Trav iFokus

Trav

Etikettv64-solvalla
Läst 858 ggr
Bertil
0

V64-4 Solvalla 20/12/06

**Lopp 6. V64-4. Tvilling.
****2140:
**1 Birken* - Kulblik H 10226 25,3
2 Texas Sol - Söderberg B 72020 25,4
3 Vimseld - Eriksson S 40661 25,8
4 Lill Braga - Kylén G 21043 27,5
5 Mjölner Stilig - Gustafsson P 15221 26,3
6 Bragden - Jakobsson M 11211 26,3
7 Moe Njord - Frick J 43235 26,3
8 Elias - Ohlsson U 11512 26,4
**2160:
**9 Karmine - Svanstedt Å 00431 25,9
10 Tranmälselden - Sohlström H 32400 25,0
11 Sant Piril* - Lindblom C-E 51002 24,6
12 Juligutten - Kontio J 4420d 25,3
13 Moe Tor - Kihlström Ö 04423 23,7
14 Pilbläsen - Goop B 03646 23,8
15 Nordby Gnist* - Persson J-O 01334 25,7

Bertil
0

Nu är det vinte och Nordsvensken slinter…

mvh
Bertil

Nijo
0

Elias var riktigt bra senast och har precis samma läge nu fast möter sämre hästar, borde vara bra chans om det löser sig från spåret.

Bragden har verkligen tänt till och fått en otroligt toppform, tar ledning här troligen och håller mycket länge.

Vimseld är i grunden en riktigt bra kallblod men har varit kass detta året, förra starten fick vi dock se en annan häst och det var utan tvekan bästa prestationen detta året. Kan ta ledningen och lär vara i segerstriden om han går som senast. Har som sagt stora fartresusrser om han vill.

Bertil
0

Detta tycker jag att Elias  ska vinna…han har varit ute mot hårdare styggbestar än dessa

mvh
Bertil

Rickard007
0

Rätt Bertil :D

Nijo
0

mycket möjligt, men Vimseld spådes en lysande framtid förra året och var den många trodde skulle ta över efter järvsäfaks. Sedan slutade han helt att fungera detta året men visade bättring senast och från spår 3 i volt med Elias som har bakspår så ska Vimseld med på min lapp.

Bertil
0

Vi får rådfråga vår Nordsvenksguro Thomas ;-)

mvh
Bertil

Rickard007
0

Spela roll vad de spåddes att bli, dagsform mannen dagsform !

Nijo
0

där har du mycket fel rickard, dagsformen är alltid relativ till hästens kapacitet. Det är en av de viktigaste sakerna med att tippa trav.

Med tanke på det senaste loppet Vimseld gjorde så måste ju formen vara bra, och han har precis lika hög kapacitet som Elias, skillnaden nu är spåren….

klart att elias kan vinna och han blir säkert favorit, men är inte alls lika säker vinnare som många tror.

Rickard007
0

Har jag fel när jag säger att dte är dagsformen som räknas ? ?

ThomasH
0

Vi ska minnas vilket heroiskt lopp Elias gjorde senast i dödens och utmanade nestor Lindberg in på målfotot, och Nestor själv var imponerad av Elias insats den dagen. Nu spikar vi.

Bertil
0

Då är vi alltså eniga kompis…och det är ju bara för er övriga att böja edra nackar och leendes ta emot detta stalltips ;-)))

mvh
Bertil

Nijo
0

mycket möjligt han vinner, men jag tänker ändå ha med Vimseld som jag tror kan vinna från ledningen om det blir lite problem för Elias och från spår 8 i volt brukar det blir lite bekymer.

Vimseld är fortfarande ett mycket bra kallblod i ljusa stunder och då skiljer dte inte mycket mot Elias skulle jag tro.

electra
0

Bragden är ju i sitt livs form och den nya balansen verkar ha slagit väl ut. Visade ju även vid sitt förra besök på Valla att han trivs där (överaskande tvåa då, bakom just Elias). Det är heller inga dåliga prestationer han har gjort på slutet, på båda sidor av gränsen. Under november månad har han ju dessutom visat att han kan slå både Vimseld och Elias - jag spikar.

brutalaccent
0

Elias är ju ensam på bakspåret så då kan det betyda att han tidigt kommer att lyfta ut honom och avancera i detta krala fält. men jag vet att de körde med utrustning på Vimseld sist och detta gjorde att han fick upp huvudet och inte "kvävde" sig själv. men om man ska kolla på tiderna i dessa lopp som det varit ute i så ligger ju Elias minst 3-4 långder före i mål. sedan är ju inte Ulf Ohlsson någon skvätt bakom kallbloden. segerpricent på ca 15. luktar deg på Elias. och hälften av bongarna brinner i denna avdelning.

Nijo
0

Bragden tror jag inte på över 2140m, han bli nedplockad i tid av vimseld elr elias.

vimseld gick ju bra tider förra året, 1.26 tider över 2140m och sedan slutade han utvecklas och blev sämre i år, men OM det inte varit fallet så hade han säkert kunnat gå 1.25 tid, precis som Elias och jag tror helt klart att kapaciteten finns där.

Banan senast var mycket tung och det sänkte tiden en del. Ska iallafall bli en intressant fight.

Bertil
0

Elias har ju ett psyke av järn…han viker inte för någon och det ska in på pluskontot…

mvh
Bertil

Rickard007
0

Nordsvenska…BRR !

Nijo
0

inte för att vara oförskämd, men Elias vek sig senast, förlorade striden i slutet, vad får er att tro att han inte viker sig denna gången också??? Vimseld i form är inte direkt sämre än Faksen tycker jag.

Elias borde bli en mycket stor favorit, därav ligger mitt intresse att leta efter en nål i en höstack, vilket nu är att Vimseld ska kunna besegra han. Kanske långsökt, men jag tänker chansa och gardera med vimseld.

Bertil
0

Vimseld i paritet m. Faksen…ojojoj…på vilken distans och hur många tillägg på Faksen-kontot?
- Om raden stämmer för Vimseld, jag litar på ATG, så är han praktiskt taget sällan i form isf och skulle nog i "man-mot-man" alt. "start fr samma volt" förlora minst 2 av tio löp mot Faksen…men jag har haft fel förut ;-)))

Och du, handen på mulen…visst var väl senaste insatsen fr Elias av det ärligare slaget inget vik i mina ögon…

mvh
Bertil

Nijo
0

Som sagt, detta året har varit usel för Vimseld då han inte fungerat alls. Men förra pret var han RIKTIGT bra och då i parti med faksen, eller bättre. Förra loppet visade dock prov på bättring för vimseld.

Den som blir 2.a i en duell har i mina ögin vikit sig, kan fortfarande ha gjort ett mycket bra lopp, men trots allt vikit sig. kan tolkas som man vill