följande: "Favortiten får det svettigt" - Då menar han Skully Gully i första loppet då Joel Cortina har hittat toppform menar han på.. Vem kommer då 700 kvar i full fart? - Jo M.T Cherokee Tackar och tar emot!
Jag har backat när det gäller Skully Gully:s förträfflighet, även om jag tror att den har en bra chans
mvh
Bertil

har garnerat upp Skully Gully med M.T.Cherokee som snart får sätta dit mulen först.
#8 hoppas det blir idag då jag spikat den på mitt system :)
"ingen i detta säckgäng…"
mvh
Bertil
Det är åt helvete att kuskar inte vågar köra, Hade Lutfisken suttit upp bakom Joel Cortina då hade inte Skully Gully vunnit… Det är så skämmigt att bara för att favoriten fått ledningen så ska alla fisköra,…
Det enda jag glädjer mig åt är 3 gånger / plats på Mt.Cherokee på Expekt.com :)