Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 391 ggr
Bertil
0

V75-1 Eskilstuna 23/12/06

Lopp 4. V5-3. V75-1. Tvilling. Auto.**2140:
**1 Chogo - Goop B 16551 12,6a
2 Experimental - Redén D 60402 14,0a
3 Monsieur Gagnant - Eriksson H 50064 13,8a
4 Zoccer Mickey - Pettersson T 41110 13,7a
5 Evan Frontline - Johansson J-O 2d3d1 12,4a
6 Arnie Somolli - Kihlström Ö 50311 12,4a
7 Another Leaf - Berntsson C 41003 12,9a
8 King Value - Olsson D 42453 13,1a
9 Persos Yankee* - Adielsson E 4d1d2 11,8a
10 Power Cape* - Söderkvist S 00014 13,5a
11 Freelander - Pettersson H dd132 13,5a

Rickard007
0

: Chogo spetsar, kommer någon upp och frågar om spets, släpper han på 2140 då ? Arnie Somolli exempelvis, men sällan Örjan riskerar dödens. -Ny Kusk på Zoccer Mickey ! Persos Yankee bakspår, undrar jag om han kan vinna detta

Nijo
0

Persos Yankee måste med på alla seriösa kupongen, bästa hästen och sedan bryr jag mig inte om bakspår. spår 9 är helt ok på 2140m.

Chogo kommer säkert köras i ledningen och kan bli ledning, dock inte hållt hela vägen tidigare, men har kapacitet.

Arnie Somolli blir farlig också, liksom Zoccer Mickey.

Rickard007
0

Hmm hatar ju Persos Yankee men kan inte riktigt hålla me dom att spår 9 är helt ok. Den lär väl int eta rygg på Chogo ? Risk för att bli instängd då, alltås måste han rygga Experimental som förmodligen bara backas lit eoch då får han som bästa kanske 4,5 ytter. Han kan inte bara gå sista 500 tror jag int eutan då måste ha upp och pressa i dödens vilket bäddar för Arnie Somolli.

Nijo
0

jaha? så varför måste just persos yankee ta dödens? varför inte arnie somolli, den är ju lika beroende av tempo för att kunna vinna.

Persos Yankee tycker jag är bästa hästen och klaffar det bara lite denna gången så tror jag på vinst, adielsson är nog inte sugen på dödens denna gång.

möjligt chogo får fuska bort ganska mycket av loppet.

Rickard007
0

Hmmkanske är klokt med ett lås på 6.9 trots allt, Chogo ska ju inte hålla på 2140 ? Knivigt!

Bertil
0

arnie lär ju hamna utvändigt ledaren övriga aspiranter får nog traska runt vua tredje spår ifall de tänker sig frammåt…

mvh
Bertil

continue
0

Detta vinner Arnie Somolli!

Nijo
0

tror knappast Arnie Somolli vinner detta från dödens, då får ni nog tänka om.

Rickard007
0

Luuuuuuuurigt   är bara förnamnet !

ina-scot
0

Arnie Somolli vinner plätt lätt från spets bara spika

Rickard007
0

Kan upplysa dig om att ingen är i närheten av att ta spets ifrån Chogo om Goop vill dit !

Nijo
0

Jo, finns ju inte på världskartan att Arnie Somolli spetsar om Goop får order om att köra i ledningen med Chogo. ARnie Somolli har sedan fått 2st maxlopp nu, vore trevligt om han får lite sämre position och lite lägre tempo i täten, då tror jag han förlorar och inte orkar göra allt jobb själv.

ina-scot
0

näst senast gjorde han allt själva du såg kanske inte det loppet nijo och 5- 7 tar spets om dom vill och sen släpper till arnie

Nijo
0

Jag såg loppet och han satt mycket i andra utvändigt då, hade en liten stund i dödens, men möte ju mest avdankade gamla hästar eller andra som precis börjat starta igen som tex ambassador as.

och som sagt, Chogo tar ledningen enkelt från start och det är jag övertygad om, sedan är det mycket tveksam om Goop släpper ledningen eftersom Chogo går bäst i just ledningen.

har väl hittils nästan aldrig haft fel på de hästar jag sagt ska spetsa och jag har inte fel här heller.

Om det varit på örebro hade jag kanske kunnat tro på another leaf, men knappast nu från spår 7 på en vanlig bana.

brutalaccent
0

tror att det kommer att bli ett  hästars lopp. Zoccer Mickey är ju ingen pil från start men kommer nog att få en bra placering från ett 4 spår. och kan då spara allt krut till sista 200m.

Arnie Somolli kommer snabbt kliva fram i detta lopp och göra det roligt. kommer nog att gålla tempo på Chogo som ej är en medeldistansare enligt mig. bättre på sprinter. kan knäcka ledaren redan 400-500 m kvar av loppet.

Rickard007
0

Mjo, men då blir man rädd för Persos Yankee's spurt,….

Nijo
0

nu ska vi göra klart att Chogo har gjort flera bra lopp över 2140m och ska kunna klara av det, sedan varför han inte gjort det i v75 är svårt o säga.

Vid sidan om så är ju Persos Yankee betydligt bättre än Zocker mickey skiljer inte deras positioner så mycket till uploppet så lär Persos yankee vara före zocker mickey i mål. Risken e väl att Zocker mickey får en betydligt bättre position från start pga sitt spår.

Rickard007
0

Mjo, men en liten fråga, vad har Arnie Somolli haft för balasn det sista?   Blir det samma balans igen, vad tror ni ?

Nijo
0

de 2 senaste loppen sedan han kom till Walmann har det varit barfota, innan dess gick han mycket med skor och det är väl troligen det som fått hästen att tända till riktigt???

Blir det hård bana och man måste ha skor så tror jag Arnie Somolli får det svårt.

brutalaccent
0

sitter och tittar på Lunchsändningarna från Eskilstuna. det ser ut att vara lite kallt där, och det är inte många som kör med barfota balans. men då är det ju 1 vecka kvar innan 75:an gå. kan ju bli smällkallt där eller så regnar hela aftonen bort. -:\

man måste ju lira lite efter löpet. därav tror jag att Zoccer Mickey komma bättre till än Persos Y. Erik har ju valet att chansa på rygg 1: snabbare rygg med chansen för att bli fastlåst i loppet. eller rygg 2: som är betydligt söligare ut men då kanske ha slipper bli fast på innern. han klarar ju att gå runt detta fält, men motståndet är ju ändå bra. så det kan bli tufft.

Nijo
0

Motståndet är sämre än det brukar för Persos Yankee och att ta rygg på chogo är inget som Adielsson ens kommer att fundera på, han klarar att gå runt detta fältet, inget som jag tvekar på. Är sedan en bättre häst än Zocker Mickey så om han får sämre position så gör det troligtvis inte så mycket då han kan gå snabbt i spåren.

Finns sedan en del starka hästar som kommer söka sig framot om tempot blir lågt, tex Monsieur Gagnant och Experimental.

Om hård bana och skor är ett måste så är det möjligt jag spikar Persos Yankee, elr rent av chansar och spikar Chogo som alltid går med skor och troligen är en av få hästar som inte kommer missgynnas av det.

brutalaccent
0

jag tror o att Persos Y är ett bättre ämne än vad Zoccer Mickey är men man får inte glöma att sistnämnde klarat av rätt så tuffa hästar i sina 4 senaste löp(bortsett från senast) Bar Code, Roger Hornline, Prime, Pampino (name-droppar)

sedan att Persos Y är en varannan.häst när det gäller galopper gör ju att man svettas lite extra. iaf det senaste gångerna. kan ju bara vara olycksfall i arbetet. men dock ändå!

Nijo
0

Galopperna har ju varit olycksfall pga spår 1 och satsning på ledningen, finns många travsäkra hästar som galopperat i de lägena också, Persos Yankee är absolut inte en galoppbenägen häst.

Segrarna Zoccer Mickey har tagit har varit mot relativt enkelt motstånd, bar Code gjorde första starten på länge och gick bara för halv maskin, Roger Hornline, Prime och Pampina hade väl sämre lägen i sina lopp och kom inte in i matchen pga det. Persos yankee är bättre än alla de hästarna.

Står dock fastr vid att Chogo är mycket intressant om banan blir hård och skor krävs, är han i form så ska dte mycket till för att någon i klassen ska ta längder på den vid uploppet.

brutalaccent
0

ifall det blir skor på så kommer detta att gynna Chogo som har gått med skor det senaste gångerna. samma sak är det med Persos Y som o gått med skor. men jag är fortfarande tveksam till hans utgångsläge. måste ju ha maxklaff för att vinna tror jag. och ska han snabbt fram och köra så blir det så att det kanske gynnar andra hästar: då mina Zoccer M och Arnie S.

Nijo
0

maxklaff?? Persos kan säkert göra mycket på egen hand mot detta motståndet,,detta är en häst för guldivisionen inom kort.

krävs skor för att tävla så är chansen stor att jag låser loppet på chogo och persos yankee.

ina-scot
0

Persos Y har tveksam form inget specielt senast där emot så har ARNIE S vissat toppform och NÄST SENAST var inget bluff lopp 3 spår i 500m till spets vann på 12.4 och örjan hade pisken under armen när lyckades CHOGO senast på v75

Nijo
0

Chogo ar väl bara gjort 2 lopp i år på v75? men har å andra sidan varit äckligt grym i flera v65 lopp mot lika bra motstånd som det är nu i v75. Hög kapacitet!

Arnie Somolli senast, vad pratar du om? Luvsamust blir het i ledningen och går stenhårt, arnie somolli får hela loppet, 2:a elr 3:e utvändigt? vinner sedan lätt men pliktskyldigt mot hästar som inte är i form alls. ni vill bara tror att Arnie var riktigt bra så ni tror er ha en bra spik till v75, skenet bedrar. Om det blir skor nu så åker väldigt många v75 spelare i dett loppet, tack o hej!

formen på Persos Yankee får Stig H ytra sig om, ingen annan kom jag lyssna på i den punkten eftersom ingen annan vet hur hästen går i träningen.

ina-scot
0

sätt på läs glasögonen NÄST SENAST 28/11 06 hallå du kan inte bara läsa varanan rad då var ARNIE S  GRYM

Nijo
0

näst senast, då var han ganska bra, sträcker mig inte längre då han möte en del avdankade äldre hästar som varit bra och andra som startat igång nu och hade usel form. Satt mycket andra utvändigt och en del i dödens då. Tvekar inte en sekund på att persos Yankee hade presterat minst lika bra.

faktum kvarstår dock att får chogo ledningen så är det mycket tveksamt om Arnie Somolli kan plocka ner den från dödens, för att det blir just Arnie Somolli som måste göra det, ingen annan kommer vara intresserad av det då Arnie kommer bli favorit och beroende av tempo.

eller ska Örjan som vanligt förlita sig på att andra gör jobbet åt han? vågar man spika en sådan häst? inte jag iallafall, lever farligt då. Särskilt om det blir skor runt om.

ThomasH
0

Jag tycker att loppet är låst på 3 hästar och rankar Zoccer Mickey först, men Arnie Somolli kan få ett mycket bra lopp av Örjan, inte dödens, men någonstans ner i fältet, 2-4:e utvändigt. Persos Yankee* tror jag har en fördel av bakspåret och behöver inte stressa upp sig. Luringen är givetvis Chogo, om Björn lyckas hålla spets.

Rickard007
0

Vi tycker exakt likadant Tomas! 4,6,9 mitt bomsäkra lås på samma system som jag ger bort ;) Chogo som reserv !

Rickard007
0

Vi tycker exakt likadant Tomas! 4,6,9 mitt bomsäkra lås på samma system som jag ger bort ;) Chogo som reserv !

brutalaccent
0

om Persos Y ska vara ett ämne för Guld får han börja visa de o. tycker inte att han har gjort det i år. det finns gott om andra mkt bättre silverdivisions hästar, dock bara en i detta lopp. -;)

Nijo
0

Persos Y har haft en del mycket fina prestationer som iallafall övertygat mig. Chogo går förre Zocker Mickey på min lapp, helt klart. Får se om jag slösar ett 4:e streck på Zocker Mickey elr kör på 3.

Rickard007
0

Chogo känns lite osäker - kanon/kalkon…

Nijo
0

vad menar du med det? ska du bedöma en häst enbart pga 2 lopp i V75? har ju varit riktigt bra i andra lopp mot precis lika bra motstånd som i V75.

Chogo har visat flera gånger att det är en kanon när det stämmer för honom. Inte första hästen som floppat i början av V75 för att sedan gå in och krossa allt, kapacitet finns.

Rickard007
0

Vad snackar du om ? Han har väl gått mer än 2 lopp i karrtären, min uppfattning är att han antingen ä riktigt bra eller rent av dålig.